Hoeveel drukverlies is normaal bij tubeless?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

zo 31 januari 2016, 18:51

Tot nu toe nooit problemen met drukverlies gehad. Ik werk wel nauwgezet en bespaar niet op een paar cc latex. De band reinig ik van binnen met remmen reiniger. Na montage de tijd nemen om goed te schudden, te draaien onder verschillende hoeken, wielen paar minuten vlak op een emmer leggen en omdraaien en dat enkele keren herhalen... kortom zorgen dat de latex ook echt overal kan komen.

Spreekt voor zich dat je ook het velglint nauwkeurig en goed strak monteert op een ontvette velg.
Dit alles geeft bij mij banden die meteen op druk blijven. De enige keren dat dat niet het geval was had ik zo'n snel lichtgewicht bandje, van die veel te kwetsbare dingen die eigenlijk niet op een mtb thuishoren ;-)
"freedom is just another word for nothing left to lose".
LaurentS
Mtb fanaat
Mtb fanaat

ma 1 februari 2016, 18:45

Bedankt allemaal voor de reacties!

Blijkbaar was de fiets een weekje laten staan in de garage, voldoende om het probleem op te lossen. Voor ik vertrok zondagavond, heb ik de achterband op 4 bar gezet, de voorband op 2 bar.
Toen ik vrijdagavond terug kwam, stonden ze alletwee rond de 1.9 bar. Dat verlies is wss te wijten aan het af- en aankoppelen van de pomp. Zaterdag heb ik er een ritje meegedaan, om de latex nog eens extra te verspreiden, ook al leken ze nu wel luchtdicht. Vandaag nog steeds dezelfde druk van ca. 1.9 bar :)

Zouden jullie mij dan nog aanraden om extra latex toe te voegen (zit nu ca. 60 ml in per band) voor een betere lekbestendigheid of is dat niet nodig nu het luchtdicht is?
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

ma 1 februari 2016, 19:46

60ml is zuinig. Er moet ook nog wat overblijven om een gaatje te dichten. Nu en over een paar maanden. Ik doe er ook meer in. :wink:
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Silverback Sphere Expert

ma 1 februari 2016, 20:32

Ik heb 60 ml geleerd tijdens mijn "cursus" bij Wheeltec.
Van het weekend de Epic even tubeless gemaakt, maar die verliest ook nog flink druk vooral rond het ventiel. Heb net de bandjes nog is opgepompt. Heb eigenlijk niets ontvet, maar hoop dat het meevalt en het uiteindelijk goed komt. Anders toch even ontvetten! :)
Plaats reactie