Om hier even op in te haken wat betreft het olie verhaal.
Heeft alleen olie verversen in een vork ook zin? In mijn geval zijn m'n main seals een jaartje oud ongeveer, dus ik wil die laten zitten maar wel de olie vervangen. Heeft dit zin?
DVO onderhoud & suspension cleaner
-
- Extreme Biker
- Berichten: 846
- Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
- Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10
Who needs roads when there's dirt
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 290
- Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
- Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal
Tja zeg t maar... Ik doe t vaak wel, maar moet zeggen dat meestal pas na t vervangen van de seals pas echt soepel is.twowheeler schreef: ↑do 22 juli 2021, 22:31 Om hier even op in te haken wat betreft het olie verhaal.
Heeft alleen olie verversen in een vork ook zin? In mijn geval zijn m'n main seals een jaartje oud ongeveer, dus ik wil die laten zitten maar wel de olie vervangen. Heeft dit zin?
Al is dit in mijn geval niet helemaal waar...ik moet nu al mijn 2e sapphire opsturen naar cosmicsports vanwege seal issues...wederom te veel speling (en nu ook een high speed compression die t niet meer doet).
Zou overigens gewoon contact opnemen met cosmicsport mocht je t laten doen..volgens Ronny van DVO hebben zij in Duitsland er Veel verstand van. En om nu naar bikesuspensiom mn vork te versturen die vorig jaar geen DVO deden geeft ook niet veel vertrouwen(wat aanvankelijk wel t voorstel was van Cosmic ).
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29960
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Als je op tijd (na 1 jaar is misschien nog net op tijd) olie (en vet) ververst, dan slijten de seals en de O ringen nauwelijks.twowheeler schreef: ↑do 22 juli 2021, 22:31 Om hier even op in te haken wat betreft het olie verhaal.
Heeft alleen olie verversen in een vork ook zin? In mijn geval zijn m'n main seals een jaartje oud ongeveer, dus ik wil die laten zitten maar wel de olie vervangen. Heeft dit zin?
Vaak kan je dan nog goed wegkomen zonder alles te vervangen.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 846
- Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
- Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10
Merci! Ik hou ze wel altijd schoon, heb met de vorige seals veel langer gedaan dan "officieel" mag. Heb er nu 110 uur opzitten (2000km) waar ik met de vorige ruim 350 uur heb gereden (6900km).ThaSingleTrackMastah schreef: ↑vr 23 juli 2021, 02:31Als je op tijd (na 1 jaar is misschien nog net op tijd) olie (en vet) ververst, dan slijten de seals en de O ringen nauwelijks.twowheeler schreef: ↑do 22 juli 2021, 22:31 Om hier even op in te haken wat betreft het olie verhaal.
Heeft alleen olie verversen in een vork ook zin? In mijn geval zijn m'n main seals een jaartje oud ongeveer, dus ik wil die laten zitten maar wel de olie vervangen. Heeft dit zin?
Vaak kan je dan nog goed wegkomen zonder alles te vervangen.
Moet dat vervangen echt zo vaak?
Who needs roads when there's dirt
Onder de seals (bij mijn Sid dan) zitten foamringen. Deze nemen wel heel veel vuil en zand op. Deze na een jaar schoon te spoelen en opnieuw infolijn is geen overbodige luxe, maar dan zul je de buitenpoten eraf moeten halen.maar (bij de Sid) nietzo moeilijk,en voor een beetje geoefende sleutelaar+ handleiding goed te doen.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5650
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Mooi gevalletje spellingscorrectie?
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Sh**,( excuseer mijn frans) 3x gecontroleerd, 2x gecorrigeerd, en nog over het hoofd gezien!! moest natuurlijk zijn : in olieën.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
-
- Moderator
- Berichten: 16798
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Nee, nog geen onderhoud gedaan/laten doen.
De eenvoudige wissel van de lowers zit er niet in omdat ik geen 29" boost maar een 27.5" boost heb, en ik wil die lengte niet inleveren.
Eerst maar eens m'n Alpenweek rijden en dan verder kijken
De eenvoudige wissel van de lowers zit er niet in omdat ik geen 29" boost maar een 27.5" boost heb, en ik wil die lengte niet inleveren.
Eerst maar eens m'n Alpenweek rijden en dan verder kijken
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
- Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL
Ahhhh grave digging!
