welk Crankstel icm pressfit lagers vraag

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Rchv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 16:47
Contacteer:

Inmiddels hoofdpijn na uurtje op intenernet over bottom brackets/lagers/crankstellen combi's..

Veel over te vinden maar ik weet nog steeds niet wat voor mij geldt; ik heb een Cube Reaction met pressfit lagers. Ooit zat er een Deore (triple) 10 speed crank in, deze heb ik ooit vervangen door een XT. Daar is speling op gekomen, as en traparm lijken niet ver genoeg over elkaar heen te schuiven.

Daardoor ben ik gaan twijfelen of er verschillende types Shimano (XT triple) cranks zijn, bv voor verschillende breedtes bottom brackets - is dat zo?
Gebruikersavatar
BertB
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 27 februari 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Giant Trance X 29er

Rchv schreef:Inmiddels hoofdpijn na uurtje op intenernet over bottom brackets/lagers/crankstellen combi's..

Veel over te vinden maar ik weet nog steeds niet wat voor mij geldt; ik heb een Cube Reaction met pressfit lagers. Ooit zat er een Deore (triple) 10 speed crank in, deze heb ik ooit vervangen door een XT. Daar is speling op gekomen, as en traparm lijken niet ver genoeg over elkaar heen te schuiven.

Daardoor ben ik gaan twijfelen of er verschillende types Shimano (XT triple) cranks zijn, bv voor verschillende breedtes bottom brackets - is dat zo?
https://www.mantel.com/blog/bottom-brac ... ndleiding/
Dit was voor mij een erg duidelijk verhaal, succes :-q
Lock-out op een fully? Dat is net een patatje met zonder mayo!
Plaats reactie