12 speed ketting x01 te kort

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Sinds enige tijd trotse eigenaar van een Olympia 12 speed fully. Heb een extra ketting gekocht. Helaas niet goed gekeken bij bestellen en nu blijkt (bestelling is al maand geleden) dat er maar 112 schakeltjes op zitten. Dus gaat niet passen op mijn fully helaas.

Maatje van mij heeft zelfde fiets maar dan hardtail maar daar paste ie ook niet (te kort).

Vraag ik me toch serieus af waarom ze die kettingen verkopen?

Is de ketting evt voor 11 speed te gebruiken (heb ook nog een plusbike met sram gx 11 speed)

Of anders op de racefiets 11 speed?

Tja of wat anders .. wie heeft nu een ketting nodig met zo weinig schakeltjes terwijl cassettes steeds groter worden ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je voorblad is te groot :winkie:

Je kan m toch gewoon terug sturen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Een 12spd racefietsketting kan zo kort zijn. Even gekeken, en alle mtb kettingen 12spd zijn 126 schakels. XTR kan je ook nog krijgen in 138 schakels.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mwah voorblad is 34T. Met 50 achter goed te doen.

Terug sturen een maand na bestelling? Had de ketting als voorraad gekocht. Dus vandaar dat ik er pas later naar keek.

Er staat toch echt x01 op het zakje. Is wel een oem ketting.

In de bestelhistorie nagekeken en ja toch echt ‘slechts’ 112 schakels.

Maar is een 12 speed ketting smaller dan 11 speed? Of ontloopt dat elkaar niet veel?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

hanjovdberg schreef: wo 20 februari 2019, 10:46 Mwah voorblad is 34T. Met 50 achter goed te doen.

Terug sturen een maand na bestelling? Had de ketting als voorraad gekocht. Dus vandaar dat ik er pas later naar keek.

Er staat toch echt x01 op het zakje. Is wel een oem ketting.

In de bestelhistorie nagekeken en ja toch echt ‘slechts’ 112 schakels.

Maar is een 12 speed ketting smaller dan 11 speed? Of ontloopt dat elkaar niet veel?
Ik gok dat je een X01 ketting bestel hebt maar dan een 11-speed variant... X01 eagle is een ander artikel.... welke heb je precies? Op een GX1x11 zou dat dan als een zonnetje moeten lopen.
een 12 speed op een 11 speed systeem lijkt me ook niet direct een probleem.
Ik ben mij er eentje...
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ik weet verder niet bij welke winkel je de ketting gekocht hebt, maar ik zou terugsturen nog gewoon proberen. Helemaal als je er een goede ketting voor in de plaats koopt.. Kan me eigenlijk niet goed voorstellen dat de winkel daar een probleem mee heeft.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4702
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

D-man schreef: wo 20 februari 2019, 10:58
hanjovdberg schreef: wo 20 februari 2019, 10:46 Mwah voorblad is 34T. Met 50 achter goed te doen.

Terug sturen een maand na bestelling? Had de ketting als voorraad gekocht. Dus vandaar dat ik er pas later naar keek.

Er staat toch echt x01 op het zakje. Is wel een oem ketting.

In de bestelhistorie nagekeken en ja toch echt ‘slechts’ 112 schakels.

Maar is een 12 speed ketting smaller dan 11 speed? Of ontloopt dat elkaar niet veel?
Ik gok dat je een X01 ketting bestel hebt maar dan een 11-speed variant... X01 eagle is een ander artikel.... welke heb je precies? Op een GX1x11 zou dat dan als een zonnetje moeten lopen.
een 12 speed op een 11 speed systeem lijkt me ook niet direct een probleem.
Verkeerd gegokt :tong

Is echt een 12 Speed. Terugsturen naar bikediscount kost weer 3,95 .. denk dat ik hem maar probeer te verpatsen of op mijn 11 speed gebruiken.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie