[Opgelost] Postmount weer kapotgedraaid

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

I Cannondale myself. schreef:Je bout is duidelijk te kort. (Oud nieuws)
Dit heeft slechts een stukje van de draad vernield, waardoor er waarschijnlijk nog draad in de poot zit.
Als een helicoil plaatsen teveel moeite is, wil ik het volgende adviseren.
Koop een stuk draadeind. Zaag hem op de juiste lengte ( zorg daarbij dat het draadeind geheel in het draadgat zit). Verlijm het eventueel met loctite. Voor de mooie afwerking monteer een dopmoer.
Op deze manier benut je maximaal de draad die overgebleven is. Misschien kun je de draad zelfs nog iets verder tappen..
En het heeft het voordeel dat daarna nooit meer aan de draad van vork hoeft komen.

Succes verzekerd!
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
reynard
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: di 31 januari 2006, 14:26

byorka schreef:
I Cannondale myself. schreef:Je bout is duidelijk te kort. (Oud nieuws)
Dit heeft slechts een stukje van de draad vernield, waardoor er waarschijnlijk nog draad in de poot zit.
Als een helicoil plaatsen teveel moeite is, wil ik het volgende adviseren.
Koop een stuk draadeind. Zaag hem op de juiste lengte ( zorg daarbij dat het draadeind geheel in het draadgat zit). Verlijm het eventueel met loctite. Voor de mooie afwerking monteer een dopmoer.
Op deze manier benut je maximaal de draad die overgebleven is. Misschien kun je de draad zelfs nog iets verder tappen..
En het heeft het voordeel dat daarna nooit meer aan de draad van vork hoeft komen.

Succes verzekerd!
Ook dit zijn goede tips.

In ieder geval is nu duidelijk wat er aan de hand is en wat er nog mogelijk is. Op dit moment werkt het goed met op maat gezaagde bouten die het schroefdraad maximaal gebruiken. Ik wacht op de officiele 185mm set en kijk dan of die bouten net zo lang zijn. Anders ga ik misschien inderdaad de tip met het draadeind gebruiken.

Voor nu beschouw ik dit issue als opgelost. Allen bedankt, erg fijn om te kunnen overleggen!
Plaats reactie