Het Tacx verzameltopic

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Ik heb hem hier staan, wat wil je weten ?
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 270
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

Met name geluidsniveau (super stil is echt stil?) en realistisch gevoel (trappen). Nu ik zo zit te tikken, ik denk dat ik maar is gewoon ergens in een winkel ga kijken
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
Beemer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1589
Lid geworden op: za 14 november 2009, 21:45
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei Supreme, Kona Raijin, Ghost AMR Lector 9500

Hij is veel stiller dan iedere Tacx maar je houdt geluid. Trappen is realistischer dan een Tacx aangezien er geen slip optreedt, hij compenseert je gewicht dus als je 10% wilt klimmen krijg je de weerstand alsof je je eigen lijf een helling van 10% optrapt.

Bij Correct in Rotterdam en Mantel Arnhem staan ze in de winkel
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Beemer schreef:Hij is veel stiller dan iedere Tacx maar je houdt geluid. Trappen is realistischer dan een Tacx aangezien er geen slip optreedt, hij compenseert je gewicht dus als je 10% wilt klimmen krijg je de weerstand alsof je je eigen lijf een helling van 10% optrapt.

Bij Correct in Rotterdam en Mantel Arnhem staan ze in de winkel
+1. Zelf ervaring met Tacx, Kinetic, Computrainer en nu Kickr. Kickr en Computrainer zijn wat mij betreft beste trainers. Kickr voordeel boven Computrainer geen achterwiel nodig.
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

*zip*
Laatst gewijzigd door George op wo 27 november 2013, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen handel buiten het verkoopdeel aub.
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

Het lijkt me niet dat je hier actief moet gaan aanbieden om gedownloade software rond te delen.

En waarom je er geld aan wil verdienen is me al helemaal een raadsel.
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
wilcoelskamp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: di 22 maart 2011, 21:44
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy v4 MY22

Omdat de meeste films origineel gekochte zijn. De andere zijn een ruiling via vrienden geweest, dus ook betaald.

Maar de lijst netjes weg gehaald, dus dan is het toch goed zo?
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

Dan moet je erbij zetten dat je de cd's verkoopt, maar dat doe je niet :wink:

Als je gekopieerde data gratis weg had gegeven had je hiervoor m'n sympathie gehad, maar geld willen maken uit gekopieerd spul, nah.
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
Focus KillerBee Disc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 15:00
Mijn mountainbike: Focus Raven 6.0 omgebouwd naar Rohloff :)

medebikers,
een vraag aan jullie. Ik zit al jaren aan de aanschaf van een tacx vr trainer te denken.
Ik fiets jaarlijks rond de 2500-2800 km op de racefiets en rond de 3300-3400 km op de mountainbike.
Wekelijks zit ik ongeveer 2,5 uur op de tacx thuis. ik heb een simpele tacx die al jaren oud is en waar je met zo'n kabel de weerstand zwaarder kunt draainen.
Het binnen tacxen is echter saai en ik heb toch best vaak weer een excuus om niet te gaan doen. Nu het nog een paar maanden donker is savonds overweeg ik serieus om een tacx vortex aan te schaffen.
Hoe is jullie ervaring met een vr trainer van tacx. Ik ben van de ene kant dat ik er ook een weer een keer op uitgekeken raak en dat het minder leuk is dan gedacht....
hoe is jullie ervaring met de vr trainer van tacx? kun je je er echt toe zetten om op de tacx te gaan zitten of is dit voor jullie ook moeilijk? hoe is het na verloop van tijd, wordt het dan saai, of wordt het juist een uitdaging om die video met beklimming van de mont ventoux steeds sneller te rijden..
ben benieuwd naar jullie antwoorden / meningen!
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

http://www.cadencevr.com" onclick="window.open(this.href);return false; als alternatief voor gebruik met je huidige tacx.

Wel zelf de weerstand instellen.
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Als je jarenlang heb getacxed op een eenvoudige Tacx zou ik een VR trainer kopen als ik het geld er voor had. Heb zelf in december 2009 een Fortius gekocht. Sindsdien gebruik ik hem regelmatig en als het slecht weer is zo maar 4 tot 5 keer per week. Het "fietsen" van de Ventoux achtige video's lijkt leuk maar in de praktijk doe ik dat niet zo vaak. Op de tacx is het namelijk nog zwaarder als in het echt. Heb wel een paar favoriete andere video die wat minder zwaar zijn waar ik regelmatig probeer mijn PR te verbeteren.
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

Persoonlijk zou ik eerder kijken naar de Wahoo Kickr. Maar check DCRainmaker met product reviews http://www.dcrainmaker.com/2013/10/2013 ... tions.html" onclick="window.open(this.href);return false; of Tacx product reviews http://www.dcrainmaker.com/product-reviews/tacx" onclick="window.open(this.href);return false;
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

All,

Sinds 2 weken heb ik een I-Flow in huis (mijn eerste trainer) en heb ik een aantal vragen n.a.v. de eerste testjes;

Bij elk van mijn 3 testritjes zie ik bij exact gelijke hartslag (D1 midden) en cadans tussen 95 en 100rpm aanzienlijke verschillen in snelheden en wattage; eerste rit 60w :o , tweede rit 100w en derde rit 150w en snelheden varierend van 16 per uur tot 28 per uur. De eerste rit halverwege even gestopt, toen ik weer begon te trappen ging de snelheid bij dezelfde hr ineens van 16 naar 28, aan het einde begon het weer naar beneden te gaan. De rem heb ik gekalibreerd conform de TTS4 instructies en de bandendruk was bij alle ritten gelijk op 8 bar (heb de racefiets erop staan), achterwiel slipt volgens mij niet door.

Iemand een verklaring hiervoor? Alvast dank!

____

Update/edit: lijkt op een probleem met de remunit af-fabriek, morgen ruilen voor een Vortex (met bijbetaling), prima service weer van Futurum :-q
Gebruikersavatar
twinkie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2010, 22:25

vraag ik heb dus een tacx flow nu wil ik mijn nieuwe bike op de tacx hangen heb alleen een 142 achter as mijn 135 qr as je pas dus niet meer. zijn er ook 142 QR assen??

heb al gezocht de eenigste die ik kan vinden is de 135 as
Bird Aether 9A 2021
YT Industries Jeffsy 27 Cf Pro 2018
Scott Genius 730 2014
Specialized Epic comp 2010
Gebruikersavatar
MadMax12
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: di 7 augustus 2012, 18:20

Specialized heeft een 142 steekas.
Die heb ik ook in mijn fiets voor de tacx.

Is als het goed is te krijgen bij de Concept Stores van Specialized, maar misschien ook wel bij de lokale dealer.
Huidig: 2014 Specialized Epic Expert Carbon World Cup
Vorige: 2013 Specialized Epic Comp
Eerder: 2011 Scot Spark 50
Eerder: 2008 Scott Scale
Plaats reactie