Wie niet wil luisteren zal moeten voelen.

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Knap lekker op, trainen is rusten en bedenk, een ziek lichaam is NIET trainbaar ;)
Oniscizo
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: do 2 juli 2009, 10:48
Mijn mountainbike: TREK mtb: 8000('09) 9.8('12) race: 6.9('09)

Nadat ik afgelopen week 3 keer rustig een stukje ben wezen hardlopen (met toenemende afstand) voelde ik me vandaag weer fit genoeg om aan de zevenheuvelenloop deel te nemen , met als doel het rustige tempo van de trainingen aan te houden om zo alle risico's te vermijden en toch de medaille te verdienen.
Tijdens een trainingsrondje een paar weken voordat ik die vervelende luchtweginfectie kreeg , had ik al onder mijn PR gelopen en met nog genoeg weken te gaan zou zelfs 1.02-1.04 mogelijk zijn.
Vandaag probeerde ik een rustiger schema aan te houden dat rond de 1.12 als eindtijd had en dat is met 1.11.28 perfect gelukt :-q .
Ik ben erg blij met dit resultaat vooral omdat het volgens planning verliep, ook tijdens de wedstrijd voelde alles (op de zenuwen na) net als tijdens de trainingen: gewoon lekker lopen , rustig gecontroleerd tempo met bijbehorende lage hartslag en rustige ademhaling.
Dit alles is wel een bevestiging voor mij dat ik 2 dingen geleerd heb:
1 luisteren naar mijn lichaam en indien nodig niet trainen om ziekte of blessure te voorkomen
2 rustig een training of wedstrijd lopen kan ook voldoening geven , een nieuw PR kan in de toekomst nog altijd.

Groeten,
Maarten
Nirak81
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 7 september 2009, 17:37
Mijn mountainbike: Cannondale Feminine F3 & oude Trek

Nette prestatie hoor na zo'n infectie! Je lichaam was daarvoor denk ik in goede conditie en je wil ijzersterk, anders was je er niet zo snel met een dergelijke prestatie bovenop gekomen.
Vanuit nu goed blijven luisteren naar je lichaam :)
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1299
Lid geworden op: do 29 november 2007, 20:48
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

Leuk om te lezen, goede ervaring, goed bezig :-q
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
Exision
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 16:12
Mijn mountainbike: mist een gashendel..

Een vriend van mij heeft iets soortgelijks meegemaakt, ook een combinatie van eigenlijk ziek, toch sporten en vervolgens van kwaad naar erger. Tot het moment dat hij s'morgens niet meer kon ademen..
Gelukkig is het allemaal ook weer goedgekomen, maar het scheelde allemaal niet veel.

Zo te horen gaat het met jouw ook de goede kant weer op!
Plaats reactie