Zweten

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Klassieke oplossing is vaseline in we wenkbrauwen smeren, schijnt te werken. Ik zit bij de
minste geringste inspanning ook al te zweten als een volleerde tuinsproeier. Een enkele keer
bij extreme hitte weleens last van zweet in mn ogen, ook een fijne aanrader..

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Ik ben ook zo een superzweter , schijnt héél goed te zijn , ik fiets dan ook heel er lekker bij hoge temperaturen.Wij kunnen goed onze warmte kwijt :-q
Met 35 graden rij ik nog net zo hard.(dit is natuurlijk relatief :tong )
Ik was zeer verrast met de antizweetdruppelfunktie van de steunkussentjes in mijn Giro ATB helm.
Om de zoveel tijd druk ik de helm tegen mijn voorhoofd en dan loopt dat kussentje echt als een kraantje leeg.
Werkt perfect.
Heeft echt niemand deze ervaring?

:o
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ik heb een bandana van Prorace ooit gekocht, werkt perfect heel erg luchtig ding maar het zweet loopt niet meer zomaar in je ogen.

Geloof dat dat iets van 7€ was...
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

shiverer schreef:Klassieke oplossing is vaseline in we wenkbrauwen smeren, schijnt te werken. Ik zit bij de
minste geringste inspanning ook al te zweten als een volleerde tuinsproeier. Een enkele keer
bij extreme hitte weleens last van zweet in mn ogen, ook een fijne aanrader..
Blijkt te werken ook nog eens :wink:
:-q


Ik zweet ook bij de minste inspanning al (zelfs op kantoor) en heb dat ook altijd al gehad.
bagger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2720
Lid geworden op: wo 30 maart 2005, 17:13

shiverer schreef:Klassieke oplossing is vaseline in de ogen smeren, schijnt te werken.
Is mij slecht bevallen... 8)

Ik draag ook altijd een zweetband of buff oid. Na een klein uurtje echter zeikt het zweet daar gewoon doorheen. Ben ik dan zo'n extreme zweetbeer?
"Adventure is just bad planning"
CadexCFM4
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: wo 3 december 2003, 19:41
Mijn mountainbike: BMC Team elite 02, Sram, Avid, RaceFace, Fox

Ik ben ook zo'n stevige zweter. In no-time loopt het zweet me over het gezicht, de ogen krijgen zo nu en dan ook nog een druppel mee, erg fijn inderdaad.
Over de zweet-opvang kwaliteiten van mijn helm ben ik verdeeld. Zodra ik na een stevig stukje fietsen mijn hoofd naar beneden buig komt er een straal zweet uit mijn helm lopen waar een oude opa met prostaat klachten jaloers op kan zijn.

Op zich vind ik het zweten niet zo'n probleem, als ik sport, maar ik krijg wel vaak last van m'n gezicht. Al dat zout wat met het zweet mee komt wil, vooral bij warm weer, wel eens gaan bijten.. iemand hier ook ervaring mee?
OffRoadTriathlon, voor echte mannen....
moretel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 15:10
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp; Woon -Werk fiets : Focus Wasgo
Contacteer:

Ik zweet ook enorm, ik draag nu een bandana en neem er nog eentje extra mee voor na de tussenstop. In mijn Giro helm zitten kleine zweetvangertjes die makkelijk uit te spoelen zijn als je onder de douche gaat. Ik heb ook wel helmen gezien en gepast met grotere kussentjes maar die leken me wat lastiger schoon te maken, een frisse helm op je hoofd is wel zo lekker om te starten.

Met scheren wacht ik tot na het fietsen want als ik me s'ochtends geschoren heb en s'middags ga fietsen dan voelt dat met al dat zoute zweet niet lekker aan, dus ik ga meestal als Jack Sparrow van start, tot groot ongenoegen van mijn vrouw en kinderen want die stoppels worden al aardig grijs.
Zij die gaan fietsen groeten u
celeron
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 8 september 2003, 18:45
Mijn mountainbike: Grand Canyon Al 8.0 | Fox terralogic | full XT | DT Swiss X 1700 | Formula RX
Contacteer:

Ik ben ook een behoorlijke zweter. Heb ook een Giro helm, maar volgens mij niet met van die kussentjes die je eruit kan halen. (zal toch eens goed kijken)

Ook voor mij geld dat ik me alleen scheer na het fietsen. Anders bijt al dat zout zo lekker in je gezicht. Een bandana is wellicht een oplossing. Zal het eens proberen.
M@nuel
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: do 10 mei 2007, 14:13
Mijn mountainbike: Giant XTC Advanced 1.5 LTD. 29"

En beschermt je koppie ook nog voor insecten en andere zooi wat in je helm kan valllen.
Bandana werkt voor mij ook het beste.
TrekSLR
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 17:31
Mijn mountainbike: Trek 6500 disc
Contacteer:

Bandana werkt voor mij ook het beste.....is niet alleen goed om zweet op te vangen....maar als je stilstaat krijg je niet zo gauw de kou op je kop...en verkoudheids kansen verminderen. ( heb niet zo`n glanzende haardos meer 8) )
SMILE.......it confuses people!!

Enjoy wildlife??.........have kids!!
bud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 397
Lid geworden op: zo 7 januari 2007, 14:32
Mijn mountainbike: Scott Reflex 10, Juicy, Rockshox, LX-XT
Contacteer:

Heb een zo goed als kale kop, dus zweet heeft vrij spel. Eigenlijk doe ik er niet eens wat aan, het enige irritante is dat het in je ogen kan komen en dat prikt. Missch mijn buff wat meer gebruiken, had vd week een wesp!( de eerste dit jaar?) onder mn helm zitten, die heeft er een mooie bult geprikt! Gelukkig geen allergie. Zou dat door de zweetlucht komen haha.
People like YOU ar the reason that people like ME need medication..........The only way, is all the way!
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ook meteen handig tegen teken!
TrekSLR
All rounder
All rounder
Berichten: 115
Lid geworden op: zo 23 juli 2006, 17:31
Mijn mountainbike: Trek 6500 disc
Contacteer:

Timo schreef:Ook meteen handig tegen teken!
En ander uit de boom vallend insekten(on)gedierte!! :wink:
SMILE.......it confuses people!!

Enjoy wildlife??.........have kids!!
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6335
Lid geworden op: vr 18 augustus 2006, 10:56

Ik gebruik hem alleen in de winter om te voorkomen dat ik geen voorhoofdholte ontsteking krijg.
En het wekt wel goed bij mij .
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
sretlow
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: do 29 juni 2006, 11:05
Mijn mountainbike: Trek 8900
Contacteer:

Vaseline IN de ogen smeren? Ik ken wel uit mijn voetbaltijd een dikke streep vaseline op de wengbrauwen. Met fietsen zal dat ook kunnen. Je moet er echter wel aan denken tijdens het fietsen om niet even je hoofd af te vegen....
Plaats reactie