Hallo
Heeft iemand ervaring met verende stuurpen voor ATB van het merk Redshift
Alsook de verende zadelpen?
Alvast bedankt voor meedenken
Verende stuurpen at
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29972
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Verende stuurpen zo'n 30 jaar geleden.
Geen succes, veroorzaakte valpartijen. Geen idee waarom, maar valpartijen.
Snel de vaste pen er weer op en een verende voorvork gekocht.
Dus geen succes.
Verende zadelpen deed het beter, gaf wel comfort maar geen extra controle of grip.
Weet je zeker dat je een verende zadelpen bedoeld en geen dropper?
Geen succes, veroorzaakte valpartijen. Geen idee waarom, maar valpartijen.
Snel de vaste pen er weer op en een verende voorvork gekocht.
Dus geen succes.
Verende zadelpen deed het beter, gaf wel comfort maar geen extra controle of grip.
Weet je zeker dat je een verende zadelpen bedoeld en geen dropper?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4711
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Ze worden voornamelijk gebruikt en aanbevolen voor racefiets of gravelbike. Ik zou ze idd niet inzetten bij het mtben. Als je echt grote sprongen of klappen gaat maken wil je wel iets meer dan een elastomeer die een beetje mee/inveert.
Principe van Specialized Diverge is dan een betere optie.
Principe van Specialized Diverge is dan een betere optie.
Ik denk dat het grootste nadeel van een verende zadelpen/stuurpen is ,dat buiten dat je zitpositie veranderd, de beperking van de vering is. De meeste voorvorken(Mtb) beginnen bij 100mm veerweg dat haal je met een stuurpen pen nooit. Een verende zadelpen geeft wel iets meer ,maar toch.
Als je er al voor zou kiezen, om welke voor jou motiverende reden dan ook, zou ik in elk geval naar een systeem gaan dat buiten vering ook demping heeft(=hydraulisch) ik kan me mijn eerste elastomeer Manitou vork nog herinneren, die kwam echt bijna net zo hard terug als dat hij inveerde, dan was het bij grote klappen en hoge snelheid moeilijk om je fiets onder controlle te houden.
Als je er al voor zou kiezen, om welke voor jou motiverende reden dan ook, zou ik in elk geval naar een systeem gaan dat buiten vering ook demping heeft(=hydraulisch) ik kan me mijn eerste elastomeer Manitou vork nog herinneren, die kwam echt bijna net zo hard terug als dat hij inveerde, dan was het bij grote klappen en hoge snelheid moeilijk om je fiets onder controlle te houden.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022