Compressie sleeves

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
hansie68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 20 mei 2011, 15:06
Mijn mountainbike: cannondale 29er alloy 1

Hallo medebikers ik ben Hans en heb nog al eens last van spierpijn in mijn kuiten (harde kuiten) nu mijn vraag zijn compressie sleeves iets voor mijn kuit problemen
sneeuwpop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 765
Lid geworden op: vr 17 november 2006, 01:34

Probeer eens goedkopere steunkousen van kruidvat oid. en dan niet tijdens het rijden, maar als recovery ná het fietsen.
“Its amazing how the World begins to change through the eyes of a cup of coffee!!”
franskem
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: zo 28 september 2008, 15:06

Die van het kruidvat zijn NIET te vergelijken in compressie met kousen/Tubes van Herzog.
Ik heb ook een paar van het kruidvat liggen,omdat ze 3x goedkoper waren, maar ze hebt er weinig aan.
This is a call to arms for some of you. It is for me too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back. - Jim Wendler
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

@hansie, ik denk dat de compressie echt helpt met het voorkomen en het herstellen bij spierpijn in de kuiten.
Die van het kruidvat etc, zijn geen verglijk met de kwaliteit en ik denk ook niet met de werking van b.v. Herzog.
Die van het kruidvat heb ik ook in de handen gehad, maar niet gekocht, te dun om echt wat te doen. Prijs is leuk.
Ik had toen tubes, heb er kousen bij gekocht.

Ik draag ze bij het hardlopen, dan zwabbert de kuit minder, dit voorkomt bij mij veel spierpijn.
Bij het dragen van de tubes blijft bij mij een beetje vocht rondom en onder de enkel staan, maar prima voor het hardlopen/fietsen.
De kousen draag ik na de inspanning, tijdens een terugrit na een lange rit, herstel bevorderend, prima.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
JRS
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: wo 22 juni 2011, 14:55
Mijn mountainbike: Salsa Spearfish & Surly Icecream Truck

Ik heb zelf ervaring met Herzog compressiekousen. Werkt echt bij kuitproblemen. Let op, de sokken kun je aanhouden na de training als je bij bijvoorbeeld voor het douchen je fiets nog even schoonmaakt en iets eet. Met tubes is dit niet aan te raden.
NEOS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 358
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 20:14

Volgens mij zit dit alles tussen de oren.
Heb nog geen Keniaan met die dingen aan gezien.
Een warm bad heeft denk ik hetzelfde effect. :bier:
hansie68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 20 mei 2011, 15:06
Mijn mountainbike: cannondale 29er alloy 1

NEOS schreef:Volgens mij zit dit alles tussen de oren.
Heb nog geen Keniaan met die dingen aan gezien.
Een warm bad heeft denk ik hetzelfde effect. :bier:
Nou mijn kuiten zitten niet tussen de oren, tevens ben ik ook geen Keniaan!!
Aangezien ik ook steunzolen heb en ook al eens bij de fiso onder behandeling ben geweest lijken mij compressie sleeves wel een goede oplossing omdat je er goede berichten over hoort
Plaats reactie