fox float rp23 2006

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eenkameleon
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 december 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Nu de grote vraag; reviseren voor € 129,- of een nieuwe die qua prijs in de buurt ligt. Desnoods een tweedehands van het forum.
Hoe meet ik overigens de inbouwlengte, is dat van lager tot lager?
Gebruikersavatar
jona
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 11:31
Mijn mountainbike: Stanton Slackline 631

Als je dat doet, dan hou je niets mee over om je stuurpen aan vast te maken! Het is eerder van lager tot lager + zoveel meer als je nodig hebt voor de stuurpen + spacers (als je die gebruikt).

Pak ff je huidige vork eruit en meet vanaf de vorkkroon tot de bovenkant van de buis. Die maat kun je vergelijken met de lengte die je in de meeste tweedehands advertenties ziet staan. Korter maken kan trouwens eenvoudig (ik doe dat altijd met een simpele buizensnijder).
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Laten reviseren! Rp23 is gewoon een goede demper, beter , veel beter dan iets wat je nieuw kan kopen voor €129.

2de hands kan ook, maar moet je geluk hebben. Kans dat je dan weer snel voor revisie weg moet is natuurlijk aanwezig. Eigenlijk moet je de demper (afhankelijk van hoeveel je fietst natuurlijk) toch wel elk 2 / 3 jaar laten nakijken om optimale prestaties te houden.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

jona schreef:Als je dat doet, dan hou je niets mee over om je stuurpen aan vast te maken! Het is eerder van lager tot lager + zoveel meer als je nodig hebt voor de stuurpen + spacers (als je die gebruikt).

Pak ff je huidige vork eruit en meet vanaf de vorkkroon tot de bovenkant van de buis. Die maat kun je vergelijken met de lengte die je in de meeste tweedehands advertenties ziet staan. Korter maken kan trouwens eenvoudig (ik doe dat altijd met een simpele buizensnijder).

pssst, 't gaat hier om een demper, niet om een vork :bier:

En +1 voor een revisiebeurtje ! (Van horen zeggen, superdempertjes ...) (En de inbouwlengte is hart lager voor naar hart lager achter)
Gebruikersavatar
jona
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 10 december 2012, 11:31
Mijn mountainbike: Stanton Slackline 631

Oeps :oops: . Dacht ik ook eens iemand te kunnen helpen met een simpele vraag :lol: .
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

DaanCramer schreef:Laten reviseren! Rp23 is gewoon een goede demper, beter , veel beter dan iets wat je nieuw kan kopen voor €129.

2de hands kan ook, maar moet je geluk hebben. Kans dat je dan weer snel voor revisie weg moet is natuurlijk aanwezig. Eigenlijk moet je de demper (afhankelijk van hoeveel je fietst natuurlijk) toch wel elk 2 / 3 jaar laten nakijken om optimale prestaties te houden.
Precies dit dus.
Tenzij je eigen demper echt gaar is ka je 'm het best laten reviseren.
Nieuw voor < 150 euro is echt een tegenvaller.
2e hands ? Dan koop je een demper van iemand anders. Goede dempers worden niet 2e hands verkocht.
De kans dat je een demper koopt van iemand die z'n frame kapot heeft terwijl de demper nog nieuw is, is klein, erg klein.
De overige worden "allemaal" (als in meestal) verkocht omdat ze gaar zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Remy_ams100
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1538
Lid geworden op: di 14 december 2010, 13:01
Mijn mountainbike: Cube AMS 100 (2010 / B&G) & een Cube SL Cross (2010) cross-hybride
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Goede dempers worden niet 2e hands verkocht.
Niet altijd, maar je kan geluk hebben als je een beetje oplet hier en daar :winkie:

Zo heb ik hier van deze forum een zo goed als nieuwe, ogenschijnlijk nog nooit gebruikte RS SID dempertje weten te bemachtigen voor welgeteld € 10,- :winkie: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=108535

Ik wilde deze eigenlijk houden als reserve demper, maar kwam wederom hier op dit forum een waanzinnige deal tegen ( Jamis Dakar frame, werkelijk zo goed als nieuw ... << geen krasje te bekennen op het frame, voor een luttele € 50,- ). Deze heeft mn fietsmaatje overgenomen, en hebben in dit frame mijn SID dempertje gehangen, die zich tot nu toe gedraagt als een gloednieuw dempertje.

:-q
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Op MP staat een advertentie van bikecustomizer voor een nieuwe rp23 voor €190. Die heeft inbouwmaat 200 en slag 57 mm, maar wellicht heeft hij ook andere maten als je niet deze maat zoekt.
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Let wel dat reviseren uitgaat van een standaard revisie zonder problemen.Dat ik dat laatst bij m'n voorvork liet doen kwamen ze wat dingen tegen die niet los wilde en kapot geboord moest worden,extra onderdeel die erbij kwam .... koste een 200 euro in totaal ....
Was uit 2007 en had nog nooit onderhoud gehad btw,maar als ik dat had geweten had ik liever voor een nieuwe fox gegaan ....
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
KAMIKAZE-FREAK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: do 31 januari 2013, 17:19

http://link.marktplaats.nl/m903512339" onclick="window.open(this.href);return false; kwam ik tegen
Gebruikersavatar
eenkameleon
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 december 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Thanx voor de reacties toch maar voor een revisie!
Plaats reactie