Shimano press fit met of zonder montage pasta

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Mad Wally schreef: wo 2 juni 2021, 22:29 Dat kan wel zo zijn, maar het wordt wel algemeen geassocieerd met borgvloeistof. Zo zijn er wel meer.
Inderdaad, maar dan wel in de range van "trilt niet los, maar met de hand nog los te draaien" tot "nooooit meer los te krijgen". Voor een BB dus wel handig de juiste te pakken tenzij je er trek in hebt in de toekomst met een brander op je frame te gaan fikken om het BB er ooit nog uit te krijgen.
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 2 juni 2021, 18:36 Die authistische kleuter met een technische opleiding?
Ik mag 'm wel.
Vooral sinds ik weet dat hij geen fan is van Cervelo, BMC en Open.
(Sorry Jan, sorry Gerard V.)
Volgens diezelfde kleuter is Shimano Press Fit behoorlijk vergevingsgezind vanwege de kunststof behuizing.
Zelf wel een dingetje gehad met mijn frame icm Shimano pf.
Lag aan het frame (te ruim, was geen press fit maar push fit), dus onder garantie een nieuw frame gehad.
Ik gebruik Loctite lager borg middel, dat is bedoeld om lagers te monteren in iets te ruime (uitgereutelde) passing.
Zit als een huis, geen kraakjes.
Ik mag hem ook wel, zoveel enthousiasme, prachtig. Ik zet wel het geluid uit. Prima vind ik ook dat hij afkraakt wat slecht is, zoals de meeste lagerpassingen, hij legt ook goed uit wat er meestal mis is. De meegevende bussen van Shimano zijn naar mijn mening dan weer geen goede oplossing. Over het algemeen bevestigd hij wat ik zelf ben tegengekomen op technisch gebied in de fietsenindustrie, 't is vaak bagger, zeker in de trapaslagers, zo af en toe even een onderdeel ervan in de draaibank om het op z'n minst voor het oog recht te krijgen, dan is de levensduur nog acceptabel. Een goede lagerconstructie zou in het geval van een trapas met de belasting die het krijgt levenslang mee kunnen gaan.
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gerard4t schreef: do 3 juni 2021, 04:37 Een goede lagerconstructie zou in het geval van een trapas met de belasting die het krijgt levenslang mee kunnen gaan.

Maar dan wordt er niets meer op verdient. :wink:
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Dice Oldskool schreef: do 3 juni 2021, 08:17
Gerard4t schreef: do 3 juni 2021, 04:37 Een goede lagerconstructie zou in het geval van een trapas met de belasting die het krijgt levenslang mee kunnen gaan.

Maar dan wordt er niets meer op verdient. :wink:
En het zou veel te zwaar worden en te zwaar lopen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

zeroground schreef: vr 28 mei 2021, 12:46 Een stalen lager in een plastic bus vastlijmen in een passing waar het in geperst zou moeten worden. Leve de fietsindustrie.
Gerard4t schreef: do 3 juni 2021, 04:37 8<
Over het algemeen bevestigd hij wat ik zelf ben tegengekomen op technisch gebied in de fietsenindustrie, 't is vaak bagger, zeker in de trapaslagers, zo af en toe even een onderdeel ervan in de draaibank om het op z'n minst voor het oog recht te krijgen, dan is de levensduur nog acceptabel. Een goede lagerconstructie zou in het geval van een trapas met de belasting die het krijgt levenslang mee kunnen gaan.
Fijn te lezen dat het niet aan mij ligt en ik dus niet de enige bent die wat van pressfit BB vind...
Plaats reactie