montagestandaard

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zekers een mooie standaard maar ik vind het wel een klap geld voor die paar keer dat een gemiddelde biker hem nodig heeft.

Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen put waar de centen ingegooid worden. Jij hebt iig niets te klagen over je standaard. :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik ben van mening dat je beter gelijk een knappe kan kopen. (vandaar eerst mijn vraag hier) Als je eerst een goedkoop ding koopt dat het toch niet helemaal blijkt te zijn, en dus alsnog de dure koopt, heb je teveel betaald aan het goedkope ding. :-D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

@victor en Dice: Vanaf vandaag dus in de aanbieding bij de Aldi en vanaf 12-3 bij de Lidl. Heb mijn zojuist aangeschafte standaard van de Aldi, vergeleken met de foto's op de site van Lidl. Zijn exact dezelfde standaards, alleen bij Aldi zijn de accenten rood en bij Lidl blauw.

Mijn Epic moet ik aan de zadelpen hangen, want aan de bovenbuis is niet handig vanwege die rare driehoek boven de demper.
Als ik de schroef van arm waar de klem aanzit goed vastdraai dan blijft de fiets netjes hangen en draait de arm niet onder het gewicht.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

deefdeef schreef:@victor en Dice: Vanaf vandaag dus in de aanbieding bij de Aldi en vanaf 12-3 bij de Lidl. Heb mijn zojuist aangeschafte standaard van de Aldi, vergeleken met de foto's op de site van Lidl. Zijn exact dezelfde standaards, alleen bij Aldi zijn de accenten rood en bij Lidl blauw.

Mijn Epic moet ik aan de zadelpen hangen, want aan de bovenbuis is niet handig vanwege die rare driehoek boven de demper.
Als ik de schroef van arm waar de klem aanzit goed vastdraai dan blijft de fiets netjes hangen en draait de arm niet onder het gewicht.
Idd grote kans dat het dezelfde zijn. Misschien dat het klemmechanisme iets veranderd is en de klemming nu beter geworden is. Ik heb de mijne ook al iets van 3 jaar geleden gekocht dus dat zou goed kunnen.

Tijgerhaai schreef:Ik ben van mening dat je beter gelijk een knappe kan kopen. (vandaar eerst mijn vraag hier) Als je eerst een goedkoop ding koopt dat het toch niet helemaal blijkt te zijn, en dus alsnog de dure koopt, heb je teveel betaald aan het goedkope ding. :-D

Als jij het geld ervoor over hebt zou ik de laatste zijn die er iets op tegen heeft.

Maar de Lidl/Aldi standaard zou toch echt het proberen waard zijn geweest. Hij staat stabiel, met een kleine aanpassing perfect om je fiets aan de zadelpen te klemmen, neemt weinig ruimte in beslag als hij ingeklapt is en kost nog geen 3 tientjes.

Maar nogmaals, niets te nadele van jouw standaard. Behalve de prijs. :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het gaat natuurlijk ook om het budget wat je er voor (over) hebt. Het ding van de Lidl ken ik mijn zwager heeft er ook één, maar die vind ik dus van bedenkelijk kwalitijd. Eerlijk is eerlijk eenmaal uitgeklapt staat dat ding prima, de slip en de klem vind ik duidelijk minder. Een bout er door los dat probleem op. Maar vrije rotatie is ook wel lekker om je remmen te ontluchten.

Genoeg geluld over standaards, hop het bos in! Het is nu lekker. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Die slip en klim op de vrije rotatie lijkt nu goed. Hij bleef hangen tot ik wat zat te spelen met schakelen en pedalen.

Maar mijn fiets is vies geworden zondag en ketting moet gesmeerd worden, daarom had ik die standaard echt eerst nodig voor k het bos weer in kan. :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik gebruik veel De standaard van Contec. De bevalt mij erg goed en is goed betaalbaar.

Kort geleden is die nog getest als beste koop en kwam eigenlijk als 2e uit de test. Alleen nr 1 was 3x zo duur....

Betaalbaar, degelijke kop, stabiel en niet heel groot ingeklapt en eenvoudig bedienbaar.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Ik heb een standaard van powerplus tools, deze heeft een vertanding op de horizontale as zodat de fiets niet voor over kan zakken door het gewicht. Bij mij bevalt ie perfect!

Ik heb echter de poten eraf gehaald en de steun op z’n kop aan een spant van de schuur gemonteerd zodat hij nooit in de weg staat!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

zuurbiertje schreef:Ik heb een standaard van powerplus tools, deze heeft een vertanding op de horizontale as zodat de fiets niet voor over kan zakken door het gewicht. Bij mij bevalt ie perfect!

Ik heb echter de poten eraf gehaald en de steun op z’n kop aan een spant van de schuur gemonteerd zodat hij nooit in de weg staat!

Afbeelding
geniaal :-D
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Creatief, wel uitkijken dat je je kop niet stoot aan dat ding. (als er geen fiets in zit)
◼︎ Go round the outside.
zuurbiertje
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 00:59
Mijn mountainbike: Specialized epic comp carbon 2018, Specialized beachchisel expert 2018

Als de fiets eruit is kan ik hem omhoog schuiven en zit de klem op 2300mm dat is voor mij hoog genoeg om er zonder problemen onder door te kunnen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

ah, daar zou ik zelfs onderdoor moeten kunnen. (1,96) :-q
◼︎ Go round the outside.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Nice hack :)
Waar woke is, is vuur
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Voor de liefhebbers, online bij de Lidl is de montagestandaard weer verkrijgbaar..
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik heb hem al een jaar toch regelmatig gebruikt en voor verschillende fietsen en klussen.
Ik ben over dat Lidl ding dik tevreden.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie