Lagers vervangen Liteville 301

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Heeft iemand hier ervaring met het vervangen van de lagers van het veersysteem van een Liteville 301 Mk. 8? Is daar nog speciaal gereedschap voor benodigd, te denken aan pers/doppen/'slide hammer'? Nog handige tips?

En niettemin belangrijk waar zijn de lagers te verkrijgen?

Gaat om deze:
Afbeelding
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik heb destijds de lagers van mijn Mk5 vervangen door Enduro-MAX lagers. Werkt prima.
De maten zijn gangbaar, maar voor de maatvoering zal je even alles moeten demonteren denk ik.

Voor het scharnier onder de rocker heb ik nog een nieuw setje liggen, maar weet niet of dat uitwisselbaar is.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Zal daar eens kijken, goede tip, dank.
Zat er al aan te denken ze voor de zekerheid ook op te meten, daar ik geen maten zie in de documentatie.

Er zit een vervelende tik/kraak in en ik verdenk naast de LEV (die zadelklemming blijft verdacht) de lagers van het frame, die zitten er in sinds ik hem heb en lijkt me niet heel gek die nu eens te moeten vervangen.

Die zitten in de bovenbuis neem ik aan? Zou ze kunnen opmeten.

Hoe heb je ze er uit gekregen?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

De lagers in de bovenbuis zijn Igus lagers, tenzij je een upgradekit hebt, en dan zijn het naaldlagers. Dacht ik

Edit:
Voor de Mk5:
Kleine lagers bij de dropouts en achterkant rocker:
61801-2RS

Grote lagers bij de BB:
61902-2RS
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

De mijne heeft wel naaldlagers ipv glijlagers voor de demperbussen of dat ook voor dat draaipunt geld durf ik niet te zeggen.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Maten staan ook altijd op de zijkant van het lager. Als je het scharnierpunt los hebt zal het zichtbaar zijn al is een loep erbij wel nodig.

http://www.Lagerboer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik goede ervaring mee.
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik kan als dealer zo een nieuwe set voor je bestellen. Ze zijn van fabriek af na te bestellen door dealers.
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

kan niet meer schreef:Maten staan ook altijd op de zijkant van het lager. Als je het scharnierpunt los hebt zal het zichtbaar zijn al is een loep erbij wel nodig.

http://www.Lagerboer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik goede ervaring mee.
Dank voor de tip.
mud mate schreef:Ik kan als dealer zo een nieuwe set voor je bestellen. Ze zijn van fabriek af na te bestellen door dealers.
Dat vermoeden had ik al, dat ze alleen voor dealers te bestellen zijn. Zal het in gedachten houden.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Nimbus schreef:
mud mate schreef:Ik kan als dealer zo een nieuwe set voor je bestellen. Ze zijn van fabriek af na te bestellen door dealers.
Dat vermoeden had ik al, dat ze alleen voor dealers te bestellen zijn. Zal het in gedachten houden.
Ja ze zorgen goed voor ons :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie