Fietscomputer draadloos of toch niet????

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

Heb sinds kort een Sigma (type weet ik niet: was goedkoop) draadloze teller. Ik twijfel of ik een volgende keer niet een betere of toch een bedraad exemplaar wil. Reden: soms heeft de computer geen ontvangst. En verder: mijn gemiddelde met de Sigma is altijd een aantal tienden lager dan Strava. Terwijl dat meestal andersom is. Denk dat de Sigma nog een tijdje doorrekent terwijl ik stil sta?
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
PII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 417
Lid geworden op: ma 21 maart 2011, 09:33

Die tellertjes zijn toch altijd bij benadering :~ ik mis nog de cheapo VDO 4+ ;draadloos dus.
Aan het weer ligt het niet...
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Gewoon eentje op gps!
Ideaal en clean!
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Martijn79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 16:09
Mijn mountainbike: Merida matts 20

Okee bedankt jongens voor alle info ga maar ff een paar shops af en zal wel posten wat het is geworden ;-)
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

ik kies zelf nog altijd voor draadloos, omdat ik toevallig weet hoe druk het radioverkeer in of om een grote stad kan zijn, tussen de 20mhz en de 1300mhz is bijna niks meer vrij.

wat is het probleem met een draadloze computer als je het draadje netjes rond je voorrem/lockout wikkelt?
Gebruikersavatar
Paul Chris
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 28 februari 2008, 23:02

Axium schreef:ik kies zelf nog altijd voor draadloos, omdat ik toevallig weet hoe druk het radioverkeer in of om een grote stad kan zijn, tussen de 20mhz en de 1300mhz is bijna niks meer vrij.

wat is het probleem met een draadloze computer als je het draadje netjes rond je voorrem/lockout wikkelt?
:bier: probeer met een draadloze computer het draadje maar eens te wikkelen, dat lukt je nooit. :bier:
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

Ik rij sinds een jaar met draadloze Sigma BC 12.12 STS. Geen enkele problemen kunnen ontdekken.
Had wel in eerste instantie de zender op het achterwiel gezet. Dit werkte niet soepel gezien de bijna maximale afstand volgens Sigma tot ontvanger en het vele aluminium er tussenin.
Na het verplaatsen naar de voorvork goed ontvangst.

Moet er niet aan denken dat er zo'n fragiel draadje hangt wat overal achter blijft haken.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Mijn Cateye Adventure krijg ik niet aan de praat vanwege de te grote afstand spaak/voorbouw dus voorlopig even genezen van draadloos.
"This species has amused itself to death"
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Welk merk batterij er in de zender zit heeft ook veel invloed, ook al zijn ze nieuw.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Martijn79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 29 mei 2014, 16:09
Mijn mountainbike: Merida matts 20

byorka schreef:Welk merk batterij er in de zender zit heeft ook veel invloed, ook al zijn ze nieuw.
Welke batterijen adviseer je dan?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Gewoon goede merkbatterijen. Niet die goedkope bulk batterijen die de lbs voor twintig cent koopt en voor twee euro verkoopt.
De merken weet ik niet meer maar er zit echt veel verschil in.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Axium
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 19 november 2010, 17:07
Mijn mountainbike: Merida TFS Matts XT-Edition(RS SID/BRm775)

cr2032 kun je van een oud moederbord van een pc afplukken, zijn meestal goede batterijen. bij de kruidvat hebben ze een 24 grundig batterijtjes voor 1,80 ongeveer. heb je gelijk batterijtjes voor je gehoorapparaat, je fietscomputer, je digitale schuifmaat en nog een stel wat je her en der tegenkomt.
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

byorka schreef:Gewoon goede merkbatterijen. Niet die goedkope bulk batterijen die de lbs voor twintig cent koopt en voor twee euro verkoopt.
De merken weet ik niet meer maar er zit echt veel verschil in.
+1 dit is zo.
Mijn polar eens voorzien van een Hema budget batterij, gewoon niet werken dus. Daarna de zelfde orginele cr2032 er in, en lopen. Er zit dus wel degelijk verschil in kwaliteit.
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

draadloos cateye.
Heeft me nog nooit in de steek gelaten....
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13038
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heb ook draadloos cateye. Niet altijd even ideaal. Soms, als de garmin ernaast zit, valt het signaal weg. Ook op bepaalde stukken in mijn woon-werktraject heeft-ie geen ontvangst, bijvoorbeeld waar van die elektrische paaltjes uit de grond kunnen komen. Maf.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie