Scheur of geen scheur

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

En.....?
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Mario070 schreef::( Scheur....helaas zijn dit soort dingen, begin van het eind.... :((
Lijkt een scheur idd maar hoeft echt niet begin van het einde te zijn. Carbon is prima te repareren. Ik heb hele goede ervaringen met carbonreparatie.nl. Die kan je vast vertellen of dit te repareren is mocht je geen ander frame krijgen.
life starts @ 150bpm...
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Scheur.
Je zadelpen was iets te dun, of je frame iets te ruim.
Toen de klem extra vast gedraaid.
Nu ellende.
Dan zou dat af fabriek al geweest zijn, is altijd op juiste moment aangedraaid met de originele pen...
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Nou volgens lbs geen scheur.... ben benieuwd of hij na een weekje in de Eifel die mening nog steeds heeft.... neem voor de zekerheid maar een reservefiets mee :-)
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

lantaarnpaal schreef:Nou volgens lbs geen scheur.... ben benieuwd of hij na een weekje in de Eifel die mening nog steeds heeft.... neem voor de zekerheid maar een reservefiets mee :-)
Precies, en dan je ongetwijfeld actieve zithouding even terugzetten naar standje "zoutzak".

Toch nog best een aparte conclusie van je LBS
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

baron062 schreef:Precies, en dan je ongetwijfeld actieve zithouding even terugzetten naar standje "zoutzak".

:lol: :lol: :lol: +1
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

baron062 schreef:
lantaarnpaal schreef:Nou volgens lbs geen scheur.... ben benieuwd of hij na een weekje in de Eifel die mening nog steeds heeft.... neem voor de zekerheid maar een reservefiets mee :-)
Precies, en dan je ongetwijfeld actieve zithouding even terugzetten naar standje "zoutzak”
LoL, precies ;-)
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Deze FM is niet goed bij zijn hoofd. En dan klagen dat de klanten starks weg zijn.

Als het geen scheur is wat is het dan??
Ik zou rechtsreeks Merida contacteren, ik verwacht dat je zonder al te veel ellende een neiuwe krijgt.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Cube-Elite schreef:Deze FM is niet goed bij zijn hoofd. En dan klagen dat de klanten starks weg zijn.

Als het geen scheur is wat is het dan??
Ik zou rechtsreeks Merida contacteren, ik verwacht dat je zonder al te veel ellende een neiuwe krijgt.
Precies!
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Dice Oldskool schreef:
Cube-Elite schreef:Deze FM is niet goed bij zijn hoofd. En dan klagen dat de klanten starks weg zijn.

Als het geen scheur is wat is het dan??
Ik zou rechtsreeks Merida contacteren, ik verwacht dat je zonder al te veel ellende een neiuwe krijgt.
Precies!
+1
Ik ben mij er eentje...
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Cube-Elite schreef:Deze FM is niet goed bij zijn hoofd. En dan klagen dat de klanten starks weg zijn.

Als het geen scheur is wat is het dan??
Ik zou rechtsreeks Merida contacteren, ik verwacht dat je zonder al te veel ellende een neiuwe krijgt.
Ben ik het ook mee eens, maar omdat de lbs nog geen scheur aan de binnenkant van de buis ziet is het volgens hem nog geen garantiegevalletje. Het is dus de lak wat gebarsten is volgens hem. Maar goed, het lijkt mij vrij evident dat dit een voorbode is voor een "echte" scheur. En omdat Merida ook de "bijkomende kosten" van de vervanging voor haar rekening neemt moet ik dit gewoon netjes via de lbs regelen.
Morgen 4 dagen naar de Eifel (incl reserve fiets) dus daarna verwacht ik wel een update te kunnen plaatsen :-)
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Lijkt me geen kwaad kunnen als je hiervan melding maakt bij Merida; verslagje mailen van jouw gesprek met de LBS, inclusief foto van zadelbuis buitenzijde én binnenzijde.
En vergeet niet die LBS in de CC mee te nemen.
Je weet nooit waar het goed voor is.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Jan Willem schreef:Lijkt me geen kwaad kunnen als je hiervan melding maakt bij Merida; verslagje mailen van jouw gesprek met de LBS, inclusief foto van zadelbuis buitenzijde én binnenzijde.
En vergeet niet die LBS in de CC mee te nemen.
Je weet nooit waar het goed voor is.
Pas hier wel mee op, je zet de hiermee de leverancier buiten spel. En kunt hierdoor je recht op garantie voor deze gebeurtenis verspelen. Hij moet namelijk wel de kans krijgen om het probleem op te lossen. Dat hij er op dit moment niets aan wil doen maakt het denk ik wel een bijzonder geval. Ik zou op safe spelen en er bij je LBS op aandringen dat hij contact zoekt met Merida.
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

Jan Willem schreef:Lijkt me geen kwaad kunnen als je hiervan melding maakt bij Merida; verslagje mailen van jouw gesprek met de LBS, inclusief foto van zadelbuis buitenzijde én binnenzijde.
En vergeet niet die LBS in de CC mee te nemen.
Je weet nooit waar het goed voor is.
Ik ben in het algemeen erg tevreden over mijn lbs en hij staat ook erg goed aangeschreven dus dat lijkt me nog niet nodig. Want de fiets fiets nog prima :-). Vermoedelijk niet meer heel lang, maar dat zien we dan wel weer. Ik ben It’er en geen fietsenmaker, schoenmaker blijf bij je leest zeiden ze vroeger altijd.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

lantaarnpaal schreef:Ben ik het ook mee eens, maar omdat de lbs nog geen scheur aan de binnenkant van de buis ziet is het volgens hem nog geen garantiegevalletje. Het is dus de lak wat gebarsten is volgens hem. Maar goed, het lijkt mij vrij evident dat dit een voorbode is voor een "echte" scheur. En omdat Merida ook de "bijkomende kosten" van de vervanging voor haar rekening neemt moet ik dit gewoon netjes via de lbs regelen.
Morgen 4 dagen naar de Eifel (incl reserve fiets) dus daarna verwacht ik wel een update te kunnen plaatsen :-)
Kijk anders even naar mijn topic http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 9&t=113685" onclick="window.open(this.href);return false;, waarvoor ik bij Cube al een nieuw frame heb gekregen. Houding van de LBS: we sturen het op en dan zien we wel.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Plaats reactie