Remblokje aan 1 kant weg na 64km

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Plato112
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: do 4 juni 2015, 14:45
Mijn mountainbike: Trek Superfly 5 2014

Als het allemaal gewoon vrij beweegt, dan zou ik eerst nieuwe blokjes proberen en de boel goed afstellen voordat je de boel op gaat sturen en een hele tijd niet kunt rijden.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

en goed inremmen
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De fiets gaat weer terug naar Canyon.
Na 64km waarvan vanwege het weer de helft op asfalt mag dit niet voorkomen en dat is Canyon het helemaal met mij eens.
Vanavond nog even opgemerkt dat de bovenkant van het remblokje helemaal op is, maar de onderkant nog een aardige dikte heeft. Het blokje is dus scheef afgesleten. Het wordt steeds wonderlijker. :-)
De fiets staat inmiddels weer in de bikeguard. :-(
Als ze net zo snel zijn als de vorige keer verwacht ik de fiets zaterdag wel weer terug.
Gezien mijn weekendplanning en het weer zou er van fietsen toch weinig terecht komen.:-(
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Persoonlijk had ik een nieuw setje blokken gekocht, die dingen kosten bijna niks.
De klauw even uitlijnen en lekker verder fietsen.

Ben je voor minder dan €10,- klaar.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Precies. Als de zuigers normaal op en neer bewegen kan er eigenlijk niks aan de hand zijn. Even de zuigers goed centreren, nieuwe blokjes erin en dan de caliper goed afstellen. Is nog leerzaam ook, want zo'n klusje hoort gewoon bij het reguliere onderhoud.
Rednose5
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 3 oktober 2010, 19:44
Mijn mountainbike: Superior Team Racing CRB, Cannondale Scalpel Hi-Mod Carbon 2011

awinkel schreef:Waarom het versleten remblokje aan de kant zit waar nou net de remschijf heengedrukt wordt is voor mij ook onduidelijk. Logisch is het niet.
Ik heb vanmorgen vroeg nog even heel snel gekeken of de zuigers loszitten en beide lijken goed te bewegen... Vanavond nog eens checken met een bak licht erbij.
Misschien juist wel logisch. Remblokjes moeten ingeremd worden en dat doen we door de rem ligt te gebruiken. Nu is aan de achterkant het buitenste remblokje ingeremd maar de binnenst (naafkant) niet. Wanneer er steviger wordt geremd ben je dus dit blokje binnen 64km kwijt.
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

er zal wel wat anders aan de hand zijn. waarom wil c anders die fiets terug. je bent aan verzendkosten voor de fiets veel meer kwijt dan aan een paar remblokjes.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Luc151 schreef:er zal wel wat anders aan de hand zijn. waarom wil c anders die fiets terug. je bent aan verzendkosten voor de fiets veel meer kwijt dan aan een paar remblokjes.
Precies, ik zou hem ook terug gestuurd hebben voor die paar dagen. Laat hun maar bekijken of de caliper wel of niet goed functioneert. Voor de rest zijn het allemaal aannames want niemand weet precies hoe het zit.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Terugsturen kost mij niks. Daarnaast vind ik niet dat zoiets zou mogen bij een bike die nog maar 64km gereden heeft. Het vervangen van remblokjes is niet moeilijk maar ik wil niet het risico lopen dat daardoor mijn garantie vervalt.
Ik krijg vast wel te horen wat er nu precies mis mee was.
En ja...achteraf is het dan heeeeel makkelijk om te zeggen had nou maar dit of dat gedaan. :-)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Nou, remblokjes mag je echt wel vervangen zonder dat dat iets met je garantie doet. Eerder andersom: je hebt te lang met deze blokken gereden.

Maar in jouw geval had ik gewoon hetzelfde gedaan denk ik. Zeker als terugsturen niks kost. Hoe werkt dat, komen ze 'm halen of moet je hem zelf naar het postkantoor brengen?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je Canyon wordt vanaf fabriek in een grote stevige kartonnen doos geleverd die ze bikeguard noemen. Dat ding staat vreselijk in de weg in de garage, maar is nodig om je fiets te versturen naar het Canyon servicecentrum. Je kan je fiets bij het Canyon servicecentrum aanmelden. Zij zorgen dan dat de levering aangemeld wordt bij UPS. Je krijgt dan een link naar de vrachtbrief die je uit moet printen en op de bikeguard moet plakken. Je krijgt ook een link naar de UPS site waar je zelf kan aangeven hoe laat de fiets bij je thuis opgehaald kan worden. Wanneer de fiets klaar is wordt deze weer naar je toegestuurd en kan je de bikeguard weer veel ruimte in je garage laten innemen. :-)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Klinkt goed allemaal! En succes, hoop dat je 'm gauw weer terug hebt.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik hoop het ook... De bike is nog niet verstuurd of ik mis 'm al. ;-)
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

awinkel schreef: Wanneer de fiets klaar is wordt deze weer naar je toegestuurd en kan je de bikeguard weer veel ruimte in je garage laten innemen. :-)
ja, dat is het nadeel van die k*t doos. (he , da`s het zelfde)
niels.o
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1602
Lid geworden op: di 30 september 2014, 13:13
Mijn mountainbike: GHOST tacana 5

Niet om het 1 of ander maar had pagani niet iets soortgelijks in ongeveer dezelfde periode? Of had die al meer km
Plaats reactie