Tekenbeet

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
The_smoker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: do 11 juli 2013, 20:26
Mijn mountainbike: S-Works Stumpjumper World Cup 2015

afca-mgs schreef:bij de dierenwinkel.
Inderdaad :D
De meeste dierenartsen hebben dit ook achter de toonbank liggen :wink:
S-Works Stumpjumper World Cup 2015
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=117035" onclick="window.open(this.href);return false;
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Heb in de afgelopen jaren al meerdere tekenverwijderaars geprobeerd. De perfecte naar mijn idee is deze, je hebt ze ook in het formaat van een pinpas. Binnen 2 tellen heb je de teek er heel uit. Niks geen gepruts met een (lomp)pincet o.i.d.

Afbeelding
alex64
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 10:58
Mijn mountainbike: weegt steeds minder.......

Zo, vandaag uitslag van het bloedonderzoek gehad, en Lex is de lul, 100% zeker Lyme besmetting, waarschijnlijk opgelopen een week of 6 geleden in de LDD.
Krijg zo meteen een flinke voorraad amoxilline, ben ik de komende weken 2 keer per dag zoet mee.
De nieuwste 29er is eigenlijk een oude 32er..........
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Dat is slecht nieuws. Hopelijk kan die kuur veel ellende op lange termijn voorkomen.
Sterkte in ieder geval
Silvia
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: za 13 april 2013, 14:19

alex64 schreef:Zo, vandaag uitslag van het bloedonderzoek gehad, en Lex is de lul, 100% zeker Lyme besmetting, waarschijnlijk opgelopen een week of 6 geleden in de LDD.
Krijg zo meteen een flinke voorraad amoxilline, ben ik de komende weken 2 keer per dag zoet mee.
Hè verdorie, dat is balen! Maar aan de andere kant: Het is aantoonbaar bij jou en het is "pas" 6 weken geleden. De kans is daardoor groot dat je de troep met antibiotica onder controle kunt krijgen. Er zijn ook mensen die er pas na jaren achter komen en dan is er vaak niets meer aan te doen.
alex64
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 10:58
Mijn mountainbike: weegt steeds minder.......

wat ik wel vreemd vindt, is dat een teek, tenminste dat heb ik gelezen, wat langer moet blijven zitten om de ziekte over te brengen, maar na het fietsen (ongeveer een uurtje of twee) ga ik gelijk douchen thuis, de beet zit aan de binnenkant van mijn bovenarm, dat zou je toch moeten zien zitten dan ?
het is trouwens Doxycycline wat ik ervoor heb gekregen.
De nieuwste 29er is eigenlijk een oude 32er..........
deer_hunter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 984
Lid geworden op: ma 29 mei 2006, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel Ex6
Contacteer:

De teken zijn weer volop actief. Al heb ik de afglopen maanden ook wel af en toe een teek van m'n benen moeten plukken, nu het weer echt warm is komen ze massaal tevoorschijn. Controleer jezelf dus weer goed, de kleintjes zijn makkelijk over het hoofd te zien.

Afbeelding
Teken op nagel van een duim. Linksboven vrouwtje, daaronder het mannetje, rechtsboven de nimf en daaronder een larfje (bron: RIVM)
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Bedankt voor de heads-up. Ik had gedacht dat het nog wel even zou duren voordat die krengen weer terugkwamen :(. Goed om te weten.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zijn die klote-beesten er nu alweer?Vorig jaar hing er een in mijn kuit. Die werd er door mijn thuis-leidinggevende netjes uitgehaald, maar moest toch maar even aan de antibiotica.

Vraagje: zou een Deet anti insectenspray als preventie helpen? Ik dacht om dat spul misschien als preventie op m'n benen te spuiten, want een keer zo'n tekenbeet is meer dan genoeg.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Bron: RIVM.
* - Draag kleding die geïmpregneerd is met het insectenwerende middel Permitrine of spuit uw kleding in met een middel dat DEET bevat.
* - Smeer de onbedekte huid in met middel dat DEET bevat (lees de gebruiksaanwijzing).
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Benen scheren zodat ze minder makkelijk kunnen blijven hangen? (en je ze makkelijker vindt?)
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Bowiex schreef:Bron: RIVM.
Oeps... Dat had ik zelf dus kunnen opzoeken. Thanks in elk geval. :oops:
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Geen probleem hoor. Was zelf eigenlijk in de veronderstelling dat deet niet zou baten. Nu dus zelf ook weer op de hoogte.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Ze zijn niet weg geweest. Afgelopen december nog een teekmelding van een collega.
T is niet koud genoeg geweest. Afgelopen week had mijn kat er ook weer al een opgelopen. Normaal krijgt die vanaf half maart zijn nekdruppels maar das nu dus wat vervroegd.
Focus KillerBee Disc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 15:00
Mijn mountainbike: Focus Raven 6.0 omgebouwd naar Rohloff :)

Een kennis van me sprak ik. Die had gisteren in het bos gewandeld. Bij thuiskomst ging ie naar het toilet en zag hij 3 teken van zichzelf afvallen!
Check de site http://www.tekenradar.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar staat wat meer info op, daar lees je ook dat er al veel meldingen zijn geweest.
Plaats reactie