Tja, en niet alleen via de ventilator (als de afwateringsplug onder de inlaatopening verstopt zit), maar ook via de klepjes onder de voorruit (als de zelfklevend schuim zelfloslatend is geworden in de volle zon) en via de naad tussen het voorraam met het schot tussen motorruimte en cabine (de schuimstrook die daar tussenzit wordt nergens door geklemd),. Toen ik na aankoop van de auto nog eens las dat het zo'n avontuurlijke auto is, begreep ik de diepere bedoeling ervan, vooral als ze in Noorwegen plotseling niet meer starten wil...... Wel altijd alles onderweg opgelost en weer verder gereden. Erg leuke auto, maar een "beetje" technische ervaring gaat je veel kosten besparen, net als met de fietsen.
Slijtage XX1 cassette - kale kransjes na nog geen 80km
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
Weten jullie wat ik niet snap? In sommige post worden de berichten al na 2-3 posts 'opgeschoond als ze off topic zijn. In deze post zijn we nu al 13 (14 inclusief deze) off topic?? En begrijp me niet verkeerd, dit is geen kritiek, ik betrap mezelf er veel te vaak op,dat ik makkelijk off topic ga. Hoe wordt er bepaald om in te grijpen in een post?
Zijn daar vaste regels voor bij de Mod's?
PS. Overigens staan de meeste Engelse auto's niet bekend om hun degelijke electronica
Zijn daar vaste regels voor bij de Mod's?
PS. Overigens staan de meeste Engelse auto's niet bekend om hun degelijke electronica
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Ik denk dat het om de liefde voor techniek gaat, dat er dan soms verwante zaken bij worden gehaald lijkt me niet zo gek. Verder denk ik dat moderatoren liever niet overal in snijden, het moet wel leuk blijven, daar gaat het bij een hobby toch om? Ik denk dat we genoeg verantwoordelijkheidsbesef hebben om het niet te bont te maken.
Bij deze dan: Ik zaag mijn auto door midden, nu heb ik twee fietsen.
Bij deze dan: Ik zaag mijn auto door midden, nu heb ik twee fietsen.
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
-
- Moderator
- Berichten: 16850
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Dat komt omdat "wij" niet 24/7 forumposts zitten te lezen, we dus deels afhankelijk zijn van meldingen door members, en inderdaad ook omdat onmiddelijk overal op ingrijpen het er ook niet gezelliger op maaktAzurri schreef: ↑ma 27 september 2021, 08:19 Weten jullie wat ik niet snap? In sommige post worden de berichten al na 2-3 posts 'opgeschoond als ze off topic zijn. In deze post zijn we nu al 13 (14 inclusief deze) off topic?? En begrijp me niet verkeerd, dit is geen kritiek, ik betrap mezelf er veel te vaak op,dat ik makkelijk off topic ga. Hoe wordt er bepaald om in te grijpen in een post?
Zijn daar vaste regels voor bij de Mod's?
PS. Overigens staan de meeste Engelse auto's niet bekend om hun degelijke electronica
En we zijn ook maar mensen, dus waar X misschien snel ingrijpt zal Y er wat langer mee wachten.
Meestal keert een topic vanzelf wel weer terug vanaf de zijsporen.
Het belangrijkste (naar mijn idee) is dat de sfeer goed blijft.
Maar we mogen nu best wel weer terug van de Defenders (leuke auto imo) naar de XX1 dramatiek
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
kermit schreef: ↑ma 27 september 2021, 11:13Dat komt omdat "wij" niet 24/7 forumposts zitten te lezen, we dus deels afhankelijk zijn van meldingen door members, en inderdaad ook omdat onmiddelijk overal op ingrijpen het er ook niet gezelliger op maaktAzurri schreef: ↑ma 27 september 2021, 08:19 Weten jullie wat ik niet snap? In sommige post worden de berichten al na 2-3 posts 'opgeschoond als ze off topic zijn. In deze post zijn we nu al 13 (14 inclusief deze) off topic?? En begrijp me niet verkeerd, dit is geen kritiek, ik betrap mezelf er veel te vaak op,dat ik makkelijk off topic ga. Hoe wordt er bepaald om in te grijpen in een post?
