RockShox Reverb ellende

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

Heel klein beetje speling naar links/rechts is niet abnormaal, zodra het meer word wel. Verticale speling hoort inderdaad niet. Zelf al drie reverbs laten vervangen daardoor, vaak ontstond dit bij mij al na een paar ritjes ipv n jaar.

Tevens gaat de reverb maar door een heel klein stukje van het frame en js het verwijderen van een stealth pen niet moeilijk. (Connectamagic van de reverb loshalen en door de zadelbuis naar beneden trekken en het is klaar)
StijnV
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:59

Is er voor de dropper posts ook een site waar je het serienummer kan ingeven? Zo kan ik weten welke ik juist heb ivm service doen.

Want er zit enorm veel zijdelingse én voor- en achterwaartse speling op.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ook hier reverb-ellende. Om het simpel en snel op te lossen, voor het grootste deel althans: zet je zadel helemaal omhoog, zet je fiets vervolgens op zijn kop. Druk je remote in en duw je fiets het zadel in, totdat je zadel helemaal ingedrukt is. Fiets weer terug op zijn banden en laat je zadel omhoog komen. Herhaal indien het niet helemaal werkt.
Hier staat niets.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

markpatat schreef: di 30 april 2019, 13:15 Ook hier reverb-ellende. Om het simpel en snel op te lossen, voor het grootste deel althans: zet je zadel helemaal omhoog, zet je fiets vervolgens op zijn kop. Druk je remote in en duw je fiets het zadel in, totdat je zadel helemaal ingedrukt is. Fiets weer terug op zijn banden en laat je zadel omhoog komen. Herhaal indien het niet helemaal werkt.
Hoe lang houd je de pen ingedrukt dan? En houd je die remote dan ook ingedrukt dan?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Wat los je daar mee precies op dan? Verticale speling? Mijn reverb (stealth, nieuwste model) had binnen 2 maanden 2 mm speling. Ik heb hem opgestuurd (leiding gewoon laten zitten), en binnen 2 weken had ik een nieuwe onder garantie. Die connectamajic lijkt echt te werken, want ik hoefde niet te ontluchten nadien.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Die truuk is enkel een snelle oplossing voor als je onderweg ineens last hebt van een zakkende dropper. Er zit dan gewoon lucht in het systeem en je zult bij thuiskomst dan ook gewoon moeten ontluchten om het echt goed op te lossen.
Ontluchten helpt denk ik niet bij zijdelingse speling.

Mijn B1 stealth doet het al 2 jaar zonder problemen. Nog nooit onderhoud of ontluchten nodig gehad *knocks on wood*.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Flow&Co schreef: di 30 april 2019, 14:31 Die truuk is enkel een snelle oplossing voor als je onderweg ineens last hebt van een zakkende dropper. Er zit dan gewoon lucht in het systeem en je zult bij thuiskomst dan ook gewoon moeten ontluchten om het echt goed op te lossen.
Ontluchten helpt denk ik niet bij zijdelingse speling.

Mijn B1 stealth doet het al 2 jaar zonder problemen. Nog nooit onderhoud of ontluchten nodig gehad *knocks on wood*.
Idem 2,5 jaar.
Wel 2x ontlucht en 1x weer op druk gebracht.
Tot nu toe tevreden
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

