Stinkende schoenen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

TS heeft inmiddels een paar goede tips gekregen... zou de lucht 'geklaard' zijn intussen ?
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Een van onze voetballende jongens heeft van die flitsende dure voetbalschoenen. meer plastic dan leer overigens en deze stinken ,, dat is niet gezond meer .. ze mogen zelfs niet meer in de schuur .. staan dus gewoon buiten onder een afdakje .. na de tip van hier de schoenen 2 dagen in een emmer gevuld met schoonmaak azijn gezet .. daarna in de wasmachine een fijn wasje 30 graden .. goed gedroogd met kranten en klaar .. nu al weer 4 wedstrijden verder en schoene staan gewoon binnen in de kast .. weg lucht .. Prima tip dus !
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Francois schreef:TS heeft inmiddels een paar goede tips gekregen... zou de lucht 'geklaard' zijn intussen ?

:lol: :bier:
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

In de meest duikwinkels is dit te koop: http://www.sinkthestink.com/. En dat werkt behoorlijk goed in duikschoenen die je gebruikt bij een wetsuit. En ik kan je verzekeren dat die schoenen behoorlijk meuren na verloop van tijd...
Een gek alleen is zo gek nog niet
CarverS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 448
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 21:08
Mijn mountainbike: Canyon XC6 XT + Trek Farley Saso

Pedicare gebruiken (voeten) en voor je schoenen Shoefresh.eu .
Jarsiv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 173
Lid geworden op: do 4 september 2008, 14:22
Contacteer:

Hallo, Wij hebben thuis een apparaat voor het drogen van de schoenen. Zoonlief zet er ook zijn voetbal schoenen op als ze stinken. kijk maar eens bij http://www.shoefresh.eu" onclick="window.open(this.href);return false;. en nee dit is geen reclame gebruik hem nu zelf al jaar of 3
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 396
Lid geworden op: wo 1 september 2010, 21:58
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

HG tegen nare luchtjes in sportkleding....helpt ook vast goed voor meurende schoenen!
Emmertje warm water met wat wasmiddel en dit spul en dan nachtje weken...
Pathologisch Mountainbiker
krt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 12 februari 2015, 22:20
Mijn mountainbike: Sensa Fiori sfb carbon

ik stop altijd een koffiepad in mijn werkschoenen als ik thuis kom en dat werkt perfect. 1 x per week een verse er in en de oude gebruik ik weer als de buurvrouw een kopje koffie komt drinken :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

krt schreef:ik stop altijd een koffiepad in mijn werkschoenen als ik thuis kom en dat werkt perfect. 1 x per week een verse er in en de oude gebruik ik weer als de buurvrouw een kopje koffie komt drinken :D
en ze blijft maar terugkomen :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

Even een oud topic weer opschudden:
Ik overweeg om zo'n schoenendroger te kopen tegen natte en stinkende schoenen. De Shoefresh lijkt mij een mooi apparaat en volgens de meeste reviews werkt ie goed. Maar daar hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan (99 Euro). Nu zie ik bij Mantel ook Go4dry schoenendroger voor 75 Euro. Dat lijkt mij een beter prijsje. Heeft iemand van jullie ervaring met dit apparaat?
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1066
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Montferbiker schreef: zo 5 februari 2017, 15:37 HG tegen nare luchtjes in sportkleding....helpt ook vast goed voor meurende schoenen!
Emmertje warm water met wat wasmiddel en dit spul en dan nachtje weken...
Ik kan deze ontkrachten. Heb het met bokshandschoenen geprobeerd en was geen succes
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

HG doet niet altijd wat het beloofd...

Laatst een filmpje gezien van een zelfbouw schoenen droger. Gemaakt van pvc afvoerbuis en een fohn.
Zoiets dus:
https://youtu.be/YaZf2Ksffo4

Zweetlucht gaat weg door de schoenen een nachtje in water met bleekmiddel te leggen. Goed onder water.
De schoenen moeten daar wel tegen kunnen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Zoals al eerder gezegd het zijn de bacteriën die de schoenen laten stinken.
Inde theater wereld spuiten ze vaak alcohol op hun pakken. Alcohol dood de bacteriën dus de stank verdwijn.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

maaf2 schreef: wo 13 maart 2019, 16:56
Montferbiker schreef: zo 5 februari 2017, 15:37 HG tegen nare luchtjes in sportkleding....helpt ook vast goed voor meurende schoenen!
Emmertje warm water met wat wasmiddel en dit spul en dan nachtje weken...
Ik kan deze ontkrachten. Heb het met bokshandschoenen geprobeerd en was geen succes
Tegen bokshandschoenen is niets te beginnen...die zijn zo dik dat als de geur/zweet/bacterie eenmaal binnenin zit je het er van z`n levensdagen niet meer uit krijgt. Je kan het hooguit uitstellen (na training WCpapier rolletjes erin en op de verwarming zetten, wel het leer wat vaker invetten)
Gebruikersavatar
ultimateme
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4816
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 20:08
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CFR

Ik heb weleens sneakers die ik zonder sokken droeg en nachtje in de diepvries gelegd, werkt ook goed. Lekker tussen de raketjes.
Plaats reactie