Zijn daar vaste regels voor bij de Mod's?
PS. Overigens staan de meeste Engelse auto's niet bekend om hun degelijke electronica
En we zijn ook maar mensen, dus waar X misschien snel ingrijpt zal Y er wat langer mee wachten.
Meestal keert een topic vanzelf wel weer terug vanaf de zijsporen.
Het belangrijkste (naar mijn idee) is dat de sfeer goed blijft.
Maar we mogen nu best wel weer terug van de Defenders (leuke auto imo) naar de XX1 dramatiek
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29980
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dus zoals je zelf al zegt, de pot verwijt de ketelAzurri schreef: ↑ma 27 september 2021, 08:19 Weten jullie wat ik niet snap? In sommige post worden de berichten al na 2-3 posts 'opgeschoond als ze off topic zijn. In deze post zijn we nu al 13 (14 inclusief deze) off topic?? En begrijp me niet verkeerd, dit is geen kritiek, ik betrap mezelf er veel te vaak op,dat ik makkelijk off topic ga.
...
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ik verwijt niemand iets, vroeg t me alleen af.......ThaSingleTrackMastah schreef: ↑ma 27 september 2021, 15:12Dus zoals je zelf al zegt, de pot verwijt de ketelAzurri schreef: ↑ma 27 september 2021, 08:19 Weten jullie wat ik niet snap? In sommige post worden de berichten al na 2-3 posts 'opgeschoond als ze off topic zijn. In deze post zijn we nu al 13 (14 inclusief deze) off topic?? En begrijp me niet verkeerd, dit is geen kritiek, ik betrap mezelf er veel te vaak op,dat ik makkelijk off topic ga.
...
'Lieverd'
Maar terug on topic, er staat een cassette op mp met ook zo'n versleten coating op tandwiel 3 tm6 !! Is dus geen incidenteel geval.
https://link.marktplaats.nl/m1753371959 ... ialbuttons
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Back on topic dan. Nat duinzand is zo'n beetje de dood voor alles wat draait. En de hoeveelheid nat is wel een dingetje. De juiste combinatie van zandkorreltjes hoeveelheid, scherpte en afmetingen en de verhouding tot de hoeveelheid water met een beetje zout is als een recept voor zandstralen. Als normale slijtage de coating al kan doen afnemen is 80km in de juiste (verkeerde?) condities wat je ziet.
Ik heb ooit in een rit 30km in de regen een set tandwielen, cassette, ketting, BB lagers en 2 sets remblokken helemaal af gereden. Metaal op metaal bij de remmen, krunchy BB en niet meer schakelen. Dat was op Gieten, deels ook "scherp" zand daar. En btw ik rijd dat rondje een paar keer per jaar, al 15 jaar, maar die ene keer in de regen was bizar, ook nooit meer zo gezien.
Dat gezegd, ik vind de tandjes van de wat grijze 4e en 5e kransjes in de topic hier er qua metaal helemaal net versleten uitzien. Super scherpe features, nul braampjes. Als je dan die gouden cassette op mp bekijkt zijn er duidelijke bramen zichtbaar vooral nr 4.
Enjoy!!
Ik heb ooit in een rit 30km in de regen een set tandwielen, cassette, ketting, BB lagers en 2 sets remblokken helemaal af gereden. Metaal op metaal bij de remmen, krunchy BB en niet meer schakelen. Dat was op Gieten, deels ook "scherp" zand daar. En btw ik rijd dat rondje een paar keer per jaar, al 15 jaar, maar die ene keer in de regen was bizar, ook nooit meer zo gezien.
Dat gezegd, ik vind de tandjes van de wat grijze 4e en 5e kransjes in de topic hier er qua metaal helemaal net versleten uitzien. Super scherpe features, nul braampjes. Als je dan die gouden cassette op mp bekijkt zijn er duidelijke bramen zichtbaar vooral nr 4.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1822
- Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
- Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
- Contacteer:
Ik vind die slijtage wel erg snel, zeker voor een cassette die zo duur in aankoop is.
