remblokken vervangen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw setje remblokken (velg) voor alle weersomstandigheden. Momenteel zitten er volgens mij BBB tristop remblokken op (precieze model weet ik niet), maar bij vochtige velgen werken die voor geen meter. Heb al geprobeerd om ze te schuren en om de velgen schoon te maken maar dat had weinig zin...
Naar mijn weten zijn deze BBB tristop voor alle weersomstandigheden maar zou het er dan aan kunnen liggen dat deze blokken niet in combinatie kunnen met mijn mavic x517 ceramische velgen?
Dus eigenlijk was mijn vraag: Welke velg remblokken zijn voor mij een goede optie om te halen?

Ook denk ik er over na om mijn shimano shimano bl m771 remhendels te vervangen (ja die zijn best oud😅).
Wat zal een goed alternatief zijn?

Alvast dank voor uw reactie!

Met vriendelijke groeten,
Thijs van der Woude
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
RsAp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 5 januari 2014, 19:24
Mijn mountainbike: Specialized Chisel-Ghost Lector lc7-Sensa Pordoi-Giant ATX 850

Hoi Thijs,

Gewoon originele Shimano xt/xtr remvoering gebruiken. Die vond ik in ieder geval prima voor alle omstandigheden.
Put something exciting between your legs!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Zowel Swissstop als Koolstop hebben speciale remblokken voor keramische velgen. En als je Magura remmen hebt, probeer dan de groene of rode blokken.


Het probleem met de keramische velgen is dat het oppervlak op een gegeven moment erg glad wordt en dat je in de regen bijna geen remkracht meer hebt. Bovengenoemde blokken helpen dan nog een beetje... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je hebt speciale blokjes nodig voor ceramische velgen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Lars TB schreef: ma 26 november 2018, 15:29 Zowel Swissstop als Koolstop hebben speciale remblokken voor keramische velgen. En als je Magura remmen hebt, probeer dan de groene of rode blokken.


Het probleem met de keramische velgen is dat het oppervlak op een gegeven moment erg glad wordt en dat je in de regen bijna geen remkracht meer hebt. Bovengenoemde blokken helpen dan nog een beetje... .
Dank voor je reactie!
Enig idee of ik voor de groene Koolstop blokken (voor keramische velgen) ook andere remschoenen / remblokhouders nodig heb?
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 november 2018, 16:33 Je hebt speciale blokjes nodig voor ceramische velgen.
Ik heb altijd met normale Shimano XT/XTR op ceramische velgen geremd, en dit werkt prima.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

baron062 schreef: ma 26 november 2018, 18:50
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 november 2018, 16:33 Je hebt speciale blokjes nodig voor ceramische velgen.
Ik heb altijd met normale Shimano XT/XTR op ceramische velgen geremd, en dit werkt prima.
Helaas werkt dit bij mij niet... Bij ook maar een beetje vocht op mn velg remt het voor geen meter meer
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

ThijsvdWoude schreef: ma 26 november 2018, 19:04
baron062 schreef: ma 26 november 2018, 18:50

Ik heb altijd met normale Shimano XT/XTR op ceramische velgen geremd, en dit werkt prima.
Helaas werkt dit bij mij niet... Bij ook maar een beetje vocht op mn velg remt het voor geen meter meer
Apart. De keramische versies van Shimano waren keihard, en vraten de keramische laag op. De gewone werkten voor mij prima, ook bij nat weer.

Maar dan hebben we het wel over 12-15 jaar geleden
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThijsvdWoude schreef: ma 26 november 2018, 18:44 Dank voor je reactie!
Enig idee of ik voor de groene Koolstop blokken (voor keramische velgen) ook andere remschoenen / remblokhouders nodig heb?
Normaal gesproken zijn ze in de gebruikelijke V-brake standaard verkrijgbaar, dus je kunt losse pads bestellen.

baron062 schreef: ma 26 november 2018, 19:09
ThijsvdWoude schreef: ma 26 november 2018, 19:04

Helaas werkt dit bij mij niet... Bij ook maar een beetje vocht op mn velg remt het voor geen meter meer
Apart. De keramische versies van Shimano waren keihard, en vraten de keramische laag op. De gewone werkten voor mij prima, ook bij nat weer.

Maar dan hebben we het wel over 12-15 jaar geleden
Compound is behoorlijk veranderd bij Shimano. Inderdaad waren die oudere blokken best ideaal.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Los van merk en type, er is natuurlijk een reden waarom we nu bijna allemaal met schijven remmem ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 november 2018, 19:44 Los van merk en type, er is natuurlijk een reden waarom we nu bijna allemaal met schijven remmem ;)
Jaaa! Nieuwe fiets!! 140 mm voor en achter!! :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 26 november 2018, 19:46
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 november 2018, 19:44 Los van merk en type, er is natuurlijk een reden waarom we nu bijna allemaal met schijven remmem ;)
Jaaa! Nieuwe fiets!! 140 mm voor en achter!! :bier:
Je kan maar een excuus hebben ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 november 2018, 19:47
Lars TB schreef: ma 26 november 2018, 19:46

Jaaa! Nieuwe fiets!! 140 mm voor en achter!! :bier:
Je kan maar een excuus hebben ;)
En groen!

Ronde wielen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 26 november 2018, 19:44 Los van merk en type, er is natuurlijk een reden waarom we nu bijna allemaal met schijven remmem ;)
Helaas zit een nieuwe fiets er voor mij even niet in. En een setje schijfremmen van een beetje kwaliteit loont ook niet... Kan ik beter even doorsparen voor die mooie fully met schijfremmen en dropper post😍
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Plaats reactie