sama schreef: di 30 april 2019, 13:18
markpatat schreef: di 30 april 2019, 13:15 Ook hier reverb-ellende. Om het simpel en snel op te lossen, voor het grootste deel althans: zet je zadel helemaal omhoog, zet je fiets vervolgens op zijn kop. Druk je remote in en duw je fiets het zadel in, totdat je zadel helemaal ingedrukt is. Fiets weer terug op zijn banden en laat je zadel omhoog komen. Herhaal indien het niet helemaal werkt.
Hoe lang houd je de pen ingedrukt dan? En houd je die remote dan ook ingedrukt dan?
Remote ingedrukt houden tot het zadel op zijn laagste punt zit. Dus heel je fiets er in duwen als het ware :-q fiets omdraaien en dan weer je zadel helemaal omhoog brengen met je remote. Met geluk heb je veel effect, er zijn mensen die dan nergens meer last van hebben. Het gaat dan met name om het irritant zakken. Wil je het 100% verhelpen zul je moeten ontluchten, servicen of omruilen onder garantie.
Hier staat niets.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mooi, klinkt als een handig snel trukje.
Ik ga m onthouden :-q
Overigens heb ik nog nooit trammelant met mn reverb gehad, misschien gewoon geluk?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Houd even in de gaten dat een RS Reverb twee hydraulisxhe circuits heeft.
De ene voor de bediening en de andere voor het op en neer gaan.
Het ene circuit heeft niets met het andere te maken.
Je kunt de bediening ontluchten tot je een ons weegt, maar daar verhelp je geen problemen mee die met ongewenst zakken of veren te maken hebben.
De remote ontluchten is net zliets als de kabel op de juiste spanning brengen bij een ander merk dropper.
De internals zijn ff wat lastiger te ontluchten, maar dat helpt wel tegen ongewenst zakken, of inveren als je op het zadel gaat zitten.
De truc die hierboven wordt omschreven helpt wel (even) als er lucht in het interne hydr.circuit zit.
In ieder geval een goede tip om thuis te komen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
StijnV
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 23 december 2015, 15:59

Op het net en Youtube is wel het één en ander te vinden om verticale speling/ zakken op te lossen, maar dat heb ik niet.

Er zit bij mij zijdelingse speling op, ook kan ik mijn zadel lichtjes links en rechts draaien. alsook vooruit en achteruit bewegen...
Hoe ik dit kan oplossen heb ik nog nergens gevonden! Iemand?

ps: dropper zat op een 2de hands fiets, dus terugsturen naar SRAM zit er niet in. :wink:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De meeste droppers werken met spietjes die door corresponderende gleuven lopen. Doorgaans zijn die vervangbaar, het zijn slijtagedelen en als die dingen slijten zorgt dat voor meer zijdelingse speling (rotatie).

De drie "staafjes" midden-links op deze tekening:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Na drie pogingen om het ding weer goed te krijgen. (ging lekken tijdens rijden) ben ik klaar met dat onding en heb een Thomson besteld. Mijn ervaring is dus één keer service gaat, bij de tweede keer vervangen dat onding.
◼︎ Go round the outside.
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

markpatat schreef: di 30 april 2019, 13:15 Ook hier reverb-ellende. Om het simpel en snel op te lossen, voor het grootste deel althans: zet je zadel helemaal omhoog, zet je fiets vervolgens op zijn kop. Druk je remote in en duw je fiets het zadel in, totdat je zadel helemaal ingedrukt is. Fiets weer terug op zijn banden en laat je zadel omhoog komen. Herhaal indien het niet helemaal werkt.
werkt perfect, en niet aan het zadel je fiets optillen scheelt ook :)

wat mij verbaasd is dat mijn dropper lucht lijkt te verliezen, had speling, op de kop werkte niet afdoende. dus dopje 9 erbij en lucht controleren.... zat er nog 40psi in :-?

bijvullen tot 250 op de kop zadel indrukken even laten staan, omdraaien en omhoog. weg speling
tot vandaag ook nog niet terug gekomen
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

AFJ13 schreef: wo 8 mei 2019, 11:22
markpatat schreef: di 30 april 2019, 13:15 Ook hier reverb-ellende. Om het simpel en snel op te lossen, voor het grootste deel althans: zet je zadel helemaal omhoog, zet je fiets vervolgens op zijn kop. Druk je remote in en duw je fiets het zadel in, totdat je zadel helemaal ingedrukt is. Fiets weer terug op zijn banden en laat je zadel omhoog komen. Herhaal indien het niet helemaal werkt.
werkt perfect, en niet aan het zadel je fiets optillen scheelt ook :)

wat mij verbaasd is dat mijn dropper lucht lijkt te verliezen, had speling, op de kop werkte niet afdoende. dus dopje 9 erbij en lucht controleren.... zat er nog 40psi in :-?

bijvullen tot 250 op de kop zadel indrukken even laten staan, omdraaien en omhoog. weg speling
tot vandaag ook nog niet terug gekomen
Blijft ie wel netjes op druk nu?
Sneeuwmonster
Plaats reactie