Liesbreuk

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Nou, tja, de titel zegt het al..... Maandag onder het mes....... Ik kan niet zeggen er naar uit te kijken. Nog nooit geopereerd dus ik schijt zeg maar de spreekwoordelijke zeven kleuren bagger...... :((
Volgens de artsen hier is het een kleine ingreep en moet je na twee weken alweer voorzichtig kunnen sporten. Zijn er 'lotgenoten' die dat kunnen beamen of nog tips hebben? Zo dubbelgevouwen in het zadel lijken me de hechtingen voorlopig wel pijn te blijven doen......
Laatst gewijzigd door Jelle1707 op ma 21 januari 2013, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Hoe mooi het ook is.. Heb de foto's verwijderd om ontopic te blijven.
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Staat ook nog op het lijstje, tourskiën en ijsklimmen. Van beide een beetje mogen proberen.

TD+ dat is vrij serieus. ;)
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Nimbus schreef:TD+ dat is vrij serieus. ;)
Ja dat begint al aardig lastig te worden! :wink: D'r zat halverwege een touwlengte van 55m met zulk beroerd ijs (lees lucht of je moest je schroeven afbinden omdat ze op de rotsen stuitten) dat ik er niet aan moet denken om daar uit geglipt te zijn. Dat was waarschijnlijk met een grounder geeindigd = helico als je mazzel hebt.....)
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Aardig lastig zegt ie.
Dat zijn van die technieken waar ik me meestal niet aan waag. ;)
Ijsklimmen is toch sowieso niet vallen? :tong
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Nimbus schreef:Dat zijn van die technieken waar ik me meestal niet aan waag. ;)
Ijsklimmen is toch sowieso niet vallen? :tong
Ach, ´t is net fietsen, oefening baart kunst. Alleen is ´vallen en weer opstaan´ er niet altijd bij ( :winkie: da´s een mooie, wel een beetje sarcastisch.)
Wat betreft dat laatste, dat klopt helemaal. Vallen is meestal iets breken helaas..... :-?
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Haha, inderdaad. Al zijn de meeste klimmers niet vies van wat zwarte humor. ;) Skiën is gelukkig een stuk vergeeflijker, vooral in mooie poeder, dan val je ook nog comfortabel.

Of iets scherps ergens in steken...
Kimmaat van me is afgelopen winters naar de Ecrin geweest na een ijsklim cursus van de nsac. Maar die heeft het voorlopig aan de wilgen gehangen na een val, liep nog vrij goed af, maar zijn hele rug was gekneusd.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Tja ijs is minder vergeefelijk dan poeder! Gelukkig goed afgelopen.
(Deze watervallen liggen trouwens ook in de Ecrins).
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
RayB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 18 juni 2011, 03:03
Mijn mountainbike: Spec. Camber Elite 2011 26"

Aan je bezigheden te zien ben je geen angsthaas.
Dan hoef je echt niks te vrezen voor de operatie.
Je gaat lekker slapen en je wordt later weer wakker.

Ik zou zenuwachtiger zijn voor het ondernemen van de activiteiten die ik op de foto's zie :)
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Ff een kleine update; operatie is goed verlopen. Dat roesje wat ze je geven was een heerlijk gevoel, ik stond op alle bergen tegelijk! :wink: Ik geloof dat ik een uurtje daarna al weer wakker was. Gelukkig zonder kater want daar kneep ik 'm wel een beetje voor ivm de narcose. Lieve zustertjes om me heen die goed voor me zorgden en aan het einde van de dag weer naar huis.

Pijn viel erg mee, geen pijnstiller nodig gelukkig. Heb nu drie mooie sneetjes onder m'n navel waardoor ze het gaasje naarbinnen hebben gebracht.

Rechtop lopen gaat nog erg lastig en ik lig het grootste gedeelte van de dag nog op de bank. M'n buik voelt namelijk alsof er een olifant op heeft lopen dansen! Vandaag gaat het alweer een heel stuk beter dus ik denk morgen wel een voorzichtig ommetje te maken.

Fietsen moet ik voorlopig nog niet aan denken! :winkie:
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
RonnyB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: do 6 december 2012, 12:24

Al met al dus toch erg meegevallen.
Zorg dat je inderdaad niet te snel op de fiets springt. Genezing is het belangrijkste.
Beterschap ermee :-q
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Je kan nog wel een tijdje "slap" blijven na een algehele narcose. Op de eoa. manier blijft dit lang na-ebben.
Je kan zomaar nog enkele weken last hebben van vermoeidheid en hoe tegengesteld slapeloosheid.

Ik kan me van mijn laatste operatie herinneren dat ik nog wekenlang vermoeid was.
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Bowiex schreef:Ik kan me van mijn laatste operatie herinneren dat ik nog wekenlang vermoeid was.
Ik hoop het toch echt van niet! Ik heb me voorgenomen om over drie weken toch weer voorzichtig de skies en de klimijzers onder te binden.......
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Zeker op hoogte zal je dat zwaar kunnen vallen. De bloedsomloop heeft tijdens en na de narcose moeite om voldoende zuurstof te transporteren. Aangezien op hoogte de lucht ijler is, is het goed mogelijk dat je er rekening mee zult moeten houden dat je niet tegen het einde van je latijn nog in een harnas hangt.

De mate waarin dit optreedt en de duur verschillen per persoon, lengte van de narcose en het type ingreep.

Wees je er bewust van, dan zal het allemaal wel goedkomen.
nig4nag
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: do 29 november 2012, 09:00
Mijn mountainbike: cube

he mvdlans
wat bowiex zeg klopt ik zal als ik u was zeker uit kijken
ik heb 6 jaar geleden een bedrijf ongeval gehad met glas ik heb daar bij mijn pols door gesneden en mijn pink hing er half af daar bij moest ik ook onder narcose ,
6 weken later zat ik al op de fiets .ik merkte het wel de narcose had wel zijn sporen achter gelaten

dus kijk zeker uit gr
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

Bowiex schreef:Zeker op hoogte zal je dat zwaar kunnen vallen.
Ik ga niet gelijk de Mt Everest op!! :winkie:
Maar lief dat jullie aan me denken. :bier:
Ik zal voorzichtig aan vanaf week twee (hoop ik) weer wat gaan bewegen en dan zien we wel hoe snel en hoe hard. Rustig aan beginnen is idd 't devis.
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
Plaats reactie