Het Tacx verzameltopic

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Peter243
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1071
Lid geworden op: vr 15 juni 2012, 22:20

klopt is een beetje sleutelen en zoeken naar de goedkoopste oplossing
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Als je probeert te verbinden met Zwift:
Zwift Beta for Android currently does not support the Samsung Galaxy Tab S, Tab A, Tab E, or the S5.
Staat in deze post op het zwift forum:
https://forums.zwift.com/t/android-supp ... 2018/12434

Daarnaast is de Zwift app en ook de companion app super slecht qua BT verbinding. Dit zit hem in de apps zelf en is al vaak aangekaart op de forums, maar er wordt blijkbaar geen prioriteit aan gegeven. Andere apps zoals Trainerroad etc. hebben dit wel goed op orde.
Soortgelijke klachten zijn er voor de iOS apps.

Hoe dit zit met ANT+ op Android modellen weet ik niet zo snel.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zwift ben ik (nog) niet mee bezig, dit gaat puur over de connectie met de apps van Tacx, Training en Utility.
Ik kijk gewoon een Netfix-serie onder het trappen, bevalt prima :)
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Tacx naar Garmin:

https://bikerumor.com/2019/02/12/garmin ... kuPuW-hQyc

Tacx software ging de laatste tijd best goed, benieuwd of ze de "laat de klant maar testen" houding van Garmin over moetne nemen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

TenZNL schreef: ma 11 februari 2019, 17:15 Ik kijk gewoon een Netfix-serie onder het trappen, bevalt prima :)
:-q

Zondag op mijn Indoor Cycle nog een twee en een half uur duurritje gereden tijdens “The Dark Knight”.
Al lijkt dat hele Tacx rijden mij best wel geinig, maar om nu elke regenachtige dag m’n mtb naar zolder te slepen is ook weer wat.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Ik heb de Dartmoor van de vrouw geconfisqueerd en in de garage opgesteld :winkie:
ollie schreef: di 12 februari 2019, 20:14 Tacx naar Garmin:

https://bikerumor.com/2019/02/12/garmin ... kuPuW-hQyc

Tacx software ging de laatste tijd best goed, benieuwd of ze de "laat de klant maar testen" houding van Garmin over moetne nemen.
Ja, ik las dat ook vanmiddag. Hopelijk komen ze snel met een FWupdate die de GarminHRM's ondersteund 😋

Maar idd, als Garmin zelf aan de software gaat sleutelen, vrees ik het ergste...
noutic
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 13 juli 2015, 20:00
Mijn mountainbike: Goes

Ik weet niet of dit de juiste plaats is maar gezien de titel:

Pas heb ik mijn Tacx Satori verkocht. De nieuwe eigenaar geeft aan dat de cadans weergave in de trainingsapp steeds weg valt, of geheel niet werkt. Ik had dit probleem niet. Het enige verschil in onze setup is, dat ik de training app op Android gebruikte (en hij Ios) Ook gebruikte ik de blauwe training band in tegenstelling tot een normale wegband. Ik heb hem verder over doorslippen oid niet gehoord.

Iemand een idee wat de oorzaak van het niet weergeven van de cadans kan zijn?
Gebruikersavatar
backcornerbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 30 maart 2013, 21:04

Bij mij komt dat soms als de ANT+ stick te ver weg ligt van de trainer. USB-verlengkabel ertussen en de ontvanger dichterbij de trainer en het probleem is weg
noutic
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 13 juli 2015, 20:00
Mijn mountainbike: Goes

Opstelling koper is: De zender is de Tacx Satori. Ontvanger is de telefoon met de trainer app. Afstand zal 1,5 a 2m zijn. Maar idd de Bluetooth verbinding zal wat aan moeten gebeuren.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Even een vraag.
Is er iemand die weet of het mogelijk is om met twee fietstrainers samen te fietsen met de Tacx trainer software?
Google en ik komen er niet echt uit of dat mogelijk is. Of ik stel mijn vraag verkeerd in Google.
Huidige Tacx trainer is de Flow-trainer. En daar zal dan nog een tweede bij komen.

Ik hoop dat er mensen die me hiermee kunnen helpen.
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Wat bedoel je? Dat je de ene keer je huidige en een andere keer je nieuwe wilt gebruiken icm software?
Dat is geen probleem. Je kunt gewoon een andere trainer koppelen.

Gelijktijdig beide gaat natuurlijk niet. Daarnaast zul je dus ook moeten opletten dat de gene die je niet gebruikt ook niet aan staat.
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Als je bv samen/tegelijkertijd met de vrouw/man/maatje wilt tacxen, denk dat je 2 accounts moet hebben.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Vandaar dat Google mijn vraag niet begreep.
Het is inderdaad de bedoeling om samen met mijn partner samen te gaan "fietsen" in de winter.
Maar wilde voordat we geld gaan uitgeven aan allerlei nieuw materiaal weten of het dus mogelijk is om samen te trainen met het tts programma.

Blijkbaar dus alleen met twee accounts. Maar dan moet ik dus gaan kijken naar een opstelling met twee tablets of iets dergelijks...
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Iemand een idee om in de tacx desktop software een rondje twee keer te rijden als 1 bestand ?

bv ik heb de gpx bestand geïmporteerd ,maar wil dit rondje twee keer achterelkaar rijden zonder dat ik na elk rondje ga afsluiten met een cooldown ,en een nieuw rondje moet beginnen met een warming up, wil gewoon achter elkaar het rondje 2x rijden, warming up aan het begin en cooldown pas na het tweede rondje .
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op do 10 oktober 2019, 11:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Greyfox
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: za 10 augustus 2002, 12:52
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Snelle Buffer schreef: do 10 oktober 2019, 09:03 Iemand een idee om in de tacx desktop software een rondje twee keer te rijden als 1 bestand ?

bv ik heb de gpx bestand geïmporteerd ,maar wil dit rondje twee keer achterelkaar rijden zonder dat ik na elk rondje ga afsluiten met een coladown ,en een nieuw rondje moet beginnen met een warming up, wil gewoon achter elkaar het rondje 2x rijden, warming up aan het begin en kooldown pas na het tweede rondje .
Dat kan momenteel niet.
Wat je zou kunnen doen is de gpx handmatig aanpassen zodat je 2x het rondje kan rijden.
Salzkammergut Trophy 2011 A-Strecke finisher :-)
Grand Raid 2011 finisher
Transalp 2021 finisher
2023 - Stoneman Arduenna + Stoneman Glaciara
Plaats reactie