ketting trapt door.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Misschien is het handiger om voor je wegritten een wegfiets te kopen. Door de grotere kettingwielen en vlakke cassette verdeel je dan de slijtage over meerdere kransjes. Als je dat niet ziet zitten kan je, als je de kettingbladen en cassette vervangen moet in de toekomst, ook eens kijken naar een trekkingcrankstel met bijpassende voorderailleur en een 11-25 cassette om hetzelfde resultaat te bereiken.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

porcini schreef:.....
maar op het grote blad voor schijnt ook weer extra slijtage te veroorzaken, toch?
...
Nee hoor, tenzij je op het grote blad gaat rijden icm de grootste kransjes.
Ik denk dat je kettinglijn op het grote blad en de 15T zelf beter/rechter is dan op de 11T.

Een verder, als je nu kan voorkomen op de 11T te fietsen dan kan je gewoon doorrijden tot het vervelend wordt :D
Hou wel je ketting in de gaten, want als je daar te ver mee door fietst moet je straks ook je voorbladen gelijk vervangen, dat zou zonde zijn
porcini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: wo 28 september 2011, 13:37

baron062 schreef:Misschien is het handiger om voor je wegritten een wegfiets te kopen. Door de grotere kettingwielen en vlakke cassette verdeel je dan de slijtage over meerdere kransjes. Als je dat niet ziet zitten kan je, als je de kettingbladen en cassette vervangen moet in de toekomst, ook eens kijken naar een trekkingcrankstel met bijpassende voorderailleur en een 11-25 cassette om hetzelfde resultaat te bereiken.
Ja als ik het geld had dan had ik een stuk of 8 verschillende fietsen en sleten ze allemaal nauwelijks :-D
Nee deze fiets moet na het wisselen van de banden goed inzetbaar zijn in het bos, dus een 11-25 cassette is dan ook geen optie.
porcini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: wo 28 september 2011, 13:37

Prulleman schreef:
porcini schreef:.....
maar op het grote blad voor schijnt ook weer extra slijtage te veroorzaken, toch?
...
Nee hoor, tenzij je op het grote blad gaat rijden icm de grootste kransjes.
Ik denk dat je kettinglijn op het grote blad en de 15T zelf beter/rechter is dan op de 11T.

Een verder, als je nu kan voorkomen op de 11T te fietsen dan kan je gewoon doorrijden tot het vervelend wordt :D
Hou wel je ketting in de gaten, want als je daar te ver mee door fietst moet je straks ook je voorbladen gelijk vervangen, dat zou zonde zijn
:-q
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Ik weet het niet helemaal zeker, maar misschien kan je voor je 9 speed cassette nog een losse 11T krans kopen bij bike discount de?
Plaats reactie