Pianotoets (claviculaire luxatie)

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Montferbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Scott Scale 910 handbuild - Cannondale Fatcaad - Cube Agree GTC Race - Stevens Prestige Cyclocrosser

vr 25 november 2016, 21:29

Ik heb in augustus 2014 een Tossy 2/3 opgelopen tijdens een training op de weg. Valpartij door het raken van elkaars wielen.
Zoals jullie bekend erg veel pijn! Aankleden en douchen kon ik niet zonder hulp.
Ook ik heb vrij lang rond gelopen met pijn en ben na 4 weken toch naar de orthopeed gegaan omdat ik het niet vertrouwde. Deze stelde me toch gerust, het zou goed komen! Ik kon namelijk de oefeningetjes die ik bij 'm moest doen prima uitvoeren. Conservatief behandelen dus.
Inderdaad ging het ook steeds beter....Toch had ik in het 1e jaar veel last van de spieren in m'n nek en schouder, of dit komt doordat het omhoogstaande sleutelbeen de spieren die eroverheen liggen op een andere spanning houdt??? Ik weet het niet. Ook tijdens het werk zittend aan de uitsnijtafel (ik ben analist in de pathologie en snij nog wel eens in wat organen en dergelijke :winkie:), heb ik lange tijd veel last gehad van een soort verzuring in m'n bovenarm en schouder aan de aangedane zijde. Ditzelfde klote gevoel ook tijdens het hardlopen, telkens ongeveer na een uur. Dit is zelfs nu nog zo en soms niet te houden! Benieuwd of dit iemand bekend voorkomt! Ik ben er mee naar de fysio geweest en die hebben telkens m'n arm en schouder goed los gemasseerd en daarna ging het wel weer een tijdje.
De laatste tijd begint de schouder ook weer een beetje te irriteren, misschien dat dit komt door het kouder wordende weer? In ieder geval....ik ben nog niet klachtenvrij en ik heb meerdere malen gelezen dat dit bij sommige mensen wel een jaar of 6 heeft geduurd.
Fietsen heb ik overigens wel gewoon snel weer gedaan, rustig op de weg met iets aangepaste zit, zodat je niet te diep zit en er dus minder druk op het kapotte AC gewricht komt te staan. Drempeltjes en andere oneffenheden waren hierbij niet erg prettig :-)
Pathologisch Mountainbiker
Plaats reactie