Verstopping rem BR-M6000? ontlucht probleem Help!

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Hallo,

Ik ben bezig met mijn voorrem Shimano BR-M6000 te ontluchten.
Op de een of andere manier lukt het mij niet om de olie m.b.v. de spuit naar boven te drukken. Bleednippel op de klauw is wel geopend.
Trechter met o-ring op de remgreep gedraaid. Stopje van de trechter uiteraard verwijdert. Niks geen beweging in te krijgen, alleen de spuit vliegt van de nippel.

Het lijkt wel of er een verstopping o.i.d. in de remgreep zit.
Het is ook niet mogelijk om de hendel eenvoudig te bedienen als de trechter er op zit. Zelfs zonder trechter is de greep niet drukloos.
Mmmmm, ik snap er niets meer van......

Wat kan dit zijn en hoe is dit op te lossen?
Fadje104
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: za 3 december 2016, 21:16

vincent75 schreef: za 24 november 2018, 16:01 Hallo,

Ik ben bezig met mijn voorrem Shimano BR-M6000 te ontluchten.
Op de een of andere manier lukt het mij niet om de olie m.b.v. de spuit naar boven te drukken. Bleednippel op de klauw is wel geopend.
Trechter met o-ring op de remgreep gedraaid. Stopje van de trechter uiteraard verwijdert. Niks geen beweging in te krijgen, alleen de spuit vliegt van de nippel.

Het lijkt wel of er een verstopping o.i.d. in de remgreep zit.
Het is ook niet mogelijk om de hendel eenvoudig te bedienen als de trechter er op zit. Zelfs zonder trechter is de greep niet drukloos.
Mmmmm, ik snap er niets meer van......

Wat kan dit zijn en hoe is dit op te lossen?
Een vraagje voor de zekerheid, hoe ver draai je de bloednippel open? die van mij moet zeker een aantal slagen open.
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

volgens handleiding 1/8e. Ik heb van alles geprobeerd tot zover dat de remvloeistof de bleednippel er uit liep.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Geen nood, er zit iets van 5mm schoefdraad op die nipples. Soms moet je ze idd wat verder opendraaien :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Staat de remhendel misschien dicht op het stuur? Deze naar buiten draaien kan ook helpen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Lars TB schreef: za 24 november 2018, 17:35 Staat de remhendel misschien dicht op het stuur? Deze naar buiten draaien kan ook helpen.
Ik heb voordat ik begon de remhendel zo ver als mogelijk naar buiten gedraaid.

Ik blijf het erg vreemd vinden, zelfs zonder ontluchting schroefje in de greep blijft de rem hard aanvoelen :~ :~ :~
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik zou de bleednippel in zijn geheel losdraaien en een spuit voorzien van een nippel met schroefdraad. Leiding leeg laten lopen (onder opvangen) en nu kijken of je zowel van boven (handel, die ik overigens niet maximaal zou zetten) of beneden er verse olie inkrijgt. Evt even proberen door te blazen met compressor door leiding los te maken bij zowel klauw als hendel maar dan heb je iig alles aangepakt wat een blokkade kan veroorzaken. Succes!
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
linksmetfietsen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: za 24 juni 2017, 20:57
Mijn mountainbike: zwart wit

ooit was ik zo onnozel om het reservoir aan de verkeerde hendel te knopen.....
had de zelfde klachten als jou :D
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1266
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

vincent75 schreef: za 24 november 2018, 19:32 ...zelfs zonder ontluchting schroefje in de greep blijft de rem hard aanvoelen :~ :~ :~
Dat is normaal. Ik zou de ontluchtingsschroef op de klauw beneden, zoals er eerder gezegd, er even een stuk verder/helemaal uitdraaien. Als ie dan nog steeds druk heeft en er geen olie uitkomt is er een blokkade ergens. Dan kun je beginnen met leidingen loshalen en Hanjo's stappenplan volgen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

linksmetfietsen schreef: zo 25 november 2018, 00:42 ooit was ik zo onnozel om het reservoir aan de verkeerde hendel te knopen.....
had de zelfde klachten als jou :D
:lol:
Plaats reactie