Creatieve fiets bevestiging achter in bestelbus

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Kuota K-27.5 (beiden van m'n dochter)

zo 20 november 2016, 23:56

Ik overweeg zelf om iets te doen met losse beugels zoals voor caravan fietsdragers geleverd worden, i.c.m. een gootje op de vloer.

http://www.fiamma.com/NL/service/onderd ... res_ID=187
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Grease monkey
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: CUBE.Reaction GTC SL 29

di 22 november 2016, 14:26

Ik vervoer mijn fiets zoals op de foto hieronder (foto ter illustratie).
In mijn geval gebruik ik een QR15 houder voor een dakrek, gemod om op een plank te bevestigen.
Plank zo breed als de laadruimte en niet te small (diep?) anders kantelt hij en je fiets(en).
Ik zie in dit topic nog een paar mooie "vorkhouders" die wat makkelijker zijn te bevestigen.
Met meerdere fietsen moet je rekening houden met de sturen en net zoals in de foto de vorksteunen ongelijk plaatsen.

Afbeelding

Genoeg ideeen als ik dit topic lees, succes :-q

Groeten, Remco
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

di 22 november 2016, 17:37

dit lijkt me een prima oplossing.
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
marcelfacd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 22 november 2016, 19:04

Grease monkey schreef:Ik vervoer mijn fiets zoals op de foto hieronder (foto ter illustratie).
In mijn geval gebruik ik een QR15 houder voor een dakrek, gemod om op een plank te bevestigen.
Plank zo breed als de laadruimte en niet te small (diep?) anders kantelt hij en je fiets(en).
Ik zie in dit topic nog een paar mooie "vorkhouders" die wat makkelijker zijn te bevestigen.
Met meerdere fietsen moet je rekening houden met de sturen en net zoals in de foto de vorksteunen ongelijk plaatsen.

Afbeelding

Genoeg ideeen als ik dit topic lees, succes :-q

Groeten, Remco
Ik heb ooit een hydraulische stempel met houders erop gekocht bij Chainreaction, super makkelijk. Zet je vast tussen de wanden van je busje en is er ook zo weer uit. Ik gebruikte het in de achterbak van mn pickup. Zal vvond effe kijken hou het ding ook weer heet.
marcelfacd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 22 november 2016, 19:11

Deze is het
https://www.evanscycles.com/en-nl/saris ... r-EV189503" onclick="window.open(this.href);return false;
Was vergeten dat het ding best wel prijzig was...... maar geen spijt van, retehandig.
Grease monkey
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: CUBE.Reaction GTC SL 29

do 24 november 2016, 15:15

Dat is in een busje ook te doen denk ik. Handig :-q

Groeten, Remco
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Plopsaland

vr 25 november 2016, 00:13

Is het voor de ware doe-het-zelvert dan niet makkelijker om gewoon een slot profiel te pakken, daar op de kopse kanten draad in te tappen zodat je hem kan uitstellen om vast te zetten.
De bevestiging van de fietsen kun je dan op het profiel monteren en nog naar hartelust heen en weer schuiven. Moet toch een aardige kostenbesparing zijn...

(hetgeen we in essentie achterin een camper hebben zitten al klem je iets anders op de steekas om de sturen 90deg gedraaid te hebben)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | Making the #Transition | LHR |
Michel74
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: 29er Merida

vr 25 november 2016, 01:40

Ben zelf eigenlijk meer opzoek naar een bevestiging zonder dat er wielen of iets gedemonteerd hoeft te worden.
Plaats reactie