Ketting klem tegen derailleurpad

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Even een verlate update:

Heb andere doppen gemonteerd, maar dit mocht niet baten, de body is simpelweg te breed voor het frame. Uiteindelijk het probleem opgelost door de body om te wisselen met mijn andere fiets (DT-swiss 370 naven). Daar draait hij nogal stroef, dus moet denk ik de boel nog invetten.
Maar voor nu het belangrijkste: de Bird fietst weer als een zonnetje! :)
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5246
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Mad Wally schreef: vr 14 januari 2022, 19:49 Dt swiss staat niet toe dat je een naaf met endcaps ombouwt van non boost naar boost. Daar bestaan dus ook geen caps voor.
De bredere road body en de cassette komen een kleine 2 mm verder naar buiten. Dat kan net genoeg zijn om problemen te geven.
Met de standaard conversiesets zijn ook non-boost DT naven om te bouwen naar boost, maar DT verkoopt natuurlijk graag nieuwe naven :winkie: .

Ik heb een road QR naven met HG body, en daar staat specifiek op de dop "11 speed road" op gedrukt:

https://www.fietsonline.com/dt-swiss-bo ... AcEALw_wcB

De body is iets langer, dus ik vermoed dat de einddop rechts daar achter ook anders is dan bij een MTB body.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2649
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Jan the Man schreef: ma 24 januari 2022, 21:17
Mad Wally schreef: vr 14 januari 2022, 19:49 Dt swiss staat niet toe dat je een naaf met endcaps ombouwt van non boost naar boost. Daar bestaan dus ook geen caps voor.
De bredere road body en de cassette komen een kleine 2 mm verder naar buiten. Dat kan net genoeg zijn om problemen te geven.
Met de standaard conversiesets zijn ook non-boost DT naven om te bouwen naar boost, maar DT verkoopt natuurlijk graag nieuwe naven :winkie: .

Ik heb een road QR naven met HG body, en daar staat specifiek op de dop "11 speed road" op gedrukt:

https://www.fietsonline.com/dt-swiss-bo ... AcEALw_wcB

De body is iets langer, dus ik vermoed dat de einddop rechts daar achter ook anders is dan bij een MTB body.

Ciao
Jan
Het ging om de vraag of DT Swiss die leverde, en het antwoord daarop is nee. Op hun site hebben ze een disclaimer dat ze dat geen goede oplossing vinden en het dus ook niet leveren of adviseren. Uiteraard kun je dat met de universele boost-conversie setjes setjes wel oplossen, maar daar ging de vraag niet over.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie