Nog steeds weinig spieren zichbaar in de benen :(

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
tilburgmtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 22 februari 2007, 12:32

kan opslot
Laatst gewijzigd door tilburgmtb op za 28 april 2007, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1943
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Ik denk dat je je druk maakt om niets...

Als je dikkere benen wil, moet je eens overwegen om meer te gaan intervallen, te gaan baanwielrennen en op roeiapparaten te gaan zitten.
bagger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2720
Lid geworden op: wo 30 maart 2005, 17:13

Ik heb gruwelijk dikke poten maar nul komma nul kracht. Da's ook niet alles :tong

Maar serieus; de omvang van iemands benen zegt lang niet alles over de kracht die iemand kan genereren.
Als jij een dun gestel hebt zul je nooit indrukwekkende boomstammen als benen krijgen.
Wellicht zul je na veel trainen wel wat verbetering zien, of dat spieren zich wat meer aftekenen.

Is dat de enige reden dat je bent gaan MTB-en?
"Adventure is just bad planning"
Steks
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 13:19
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion, Fox F80X, Shimano XT
Contacteer:

Als je meer spieren wilt kweken heb je de verkeerde sport gekozen, dan moet je toch echt naar de sportschool.
Ronaldh29
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 14:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-works

Steks schreef:Als je meer spieren wilt kweken heb je de verkeerde sport gekozen, dan moet je toch echt naar de sportschool.
Yep, dat is dan de enige optie, door daan bv veel te gaan squatten. Hier zal je echter niet harder van gaan fietsen en als je dikkere benen krijgt (wat nog maar zeer de vraag is, omdat eea van zeer veel factoren afhankelijk is) dus zwaarder bent wordt heuvelop zelfs moeizamer.

Kortom, als je het doet voor het fietsen dan kan je het beste gaan intervallen en met veel vermogen berg op gaan rijden als je dikkere benen wilt krijgen.

Als het voor het uiterlijk gaat, dan kan je beter verder lezen op bodybuild forums :tong
EscaperNPL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:30
Mijn mountainbike: staat al te lang stil - KLEIN "Dark Storm" Palomino
Contacteer:

Bij ons in de club, MTB Tilburg, rjden veel verschillende rijders rond.
Een ervan, ex fitness/body builde, denk dat zijn benen bijna net zo veel wegen als ik in totaal, ik weeg 75kg :) (beetje overdregen, maar zijn echt DIK)

Die kerel trapt soms 3x zijn ketting in 30km kapot, gewoon uit lompe kracht over een heuveltje aanzetten, schakels schieten gewoon open (misschien wel op de plaats waar hij heeft geponst)

Explosief rijden, kan hij bijna niet, als hij eenmaal rijd, dan is het echt zo krachtig en snel.
maar hij kan dat maar +- 40km, daarna is het snel op.

Daar in tegen rijd er een kerel rond, ook niets aan te zien, amper stevige kuiten ofzow.
Hij is veel explosiever, soepeler en rijdt ook met gemak 2x zolang.

Moraal van het verhaal (net wat bagger al zegt) dikke been spieren zeggen "niets" van de kracht of uithouding ervan.

Vergelijk het gewon met de stelling: Beter een kleine die steigert dan een grote die weigert ;)
mfhanske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 2 oktober 2006, 15:46
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon & Scott Scale 40
Contacteer:

zelfs bij de profs is er geen prake van dikke exteem gespierde benen.
Was 4 feb bart brentjes tegengekomen op de tt van mierlo tijdens de pauze en zijn benen zijn ook niet extreem dik gespierd ( ook niet schraal natuurlijk) maar gewoon normaal voor een prof.
ge hans
My Bikes:
Specialized
Scott

Drommelsch Drommelsch en nog eens Drommelsch het zijn die clown en die acrobaat.
tilburgmtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: do 22 februari 2007, 12:32

.....
Laatst gewijzigd door tilburgmtb op za 28 april 2007, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
mfhanske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 2 oktober 2006, 15:46
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon & Scott Scale 40
Contacteer:

gebruik dit in je voordeel en zorg dan dat je de underdog bent want misschien verwachten ze dan niets van jou terwijl je ze stront voor ogen kunt rijden. :wink: :wink: :wink: hahahaah
gr hans
My Bikes:
Specialized
Scott

Drommelsch Drommelsch en nog eens Drommelsch het zijn die clown en die acrobaat.
MIKE&BIKE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: za 20 januari 2007, 21:57
Mijn mountainbike: Trek 6300 Disc 2010

Het verkrijgen van dikke benen is niet mijn doel om te gaan fietsen,
maar ik mag wel zeggen dat ze goed ontwikkeld zijn.
Ik wou dat mijn buikje net strak was :lol: :lol:
Het mooiste vind ik als het allemaal een beetje geportioneerd is.

Als je zo slank als een spijker bent ziet het er niet uit als je overontwikkelde benen hebt en met een fors lichaam andersom.
De een is nou eenmaal anders gebouwd dan de ander,
wees zuinig en trots op je lijf want je moet er een poos meedoen.

Zelf heb ik ook een tijdje fitness gedaan en ook mijn beenspieren getraind wat goed te zien was. Of ik er blij mee was?
Na het trainen kostte het me moeite om in de pijpen van m'n spijker broek te komen, alsof ik een legging aan had.
Daar was ik niet zo blij mee,
en heb al helemaal geen zin om de hele tijd in zo'n sportbroekje te lopen.

Misschien valt het best nog wel mee met je benen, als je er straks een beetje kleur op krijgt van de zon ziet het er al heel anders uit.

Suc6

Mike&Bike
Kane
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: zo 17 september 2006, 21:10

Yep, gewoon sportschool, door het fietsen verlies je ook vet (al denk je dat je dit niet hebt) en dan krijg je wel meer kracht, maar niet meer spieren. Alleen korte kracht explosies die je maar 3* per keer volhoudt, geeft meer spiermassa.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Ten eerste: tilburgmtb, hoe oud ben je? Bij heel veel mensen komt er voor hun twenties gewoon maar heel moeilijk vlees aan de botten.

Verder: van fietsen krijg je dan misschien geen hele dikke benen, maar wel wat spierdefinitie toch?

En als je dan toch dikkere benen wilt, ga singlespeeden!
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Wil je dikkere benen? Duik je toch het krachthonk in? Of slik wat anabolen als het toch om
het visuele gaat. Bij mij is er in 5 jaar bar weinig veranderd.

Zoals eerder gezegd, hou het zo en maak van je "nadeel" een underdog-voordeel. Zou jaloers
op je zijn met dat voordeel! ;)
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

leg press?

veel bergop fietsen..

Of elke week 100 keer ergens een dijk op en af rennen. Met de juiste arbeid/rust verhouding natuurlijk
Biking skills or Hospital bills
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

For the record: ik meet 1m90 en weeg 75 kg. Voor ik ging fietsen 3 kg minder. Is er waarschijnlijk allemaal als spiermassa in m'n benen bij gekomen (in ca 1,5 jaar). Merkte het iig wel aan m'n broeken, die gingen strakker zitten rond m'n bovenbenen.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Plaats reactie