fietstrainer en frame belasting

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

hallo allemaal,

ik heb een fietstrainer aangeschaft waarop je je fiets monteert zonder achterwiel (taxc flux)
je achterbrug komt op de trainer gemonteerd.

ik heb zelf een fully mtb en vraag mij af of de belasting op het frame kwaad kan.
want , als je buiten fiets is je belasting op je framehoeken nagenoeg het zelfde lijkt mij aangezien je fiets op je band balanceert.
maar op de trainer word je fiets juist stabiel rechtop gehouden door het apparaat, maar je zelf constant te trappen/bewegen wat de nodige krachten op je frame doorgeeft.

stel, ik pak een aluminium plaatje, en die buig je telkens wat heen en weer, uiteindelijk knapt deze op de plek waar die vervorming optreed.

overdreven theorie? or not?
One life, ride it!
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Ik heb zelf ook een taxc waarop een Carbon fiets staat, de taxc beweegt wel enigszins in de basis.
Misschien is zo’n rockerplate een idee? https://cyclingtips.com/wp-content/upl ... G_0014.jpg
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Misschien een idee om een oude stalen racefiets op MP te kopen?
Die kan dan gewoon op de Tacx blijven staan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1947
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ik zou me er niet te druk om maken, maar puur voor het gemak zou ik er ook een oude racefiets op zetten :) heb je dat geld er niet voor over, dan gewoon de fully erop
Plaats reactie