FSA V Drive crankstel + Bottombracket

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bernhard90
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90

Beste,

ik ben bezig met een restauratieproject. Een Cannondale F700 Furio.
Origineel met een FSA V Drive crankstel.

Nu zat er bij demonteren beetje speling op de crank. Opzich geen ramp want alles gaat er toch af.
Bij het demonteren zat er een ring tussen de cup/frame die er niet tussen hoort.

Ik heb volgens de instructies behorend bij een 68mm bb de trapas goed gemonteerd.

3 problemen/vragen:

- bij de linkercup heeft de spacer ruimte. (de cups zijn juist gemonteerd, 2 spacers R en 1 spacer L)
- de crank loopt klein beetje ruw. Lagers voelen zeer soepel.
- hoort er een stofkap tussen L cup en linker crankarm?

Nu heb ik het vermoeden dat er iemand voor mij is geweest die heeft zitten beunen...

Heeft iemand passende informatie voor mij? Zoals een pdf, of welke trapas bij dit crankstel hoort... etc?
Misschien heeft iemand foto's van zijn eigen fiets met zo'n zelfde crankstel/trapas?
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren
Gebruikersavatar
bernhard90
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90

http://www.stilen.com/bike_stuff/MegaEx ... 0820-1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Na wat speurwerk dit gevonden. Kan iemand mij vertellen welke serie ik moet aanhouden? En zijn die o-ringen los te verkrijgen? Die zitten er bij mij niet op... Crankstel zat "koud" gemonteerd.
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

bernhard90 schreef: - bij de linkercup heeft de spacer ruimte. (de cups zijn juist gemonteerd, 2 spacers R en 1 spacer L)
Lijkt erop dat je de cup niet ver genoeg in het frame kunt draaien door vuil en roest/ oxidatie. (Zat daar die extra ring gemonteerd??

Die rubber o-ringen zijn daar om het water buiten te houden. Hebben volgens mij geen invloed op de montage. Beetje vet doet hetzelfde.

Maar foto's zouden een hoop duidelijk maken denk ik.
Gebruikersavatar
bernhard90
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90

vuil, roest en/of oxidatie is geen sprake. Alles is 100% gereinigd uiteraard en met montagepasta gemonteerd. Draad is ook niet beschadigd. Zal vanavond foto's maken.

Klopt, daar zat die extra ring gemonteerd. Maar dat was geen fietsgerelateerde ring/spacer.
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren
Gebruikersavatar
bernhard90
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: vr 27 april 2007, 17:11
Mijn mountainbike: Cannondale cad2, Rocky Mountain element 90

Problem solved. Ik heb Codagex gebeld en ze hebben een goede trapas geleverd. Een 7000 serie. Er zat een 1000 in, en die is blijkbaar niet geschikt voor een fsa v-drive.
Ik ga even naar de wc, naar m'n eigen gezeik luisteren
Plaats reactie