Fiets opbergen/hangen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: za 22 januari 2022, 22:41 Die had ik ook gezien - maar bij mij hoeven ze niet te kantelen, ik heb genoeg ruimte daar. Zeker met de dropper in, als dat nodig zou zijn.

Ik heb die dingen van 4,95 van powerplustools besteld, zelfs met verzenden nog erg voordelig. We gaan het zien!

Dank voor de tips allen!
Als ze kunnen kantelen, kunnen ze dichter op elkaar hangen terwijl je ze alsnog makkelijk kunt pakken.
Maar dat is ook ruimte afhankelijk natuurlijk.

Bij mij hangen ze voor de werkbank (aan de haakse muur) en kan ik ze nu wegdraaien van de werkbank.
De achterste had ik ook niet kunnen pakken zonder draaibare steunen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Kapitein Iglo schreef: za 22 januari 2022, 18:41 Klinkt goed!

En achterwiel omdat dan sturen niet in de clinch komen ;)
Voorkom je toch gewoon door onderling verschillende hoogtes te kiezen bij het plaatsen van de beugels.
Met achterwiel de beugel in lijkt me verder heel onhandig bij plaatsen in/afnemen uit de beugel omdat je dat juist via het stuur doet....
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Ik moest bij een wat oudere mtb hem ophangen met stuur naar beneden omdat de demperdop niet helemaal oliedicht was en leeg liep als hij andersom hing. Fietsend was het geen probleem vond ik.

Nu hangen kromme sturen met het stuur naar boven, rechte sturen met stuur naar beneden. :D maakt voor het inhangen niets uit. Zolang je het ventiel niet raakt.

En inderdaad, haken om en om op verschillende hoogte. De brede sturen raken elkaar bijna, maar dan hangt er nog wel een andere fiets op andere hoogte tussen. En je draait ze ook met de simpele haken van de Halfords iets opzij zodat je ze kunt pakken. Moet je niet heel veel breder dan 2.4 banden of heel hoge velgen in stoppen. Maar daar hou ik toch niet van. Die haken schroef je gewoon in een 10 mm plug.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

streetracer schreef: zo 23 januari 2022, 08:50
Kapitein Iglo schreef: za 22 januari 2022, 18:41 Klinkt goed!

En achterwiel omdat dan sturen niet in de clinch komen ;)
Voorkom je toch gewoon door onderling verschillende hoogtes te kiezen bij het plaatsen van de beugels.
Met achterwiel de beugel in lijkt me verder heel onhandig bij plaatsen in/afnemen uit de beugel omdat je dat juist via het stuur doet....
Je moet dan wel genoeg kunnen variëren in hoogte. Mijn garage is niet heel hoog.

Met de hier gelinkte kanteldingen waar je je voorwiel inrijdt heb je natuurlijk een punt, als je je fiets andersom wil plaatsen - de vraag is ook of je dan niet in de klem komt met je derailleur. Maar ik kan niet veel variëren in hoogte, en ik heb nu dus gewoon drie starre haken aangeschaft. Als het klaar is, post ik nog wel een plaatje.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik ben er nog niet welke methode het beste is voor mij , en vindt de gelinkte beugels mooi , maar dat ga/ wil ik er niet aan uit geven , de ruimte is beperkt netzoals de hoogte ...

Maar eens serieus wat dingen uitproberen voordat ik toch overga van een koop van wat voor beugel(s) dan ook .
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Om een completer beeld te hebben van de beugels van PowerPlus heb ik een foto gemaakt van hoe het bij mij hangt.

Ik heb de fietsen behoorlijk dicht op elkaar hangen en de meest gebruikte vooraan.
Maar de middelste fiets krijg ik er met wat beleid er ook nog tussenuit.
Ik kan de MTB een beetje naar rechts duwen en dan moet ik nog uitkijken dat ik met de rem/versnellings-kabels nergens achter blijf hangen maar het gaat wel.
De MTB heb ik bewust wat lager hangen zodat de sturen elkaar dan niet in de weg zitten.

