Probleem met lockout op stuur Rockshox Reba

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
MikeyJ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 september 2018, 12:34

Goedemiddag allen,

Ik heb een probleem met mijn lockout op stuur van mijn Procaliber 8 op de reba vork.
Hendel werkt prima en ook op de vork gaat de lockout gewoon rond, echter blijft de vork wel gewoon veren. Ik heb wel het idee dat hij iets minder veert met lockout ingeschakeld, maar dat kan ook gewoon gedachte zijn.

Op youtube had ik wel gevonden dat bij de FOX vorken het "simpel" opgelost kon worden, door het kabeltje meer onder spanning te zetten, dus dat de lockout niet werkt omdat de kabel te kort er doorheen zit.
Dit lijkt bij mij echter niet het geval, want als ik handmatig de kabel flink doortrekt, blijft de vork veren.

Vork is ca. 500km oud en een half jaar oud, dus lijkt mij (hopelijk) nog niet veel mis mee te zijn. Iemand suggesties?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

"500km oud en een half jaar oud"
dan kan je natuurlijk altijd terug voor garantie, maar ik snap ook dat je het eerst zelf probeert op te lossen.

Heeft ie dit altijd al zo gedaan, of werkte de lockout initieel wel OK?
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mooi moment om de lock out er af te halen.
MikeyJ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 16 september 2018, 12:34

Prulleman schreef:"500km oud en een half jaar oud"
dan kan je natuurlijk altijd terug voor garantie, maar ik snap ook dat je het eerst zelf probeert op te lossen.

Heeft ie dit altijd al zo gedaan, of werkte de lockout initieel wel OK?
Klopt, helaas ben ik in de tussentijd zo'n 200km verder van de LBS af gaan wonen.... vandaar dat ik zelf de oplossing probeer te zoeken.
Lockout werkte initieel wel oke, dus met lock volledig voorvork vastzetten.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je het wieltje met de hand verder probeert te draaien, dan komt de lock niet in?
Of kabeltje juist los, sommice werken andersom.
Als dat geen verschil maakt, dan zit er waarschijnlijk te weinig olie in.
Das natuurlijk vreemd, want het heeft wel gewerkt.
Dat zou dan duiden op een lek.
Volgens mij kan je via een lbs dichterbij ook wel garantie claimen, omdat de vork toch naar AGU wordt gestuurd.
Alleen zal je de vork dan zelf moeten in en uitbouwen, of moeten betalen voor de service rondom de garantie.
Dat, of 800km reizen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie