Roken

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
chris-bleiswijk
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: ma 12 mei 2008, 20:55
Mijn mountainbike: Orbea team 04

Hallo

Ik ben weer begonnen met biken maar ik rook nu weet ik dat het niet goed is :oops:
maar ik vraag me af of er meer mensen zijn die roken.....
en hebben jullie geprobeerd te stoppen?
Hopakee!
RTG
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 22 september 2007, 02:35
Mijn mountainbike: Specialized Demo 7
Contacteer:

Alleen als ik hééél hard uit de startblokken schiet. ;)

Maar nee ik rook niet, maar het lijkt me sowieso goed voor de gezondheid om ermee te stoppen, zal je conditie ook veel profijt van hebben.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

tsja.... roken blijft een verslaving... heerlijk na het biken...
Gebruikersavatar
RatTrap
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 00:33
Mijn mountainbike: Project 12

Ik ben anderhalf jaar geleden gestopt met roken, daarna begonnen met fietsen wat alleen maar een goeie drive kan zijn er vanaf te blijven. Mijn conditie doet niet meer onder aan die van mijn "niet-rokers" fietsmaatjes dus...Als je een ruggegraat hebt, stop je. Niet minderen, of pleisters...hup, je drukt de laatste uit en je stopt en ja, het is makkelijk.
Ride it like you stole it!
Project 12 Victor MKII

Project 12 | |Salsa Cycles | SingleBe | The Radavist
jur606
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 29 februari 2008, 14:02

Roken (zoals iedereen weet laat dat het een teer laag in je longen achter en verstoord de zuurstof opname?)
Zeker voor duursporten, is de zuurstof opname balangerijk.(je zal zeker het verschil merken!
MOcht je het kunnen stop (gebruikt het fietsen als drijfveer)

De verslaving (nicotine) is binnen een week volledig uit je lijf (de gewoonte, is blijkbaar een stuk moeilijker bij de meeste mensen)
Als je wil en vaker gaat fietsen (en die drive hebt, moet je zeker kunnen stoppen met roken s6 (denk niet dat je veel bikers vind die roken
(hooguit de downhillers of de stunt gekken, gedeelte waarvoor je contitie minder mag/kan zijn :))

No offence natuurlijk: die diciplines vergen weer andere kwaliteiten :) (dan puur conditie/kracht)
(NOOB) beginner
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

jur606 schreef:denk niet dat je veel bikers vind die roken
(hooguit de downhillers of de stunt gekken, gedeelte waarvoor je contitie minder mag/kan zijn :))

No offence natuurlijk: die diciplines vergen weer andere kwaliteiten :) (dan puur conditie/kracht)
Oei, nu ga je mensen op hun ziel trappen en mij incluis.
Ik neem je graag een keertje mee met downhillen/freeriden en dan zal je zien hoe moe je bent na slechts 2 runs op snelheid!!!

Ook je stellingname m.b.t. het aantal rokers per discipline kan ik niet met je delen.
Per saldo zie ik met XC-en ongeveer net zoveel mensen een peuk opsteken als met een dagje bikeparken.

Het is meer een vooroordeel wat je aanhaalt dan een goed onderbouwde stelling.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
racoonpowercow
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 937
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 15:20
Mijn mountainbike: specialized fsr xc expert

@wicked DJ wanneer gaan we downhillen/freeriden :lol:
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

racoonpowercow schreef:@wicked DJ wanneer gaan we downhillen/freeriden :lol:
Als ik geen conditie/kracht meer heb, want dat schijn je niet nodig te hebben met downhillen.... :-?

Ik ga maar eens beginnen met kettingroken denk ik. Schijnt er ook bij te horen...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

[sarcasme mode on]
Roken = cool
Freeriden = cool
Downhillen = zowaar nog cooler

Ergo, roken, freeride, downhillen, allemaal coole dingen die perfect te combineren zijn[/sarcasme mode off]
Skoezie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 09:33
Mijn mountainbike: Giant Contend AR2

Tellen rokende remmen ook? :lol:
RTG
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 22 september 2007, 02:35
Mijn mountainbike: Specialized Demo 7
Contacteer:

jur606 schreef:(hooguit de downhillers of de stunt gekken, gedeelte waarvoor je contitie minder mag/kan zijn :))

No offence natuurlijk: die diciplines vergen weer andere kwaliteiten :) (dan puur conditie/kracht)
Wicked DJ haalde het inderdaad al aan... maar je mag inderdaad wel eens wat runs doen, je bent namelijk bekaf. Op een run geef je alles wat je op dat moment hebt, waar het bij xc veel meer verdeeld wordt.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Downhill is idd 'wat' explosiever dan een XC wedstrijd of marathon wedstrijd :P

Ken inderdaad zeer weinig mensen die fanatiek mountainbiken EN roken. De meesten die serieus met hun sport bezig zijn roken niet (misschien is het genetisch bepaald).
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
JeroenK
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: wo 14 april 2004, 12:58

JorisR6 schreef:Ken inderdaad zeer weinig mensen die fanatiek mountainbiken EN roken. De meesten die serieus met hun sport bezig zijn roken niet (misschien is het genetisch bepaald).
Voor sporten is een zeker basisniveau van zelfdiscipline en doorzettingsvermogen nodig. Dat zijn dezelfde kwaliteiten die je van het roken houden :wink:.

RatTrap slaat de spijker denk ik op zijn kop: Als je sport is dat een enorm goeie drive om te (blijven) stoppen met roken. Je zult veel sneller het effect merken op je conditie dan iemand die niet aan een uithoudingssport doet.

Maargoed: Verspil je tijd niet met hier een praatgroep te starten met mensen die hetzelfde probleem hebben of hadden. Dat is allemaal om de hete brei heen draaien. Maak je laatste pakje op, zorg dat je gelijk veel gaat sporten en houd dat minimaal 2 weken vol. Na de eerste week is de kans groot dat je zoveel verbetering merkt dat dat je de motivatie oplevert om er vanaf te blijven.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Grappig genoeg ken ik in de trainingsgroep waar ik (wel eens) mee train een persoon die min of meer kettingroker genoemd mag worden en ook een biertje niet schuwt en toch ogenschijnlijk zonder moeite voorin mee draait bij wedstrijden...
Bij hem zie je duidelijk niet de drive om te stoppen omdat hij met sporten bezig is.
Zo ken ik ook (eigenlijk meer...) hardlopers die gerust een marathon lopen (weliswaar recreatief, maar toch...) en erbij roken.

Maar zoals gezegd is het bij alle sporten (behalve voetbal, zo lijkt het...) 'not done' om erbij te roken...
En toch kom je ze met enige regelmaat tegen.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Wicked DJ schreef:Grappig genoeg ken ik in de trainingsgroep waar ik (wel eens) mee train een persoon die min of meer kettingroker genoemd mag worden en ook een biertje niet schuwt en toch ogenschijnlijk zonder moeite voorin mee draait bij wedstrijden...
Bij hem zie je duidelijk niet de drive om te stoppen omdat hij met sporten bezig is.
Zo ken ik ook (eigenlijk meer...) hardlopers die gerust een marathon lopen (weliswaar recreatief, maar toch...) en erbij roken.

Maar zoals gezegd is het bij alle sporten (behalve voetbal, zo lijkt het...) 'not done' om erbij te roken...
En toch kom je ze met enige regelmaat tegen.
De uitzondering bevestigt de regel ...

Toch vind ik het enigszins vreemd. Als je dan al voorin meedraait bij wedstrijden, heb je dan niet de drang om je nog verder te verbeteren? Om te kijken waar je echt toe in staat bent.

Maar goed dan draait het op zo'n top 10 funklasse discussie uit :P
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Plaats reactie