Afbeelding

Afbeelding
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat ziet er gezond uit! Bij mij zullen ze wat verder van elkaar komen, maar het laat goed zien wat ermee kan. Nice!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Tazzy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: zo 15 juni 2008, 14:00
Mijn mountainbike: Giant XTC4 '04
Contacteer:

Mijn racefiets hangt aan zoiets in het trappengat naar zolder
Blood, sweat & gears
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Oystein schreef: zo 23 januari 2022, 13:38 Om een completer beeld te hebben van de beugels van PowerPlus heb ik een foto gemaakt van hoe het bij mij hangt.

Ik heb de fietsen behoorlijk dicht op elkaar hangen en de meest gebruikte vooraan.
Maar de middelste fiets krijg ik er met wat beleid er ook nog tussenuit.
Ik kan de MTB een beetje naar rechts duwen en dan moet ik nog uitkijken dat ik met de rem/versnellings-kabels nergens achter blijf hangen maar het gaat wel.
De MTB heb ik bewust wat lager hangen zodat de sturen elkaar dan niet in de weg zitten.
Ik gebruik dezelfde beugel als Oystein en een 27,5+ band past er ook in. Moest er de beugel iets voor verbuigen en een klein beetje gepiel om de fiets er aan te hangen maar het gaat.
Omdat mijn garage hoog genoeg is heb 1 beugel 20cm hoger gehangen. Dan kun je 2 MTB's ook iets dichter op elkaar hangen, de sturen komen dan ook boven elkaar uit ipv naast elkaar en nemen ze minder ruimte in. Genoeg hoogte in je garage is dan wel nodig.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Kapitein Iglo schreef: za 22 januari 2022, 22:41 Die had ik ook gezien - maar bij mij hoeven ze niet te kantelen, ik heb genoeg ruimte daar. Zeker met de dropper in, als dat nodig zou zijn.

Ik heb die dingen van 4,95 van powerplustools besteld, zelfs met verzenden nog erg voordelig. We gaan het zien!

Dank voor de tips allen!
Die heb ik ook voor school gebruikt. Had eerst BBB maar die pasten niet door dat rare opstaande randje.

Nu hangen er mooi 10 MTB's naast elkaar aan de muur. Iets in hoogte verspringend zodat de sturen elkaar niet raken.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Oystein schreef: zo 23 januari 2022, 13:38 Om een completer beeld te hebben van de beugels van PowerPlus heb ik een foto gemaakt van hoe het bij mij hangt.

Ik heb de fietsen behoorlijk dicht op elkaar hangen en de meest gebruikte vooraan.
Maar de middelste fiets krijg ik er met wat beleid er ook nog tussenuit.
Ik kan de MTB een beetje naar rechts duwen en dan moet ik nog uitkijken dat ik met de rem/versnellings-kabels nergens achter blijf hangen maar het gaat wel.
De MTB heb ik bewust wat lager hangen zodat de sturen elkaar dan niet in de weg zitten.

Afbeelding

Afbeelding
Ben eigenlijk meer geïnteresseerd in de snelspanner op je montagestandaard, kan je vertellen welke je daarvoor hebt gebruikt?
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik heb zo'n zelfde standaard van Rose. Die zit er standaard op.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Klopt, die Rose werk-standaard is volledig van metaal incl. de snelsluiting.
Lekker robuust :-q

P.S. de buisklem is wel kunststof met rubber insert :winkie:
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Wat vinden jullie de beste oplossing om een fully waar de demper onder de bovenbuis zit horizontaal op te hangen?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Agamer schreef: vr 28 januari 2022, 14:02 Wat vinden jullie de beste oplossing om een fully waar de demper onder de bovenbuis zit horizontaal op te hangen?
Hangt sterk af van het frame. Soms past boven de demper nog onder de bovenbuis, anders kom je al snel op de seatstay tegen de zitbuis aan.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Plaats reactie