Sram xx 10 speed shifter versleten?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
TimTiemissen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 23 juni 2015, 23:44

Goedendag allen,

Betreft mijn Sram XX 10 speed voor derailleur shifter.

De verstel arm (het geen wat je indrukt om van het kleine naar het grote blad te gaan) van mijn voorderrailleur shifter draait/slipt door.
De verstel arm slipt als ware over het de ronde krans heen waar het op bevestigd zit.
Hierdoor is schakelen van het kleine blad naar het grote zo goed als onmogelijk.

Volgens de fietsenzaak is de ronde krans waar de verstel arm versleten en moet er een compleet nieuwe shifter op.

Vind dit een beetje hetzelfde als mijn bougies op zijn, en ik een compleet nieuwe motor in de auto moet..

Zijn er misschien mensen bekend bij dit probleem, of hebben er een oplossing voor?
Een compleet nieuwe shifter kopen kan namelijk altijd nog.

Ik hoor het graag!
Alvast bedankt.



Foto van de verstel arm:
Afbeelding

Foto van de krans die blijkbaar versleten is, waardoor de verstel arm er over heen slipt.
Afbeelding
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Met goede lijm oid moet dat toch wel op te lossen zijn. Hoe oud is die shifter?
Pieter348
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: za 9 januari 2016, 13:55

kun je die krans er niet afhalen en een halve toer ronddraaien, lijkt inderdaad alsof de tandjes die in de richting van de arm wijzen wel wat afgesleten zijn.
Wat lijm tussen die kransjes en dat stukje wat in de richting van de arm zit en een nachtje laten drogen zou volgens mij ook al veel kunnen doen. gebruik dan geen secondelijm, maar iets wat een klein beetje mee kan geven zodat de boel niet breekt bij het kleinste tikje
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lastig, die splines zijn goed versleten. Lijmen is wellicht een goed idee.

Ik weet niet hoe handig je bent maar je zou evt wat gaatjes (3) kunnen boren en tappen om 2-3 kleine inbussen erin te zetten.
Of een 2e handje scoren voor spare parts :wink:
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Je kan contact opnemen met SRAM, misschien hebben zij een tip of geven ze zelfs wel garantie.
Niet geschoten is altijd mis.
rundfunk rudi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 570
Lid geworden op: wo 15 augustus 2007, 11:52
Mijn mountainbike: Ghost HTX lector (26-er0 en Scott scale Pro XX (29-er)

Zit er niet toevallig een scheurtje in de (carbon) verstel arm zelf, dat heb ik namelijk gehad, dan klemt die ook niet meer. nieuwe besteld voor 20 euro ofzo.. over lekker naar gripshift switchen
Plaats reactie