Spinder Cross vs. Thule 921

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Waarschijnlijk heb ik dat probleem dan niet, omdat beide 29er in de maat Small zijn.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

Scottie2000 schreef:Waarschijnlijk heb ik dat probleem dan niet, omdat beide 29er in de maat Small zijn.
Dat helpt waarschijnlijk. Ik heb een XL waardoor de gootjes aardig op hun limiet staan en dus extra zwabberen.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
Tjin
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: za 28 maart 2009, 22:43
Mijn mountainbike: Sensa Livigno SFB comp 650b

VeeDee schreef:
Scottie2000 schreef:Waarschijnlijk heb ik dat probleem dan niet, omdat beide 29er in de maat Small zijn.
Dat helpt waarschijnlijk. Ik heb een XL waardoor de gootjes aardig op hun limiet staan en dus extra zwabberen.
Tot nu toe alleen MTB maatje M gehad of andere soorten fietsen zonder problemen (tijdrit, racefiets, stadsfiets)

Ohja, terug naar Spinder Cross vs. Thule 921, ze hebben verschillende stekkers. 13polig vs 7 polig. Dat probleem is overigens makkelijk op te lossen met een verloop. Zou zelf voor een 13polige fietsdrager gaan. Is meer toekomst proef en als je een 13 lopige stekkerdoos hebben (of in de toekomst), dan heb je tenminste mistlampen (verplicht in sommige landen), achteruit rij lamp, etc.
CorD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 20:31

Het zwabberen van de fiets op een spinderdrager kan ik bevestigen. Je kunt dit heel makkelijk oplossen door een horizontale lat van 1 meter aan het voorwiel en tevens aan het frame te bevestigen dan kan het wiel niet meer zwabberen.

Vraagje: is het bij een thule europower 916 mogelijk om een epic aan de zadelpen te bevestigen??
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Nee, de staande buis wordt het dan.
Bicycle, bicycle, bicycle
CorD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 20:31

Daniël. Dank je.
Maar staande buis is toch de zadelpen? Of begrijp ik je niet goed
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

De echte pen steekt uit de staande buis.
Bicycle, bicycle, bicycle
CorD
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 1 september 2014, 20:31

Dank je Daniel,
Plaats reactie