kan ik mijn huidige xtr m9000 crank overzetten van een non boost naar een boost frame ???
rijd nu di2 2x11 , en wil naar 1x11 maar dan op een boost frame..
gaat dit werken , iemand die hier duidelijkheid over kan geven.
alvast hartelijk dank...
xtrm9000 crank overzetten naar boost frame
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De kettinglijn bij een non-boost crank en een boost achternaaf is perfect (mits je de positie vh middenblad kiest voor je single chainring), dus wat dat betreft zit je goed.
Maar boost cranks zijn er ook met een reden.
Als je plus banden gebruikt, kan je ketting tegen de achterband gaan aanlopen in de lage versnellingen, bij een normale crank met 50mm kettinglijn.
Maar boost cranks zijn er ook met een reden.
Als je plus banden gebruikt, kan je ketting tegen de achterband gaan aanlopen in de lage versnellingen, bij een normale crank met 50mm kettinglijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dubbel maar:
De kettinglijn bij een non-boost crank en een boost achternaaf is perfect (mits je de positie vh middenblad kiest voor je single chainring), dus wat dat betreft zit je goed.
Maar boost cranks zijn er ook met een reden.
Als je plus banden gebruikt, kan je ketting tegen de achterband gaan aanlopen in de lage versnellingen, bij een normale crank met 50mm kettinglijn.
mountainbike.nl schreef:Je kunt geen berichten in dit forum verwijderen.
De kettinglijn bij een non-boost crank en een boost achternaaf is perfect (mits je de positie vh middenblad kiest voor je single chainring), dus wat dat betreft zit je goed.
Maar boost cranks zijn er ook met een reden.
Als je plus banden gebruikt, kan je ketting tegen de achterband gaan aanlopen in de lage versnellingen, bij een normale crank met 50mm kettinglijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- nielsvo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1649
- Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
- Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL
Welke versie heb je van de m9000 crank? De race (9000) of trail (9020) versie? De race heeft een kleinere q factor (158mm) en is mogelijk te smal voor boost (Pivot cycles geeft aan dat het niet kan, de trail versie mogelijk wel).
- ultimateme
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4816
- Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
- Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR
Volgnes mij is alleen de xtr 9020 boost. 9000 zal dus (officieel) niet gaan, wat overigens niet betekent dat het niet kan werken.