Schoonmaak product voor frame

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

De techniek staat voor niks he.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Kapitein Iglo schreef:Dan gaat het vermoedelijk om het rechter product, Bert? Ik zou die groene kant van het linkerproduct toch weghouden van m'n glansframe.
Maar ideaal om de oude latex uit je banden te schrobben :-q
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik gebruik gewoon autoshampoo met was er in. Nawrijven met een microvezel doek. Gaat uitstekend!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

wassen met meguiar's nxt shampoo en dan als wax een collinite Marque d'Elegance #915 of collinite Super DoubleCoat Wax #476
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

wilco.. schreef:wassen met meguiar's nxt shampoo en dan als wax een collinite Marque d'Elegance #915 of collinite Super DoubleCoat Wax #476
Euh,... het is een fiets, geen antiek meubelstuk toch?

:wink: :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
wilco..
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 13:17
Mijn mountainbike: specialized camber comp 29

klopt, het gaat inderdaad over mijn fiets :winkie:
leven is net een neus, je moet eruit halen wat erin zit

specialized camber

strava profiel
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Zonde om veel geld aan hip schoonmaakspul met klinkende namen uit te geven, een sopje met groene zeep of afwasmiddel werkt even goed. Waxen voorkomt ook niet dat je fiets weer vies wordt en de vuil afstotende werking is slechts minimaal. Maar als je er gelukkig van wordt heeft het ook een functie, en moet je het gewoon doen :wink:
Dunebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 november 2016, 01:20
Mijn mountainbike: NL

Ik spoel fiets eerst af met de tuinslang. Dan met een zachte borstel en een sopje met dreft afwasmiddel. Daarna drogen met een microvezel doek. Fiets weer als nieuw en geen doffe plekken of zo iets......
Dure framereinigers is mooie marketing in mijn ogen.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4331
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

wilco.. schreef:wassen met meguiar's nxt shampoo en dan als wax een collinite Marque d'Elegance #915 of collinite Super DoubleCoat Wax #476

De ultimate is beter 8)
Ik gebruik ook auto producten heb ik toch staan en werkt het best. Soms een polish en dan een wax, dan is het de keren erna makkelijker schoonmaken.

Gebruik ook de hope shifter shit, prima spul bij veel vet en vuil
cervus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1625
Lid geworden op: vr 23 september 2005, 20:23
Mijn mountainbike: BWO

Gewoon water, warm of koud. Soms wat afwasmiddel of groene zeep erbij.
Dat icm een behangborstel.

De enige nazorg is met een compressor de aandrijving en remmen droog blazen.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 897
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Knakker29 schreef:Zonde om veel geld aan hip schoonmaakspul met klinkende namen uit te geven, een sopje met groene zeep of afwasmiddel werkt even goed. Waxen voorkomt ook niet dat je fiets weer vies wordt en de vuil afstotende werking is slechts minimaal. Maar als je er gelukkig van wordt heeft het ook een functie, en moet je het gewoon doen :wink:
Je weet niet waar je over praat. Collinite is geen hip merk, maar gewoon een heel goed merk uit de detailing scene. Maar het werkt wel super, totaal niet te vergelijken met bv Turtlewax want dat is rommel.
Gebruik het ook op mijn fiets, werkt super. En het poetst naderhand ook een stuk makkelijker, vuil vliegt eraf.

Maar veel mensen poetsen een auto met een sponsje en Dreft ( of de wasstraat), dus die kun je dat niet uitleggen dat je potten wax hebt van tientallen euro's en +20 uur 'poetst' op een auto...
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Dennisvdb schreef:
Knakker29 schreef:Zonde om veel geld aan hip schoonmaakspul met klinkende namen uit te geven, een sopje met groene zeep of afwasmiddel werkt even goed. Waxen voorkomt ook niet dat je fiets weer vies wordt en de vuil afstotende werking is slechts minimaal. Maar als je er gelukkig van wordt heeft het ook een functie, en moet je het gewoon doen :wink:
Je weet niet waar je over praat. Collinite is geen hip merk, maar gewoon een heel goed merk uit de detailing scene. Maar het werkt wel super, totaal niet te vergelijken met bv Turtlewax want dat is rommel.
Gebruik het ook op mijn fiets, werkt super. En het poetst naderhand ook een stuk makkelijker, vuil vliegt eraf.

Maar veel mensen poetsen een auto met een sponsje en Dreft ( of de wasstraat), dus die kun je dat niet uitleggen dat je potten wax hebt van tientallen euro's en +20 uur 'poetst' op een auto...
Als je blij wordt van je fiets regelmatig waxen moet je dat vooral doen, ik geef alleen aan dat ik het zonde vind van mijn tijd en geld, poetsen moet je toch, met of zonder wax :-q
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Dennisvdb schreef: Maar veel mensen poetsen een auto met een sponsje en Dreft ( of de wasstraat), dus die kun je dat niet uitleggen dat je potten wax hebt van tientallen euro's en +20 uur 'poetst' op een auto...
Een " detailer" . Thumbs up :-q
Laatst gewijzigd door SFrits op vr 21 april 2017, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

SFrits schreef:
Knakker29 schreef: Maar veel mensen poetsen een auto met een sponsje en Dreft ( of de wasstraat), dus die kun je dat niet uitleggen dat je potten wax hebt van tientallen euro's en +20 uur 'poetst' op een auto...
Een " detailer" . Thumbs up :-q
Sorry, maar dat was niet mijn quote of hobby :bier:
Gebruikersavatar
SFrits
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 17:22
Mijn mountainbike: Mach 4SL V2, Diverge comp

Aangepast :)

...ben toe aan weekend !
Plaats reactie