Ik heb het zelf ook wel, blijf het alleen jammer vinden als je zo'n duur slijtage onderdeel moet vervangen omdat er maar 4 / 5 tandwielen versleten zijn.
Waar ikzelf ook nog naar zoek zijn cassettes waarbij je de onderste 5 / 6 tandwielen los zou kunnen kopen, de bovenste 5/6 slijten nagenoeg niet en zouden nog jaren meekunnen als je de cassette moet vervangen. Jammer dat een Sram hier niet iets aan doet.
Ben inmiddels weer bijna aan een nieuwe drivetrain toe en zou dan ook een iets duurzamere willen plaatsen.
Of zijn die wel in de handel? Ander merk eventueel, XD / HG, 12 speed.
Ik heb het zelf ook wel, blijf het alleen jammer vinden als je zo'n duur slijtage onderdeel moet vervangen omdat er maar 4 / 5 tandwielen versleten zijn.
Waar ikzelf ook nog naar zoek zijn cassettes waarbij je de onderste 5 / 6 tandwielen los zou kunnen kopen, de bovenste 5/6 slijten nagenoeg niet en zouden nog jaren meekunnen als je de cassette moet vervangen. Jammer dat een Sram hier niet iets aan doet.
Ben inmiddels weer bijna aan een nieuwe drivetrain toe en zou dan ook een iets duurzamere willen plaatsen.
Of zijn die wel in de handel? Ander merk eventueel, XD / HG, 12 speed.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
-
- All rounder
- Berichten: 146
- Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
- Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT
Coating eraf en slijtage zijn toch twee aparte dingen ? de cassette op de foto ziet er als nieuw uit
ik zie die kleur en de coating vooral als een optisch dingetje, voegt niets toe verder. Ze kunnen me alles wijs maken....
XX1 cassettes zijn extreem duurzaam in mijn optiek. ik doe er twee jaar mee, met veel (wedstrijd km's). Bij mij is de zwarte kleure er ook binnen no time af maar who cares ?
kennelijk werkt de marketing truuc wel, want mensen kopen specifiek rainbow cassettes als ware het betere cassettes, volgens mij is een X01/XX1 en XX1 rainbow een identieke cassette met een ander kleurtje
ik zie die kleur en de coating vooral als een optisch dingetje, voegt niets toe verder. Ze kunnen me alles wijs maken....
XX1 cassettes zijn extreem duurzaam in mijn optiek. ik doe er twee jaar mee, met veel (wedstrijd km's). Bij mij is de zwarte kleure er ook binnen no time af maar who cares ?
kennelijk werkt de marketing truuc wel, want mensen kopen specifiek rainbow cassettes als ware het betere cassettes, volgens mij is een X01/XX1 en XX1 rainbow een identieke cassette met een ander kleurtje
MTBArnhem
Ik deel je mening, heb altijd X01 cassette (XG1295) verschil met XX1 (XG1299) is vlgs mij alleen de coating. Wellicht dat de gouden of Rainbow van de XG1299 iets langer houdt dan de zwarte van de XG 1295 maar dat is imo. alleen looks.Yeah Steel schreef: ↑wo 29 september 2021, 12:30 Coating eraf en slijtage zijn toch twee aparte dingen ? de cassette op de foto ziet er als nieuw uit
ik zie die kleur en de coating vooral als een optisch dingetje, voegt niets toe verder. Ze kunnen me alles wijs maken....
XX1 cassettes zijn extreem duurzaam in mijn optiek. ik doe er twee jaar mee, met veel (wedstrijd km's). Bij mij is de zwarte kleure er ook binnen no time af maar who cares ?
kennelijk werkt de marketing truuc wel, want mensen kopen specifiek rainbow cassettes als ware het betere cassettes, volgens mij is een X01/XX1 en XX1 rainbow een identieke cassette met een ander kleurtje
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022