Tubeless tape vragen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
MaFoDes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 9 november 2019, 20:17
Mijn mountainbike: Haibike Allmtn 5.0 SDuro

Nah, slecht idee.... Dat is waar alle ellende mee begon. Ik ga graag grof van de gebaande paden en heb nu al voor de 3e keer binnen 1 maand lekke banden. De buitenbanden zijn pas 2 maanden oud, ter info. Heb onlangs de binnenbanden vervangen van de Schwalbe Hans Dampf's.
Werd er stilaan gek van, dus besloten om tubeless te gaan op advies en de wijze raad van velen.
Die lekke banden haalt de lol er flink uit. Voor mijn eigen gemoedsrust is tubeless the way to go!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dan hier een rolletje 25mm tape(eigen merk BC), 2 ventielen en een fles latex(Notubes) bestellen.
HansDampf past behoorlijk strak om de velg, dus met wat mazzel heb je geen compressor nodig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb laatst 50,- euro betaald aan de lbs incl. Tape ventielen en latex om ze tubeless te maken. Binnen half uurtje zaten ze weer onder mijn fiets. Geen geld vond ik zelf vergeleken het zelf bestellen van de spullen op internet. En je hebt garantie :wink:. Bij mij bleef de voorband qua druk steeds terug lopen. Gratis een nieuw ventiel erin en het was opgelost :-D
MaFoDes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 9 november 2019, 20:17
Mijn mountainbike: Haibike Allmtn 5.0 SDuro

Sabai schreef: zo 10 november 2019, 08:46 Ik heb laatst 50,- euro betaald aan de lbs incl. Tape ventielen en latex om ze tubeless te maken. Binnen half uurtje zaten ze weer onder mijn fiets. Geen geld vond ik zelf vergeleken het zelf bestellen van de spullen op internet. En je hebt garantie :wink:. Bij mij bleef de voorband qua druk steeds terug lopen. Gratis een nieuw ventiel erin en het was opgelost :-D
Verrek... Dat is eigenlijk geen geld. Heel eerlijk had ik er nog geeneens aan gedacht om het te laten doen. Ben zo gewend om alles zelf te regelen en doen.
Het is dat ik de ventielen (Joe's no flats) en Latex (Stans) al in huis heb. Stom toevallig laatst al eens bij Mantel besteld toen ik de eerste lekke band kreeg, meende dat ik al tubeless reed. Dat niet zo bleek te zijn achteraf en nu toch Tubeless wil gaan.
Alleen dus nog de tape.
Ik wil het toch eerst eens zelf proberen. Gewoon om te weten hoe het gaat. Als dat geen succes word, zal ik het hoofd buigen en naar de lokale handelaar gaan.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1940
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

meh... heb je voor die 50 euro ook de rest van de fles sealant meegekregen om over een paar maanden de boel te verversen? Of kon je toekijken hoe ze het deden, zodat het vervangen makkelijker zelf gedaan kan worden? (en wat betreft je ventiel.. ik vermoed dat de lockring een slagje vast draaien of de core een tikje vaster hetzelfde effect had gehad als het ventiel vervangen..)

Nee.. dit is wat mij betreft iets wat je prima zelf kan doen en wat ook handig is om zelf te kunnen. Een fiets maat heeft het ook laten doen en klaagt nu al ene half jaar over een te snel leeglopende band.. maar hij heeft zelf de spullen en kennis niet om het te fixen, maar het is ook net geen groot genoeg probleem om naar de LBS te gaan, maar toch irritant.. :roll:

Ik zeg lekker zelf doen!

(mijn vorige setje wielen die op mijn cannondale zaten, kwamen overigens pre-taped.. maar dat waren ook stans velgen, dat scheelt misschien)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Prulleman schreef: di 12 november 2019, 12:46 meh... heb je voor die 50 euro ook de rest van de fles sealant meegekregen om over een paar maanden de boel te verversen? Of kon je toekijken hoe ze het deden, zodat het vervangen makkelijker zelf gedaan kan worden? (en wat betreft je ventiel.. ik vermoed dat de lockring een slagje vast draaien of de core een tikje vaster hetzelfde effect had gehad als het ventiel vervangen..)

Nee.. dit is wat mij betreft iets wat je prima zelf kan doen en wat ook handig is om zelf te kunnen. Een fiets maat heeft het ook laten doen en klaagt nu al ene half jaar over een te snel leeglopende band.. maar hij heeft zelf de spullen en kennis niet om het te fixen, maar het is ook net geen groot genoeg probleem om naar de LBS te gaan, maar toch irritant.. :roll:

Ik zeg lekker zelf doen!

(mijn vorige setje wielen die op mijn cannondale zaten, kwamen overigens pre-taped.. maar dat waren ook stans velgen, dat scheelt misschien)
Ik laat het graag doen :D
MaFoDes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 9 november 2019, 20:17
Mijn mountainbike: Haibike Allmtn 5.0 SDuro

Ik ben per definitie eigenlijk gewoon een lui persoon en iemand die de lokale handelaar ook een boterham gunt.
Maar eigenlijk wil ik ook gewoon zelf weten hoe het werkt en ergens een enorme gierigaard.
Kortom, een complex persoon.
Daarom gisteren op Ebay een rolletje van de Tesa besteld en als dat binnen is, zelf eens klooien.
uncle Cheese
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 11:04

Corke schreef: za 19 augustus 2017, 00:07 wat betreft de tape: Tesa 4289 is echt aan te raden. Werkt prima :-q
Ik heb vandaag tape van Ali binnengekregen, bleek het Tesa 4289 te zijn :D 50m voor nog geen €10 was voor mij een grote meevaller. Een linkje hoort er bij: https://nl.aliexpress.com/item/32641761 ... 3d018MEKKD en met black friday in het verschiet nog iets voordeliger.
Plaats reactie