Excuus om dit topic weer omhoog te halen maar heb zojuist mijn 2e hands Diamond D1 binnen gekregen. Had al netjes de 32 mm dop gehaald en de wou de travel spacers gaan monteren maar ik krijg de 18 mm dop niet op de OTT en ben vergeten olie te regelen...
Nu lijkt het me slim om de vork eigenlijk ook gelijk een service te geven omdat de verkoper daar niet heel duidelijk in was. Vork ziet er verder wel goed uit en veert nog wel redelijk netjes maar voor het gevoel zou ik hem toch wel ff een service willen geven, dan weet ik iig dat het goed is vanaf het moment dat ik er mee ga fietsen.
Is er ondertussen wat meer bekend over bij wie je goed terecht kan voor een DVO service?
Ben zelf voorvorkonderhoud.nl en suspensioncenter tegengekomen. De 2e las ik hier in eerder berichten als een nogo dus dan blijft alleen de eerste over?
Hoe heb jij het uiteindelijk gedaan Kermit? Of is deze nog steeds toe aan onderhoud?
Excuus om dit topic weer omhoog te halen maar heb zojuist mijn 2e hands Diamond D1 binnen gekregen. Had al netjes de 32 mm dop gehaald en de wou de travel spacers gaan monteren maar ik krijg de 18 mm dop niet op de OTT en ben vergeten olie te regelen...
Nu lijkt het me slim om de vork eigenlijk ook gelijk een service te geven omdat de verkoper daar niet heel duidelijk in was. Vork ziet er verder wel goed uit en veert nog wel redelijk netjes maar voor het gevoel zou ik hem toch wel ff een service willen geven, dan weet ik iig dat het goed is vanaf het moment dat ik er mee ga fietsen.
Is er ondertussen wat meer bekend over bij wie je goed terecht kan voor een DVO service?
Ben zelf voorvorkonderhoud.nl en suspensioncenter tegengekomen. De 2e las ik hier in eerder berichten als een nogo dus dan blijft alleen de eerste over?
Hoe heb jij het uiteindelijk gedaan Kermit? Of is deze nog steeds toe aan onderhoud?
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Wil je het onderhoud van nieuwe seals en verse olie doen of wil je hem nog verder uit elkaar trekken?
Seals en olie is prima zelf te doen in een avondje. Handleidingen van DVO zijn heel helder. Ik heb mijn Sapphire D1 pasgeleden zelf ook een beurt gegeven.
Enige nadeel, de eerste keer is even prijzig vanwege de aanschaf van olie, vet en de benodigde onderdelen.
Seals en olie is prima zelf te doen in een avondje. Handleidingen van DVO zijn heel helder. Ik heb mijn Sapphire D1 pasgeleden zelf ook een beurt gegeven.
Enige nadeel, de eerste keer is even prijzig vanwege de aanschaf van olie, vet en de benodigde onderdelen.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 46
- Lid geworden op: do 23 september 2021, 17:43
- Mijn mountainbike: Canyon Stoic 2+++ || Bird Aether 9 AL
Seals en olie was het voornamelijk denk ik, maar toch even na kijken of er geen aparte beschadiging of andere dingen in zitten leek me wel fijn. Maar als er geen goede opties zijn kan ik dit zelf vast ook wel...MarkMeisner schreef: ↑vr 12 november 2021, 20:22 Wil je het onderhoud van nieuwe seals en verse olie doen of wil je hem nog verder uit elkaar trekken?
Seals en olie is prima zelf te doen in een avondje. Handleidingen van DVO zijn heel helder. Ik heb mijn Sapphire D1 pasgeleden zelf ook een beurt gegeven.
Enige nadeel, de eerste keer is even prijzig vanwege de aanschaf van olie, vet en de benodigde onderdelen.
De videos en instructies zijn idd mooi duidelijk, deels waarom ik het ook wel zag zitten om de veerweg aanpassing zelf te doen.
Heb je een specifieke 18mm dop moeten kopen voor de OTT bout?
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5650
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Brian Zaal van Reefo`s, ben ik ook geweest met de Revalation. Goed geholpen en prima service (al moet je geen haast hebben, hij heeft het druk)
Edit:
Eric is me voor
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)