Lockout op lefty werkt niet goed?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
LDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 20:43

Ik had deze vraag al in een ander topic gesteld, maar geen echt antwoord gekregen. Daarom zelf maar een topic gemaakt.
Ik rij sinds een paar maanden op een Cannondale alloy flash2 2013 met hybrid lefty. Heerlijk fiets, ben er erg tevreden over. Alleen bij lockout veert de vork toch nog wel 4 cm max in. Ik weet van blowout. Ik weeg 100 kg en mijn vork staat op 11 bar. Is dit normaal of niet? Ik merk weinig van deinen bij klimmen en aanzetten.
Misschien maak ik me druk om niks?
cannondalecarlos
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 844
Lid geworden op: do 22 december 2011, 00:22
Mijn mountainbike: *BMC TE02 XO1 2014* *BMC TE01 X11 2014*

Ik heb ook een hybrid lefty in een Flash 29er.(xlr carbon met remote lock)
Als ik stilstaand met de lock erop de vork belast, dan red ik ook wel een kleine 4cm, dan wel flink belasten!
Ik lock de vork bij klimmetjes, als ik dan op de vork let beweegt die eigenlijk niet.
Ik weeg 82kg en heb de vork op 8.5 bar staan.
Dus geen zorg!
bjornBulldog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: zo 15 mei 2011, 14:17
Mijn mountainbike: Cannondale Factory Racing

ik had geen hybrid dus het oude model toen ik hem kocht kon dit ook ben er mee terug geweest toen hete dit blow-out en was de bedoeling weeg ook 100kg druk van toen weet ik niet en mijn vork was naar 24xx km kapot koste 208 euro geen garantie. ik weet niet hoe dit bij de 2013 versie`s gaat.

ik zou even terug gaan naar je dealer dan kan hij in ieder geval nietmeer terug als hij straks wel stuk is.

succes
Rage with the machine.
MTBnerd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 09:41
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 3 2013

@LDN Ik heb precies hetzelfde op mijn F29 carbon 3 en ik ben vorige week terug gegaan naar de dealer met mijn 4 maanden oude vork. Die hebben Cannondale gebeld en ze gaven het advies om hem op te sturen. Dus de vork is vorige week dinsdag opgestuurd en ik verwacht hem morgen eigenlijk wel weer terug, want volgens Cannondale had ik hem in 5 werkdagen weer terug. Ik zal je op de hoogte houden over hoe het afloopt. :wink:
Go with the flow!
LDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 20:43

Ben benieuwd, zou idd fijn zijn als je me op de hoogte houdt!
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

MTBnerd schreef:volgens Cannondale had ik hem in 5 werkdagen weer terug.

Ik hoop voor je dat ze dit eens waar kunnen maken.
MTBnerd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 09:41
Mijn mountainbike: Cannondale F29 Carbon 3 2013

Zoals Erik het al aangaf, ze hebben het niet waar kunnen maken. Gelukkig had ik een leenfiets gekregen :-D De lefty is woensdag binnengekomen en vandaag heb ik hem weer ingebouwd. Er zat geen briefje bij van wat eraan gedaan is, maar wel dat het garantie was. Nu heeft de vork weer een 100% lockout en veert hij 0 cm meer in. Alleen bij een extreem grote kracht gaat de blowoff open dus helemaal perfect! Ik advieseer dan ook om als je lefty toch een paar cm inveert, om hem toch op te sturen! :-q
Go with the flow!
LDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 20:43

Bedankt voor je reactie!
Plaats reactie