Muziek tijdens het fietsen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

Ik heb er vele van de premium inear gehad en vind die van sennheiser toch wel top . Ik gebruik de sennheiser momentum true wireless II al 3 jaar tijdens het mtben en vind ze echt fantastisch. Geluid is bijzonder goed, ook de hear through is goed, geluid is ook volledig aanpasbaar en een bijzonder goede batterijduur .

Enige nadeel is als er zeer veel wind is dat het best storend kan zijn maar dat zul je wel met elke in ear hebben.
Altijd beweerd de premium in ear van Sony wel dat ze windruis filteren
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ghost-biker schreef: za 16 april 2022, 21:32
Dizer schreef: ma 11 april 2022, 17:55
Interval training op Nuenen Gulberg, 20x omhoog en omlaag wordt soms wat saai zonder muziek.
Waarom doe je het dan?

Ik geniet dagelijks van de omgeving van de gulberg.
Dit vindt ik de beste vraag. Waarom doe je iets als je het eigenlijk niet leuk vindt en het met muziek wat draaglijker moet maken.

Ik gebruik muziek alleen als ik op de hometrainer zit en heel soms op de racer. Hometrainer is wel een noodzakelijk kwaad, maar de muziek heeft daarin vooral een opzwepend effect. Op de MTB is wat mij betreft interval genoeg als ik gewoon hard door fiets en veel accelereer na een bocht. Muziek is dan de natuur en het geluid van de banden. Mocht je toch echt muziek willen, zorg er dan wel voor dat je wat van de omgeving hoort. Op singletrack is het allemaal net wat krapper en wordt er vaak op gerekend dat je elkaar hoort.
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

twowheeler schreef: wo 1 juni 2022, 17:55Dit vindt ik de beste vraag. Waarom doe je iets als je het eigenlijk niet leuk vindt en het met muziek wat draaglijker moet maken.
Waarschijnlijk gewoon om een bepaald trainingsdoel te halen. Niks mis mee toch?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5500
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik rij sinds een jaar af en toe met de Jabra Elite Active 75, vooral als het hard waait vind ik het erg prettig. Wel op mijn vaste rondje waar ik alle ins en outs goed ken. Hebben Hear trough functie en erg goede ANC (Active Noise Cancellation). Wat mij betreft een erg goede koop.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Dennis17e
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 437
Lid geworden op: wo 8 december 2021, 10:35
Mijn mountainbike: Propain Hugene & RAAW Madonna

Gewoon een degelijke headset met bone conduction kopen en dan krijg je ook nog genoeg mee van de omgeving.
Ik gebruik zelf de Shokz Openrun en dat werkt met hardlopen prima, op de fiets gebruik ik het zelf niet maar dat persoonlijke voorkeur :wink:

Al die mensen die hier weer iets van moeten vinden wat totaal niet relevant is voor de vraag van TS vind ik jammer en dat gaat zelfs zo ver dat je blijkbaar geen 'echte' mtber meer bent, reageer dan gewoon lekker niet in een topic waar gewoon een vraag gesteld word :bier:
Nukeproof Scout 290 | Propain Hugene | RAAW Madonna V2.2 | Forbidden Druid |

#TeamOnbenul
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

Ik gebruik de Push Ultra van Skullcandy. Geen last van windgeruis, blijven goed zitten en zitten niet echt in je oor waardoor je (met het juiste volume) ook nog goed je fiets en het verkeer hoort en of er iemand achter je fiets.

Is tegenwoordig de Push Active zie ik net;

https://www.skullcandy.eu/push-active-wireless-earbuds/
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Silberbeard schreef: do 2 juni 2022, 11:49 Ik gebruik de Push Ultra van Skullcandy. Geen last van windgeruis, blijven goed zitten en zitten niet echt in je oor waardoor je (met het juiste volume) ook nog goed je fiets en het verkeer hoort en of er iemand achter je fiets.

Is tegenwoordig de Push Active zie ik net;

https://www.skullcandy.eu/push-active-wireless-earbuds/

Kun je deze ook dragen met je fietsbril op?
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5500
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

At1 schreef: do 2 juni 2022, 17:06
Silberbeard schreef: do 2 juni 2022, 11:49 Ik gebruik de Push Ultra van Skullcandy. Geen last van windgeruis, blijven goed zitten en zitten niet echt in je oor waardoor je (met het juiste volume) ook nog goed je fiets en het verkeer hoort en of er iemand achter je fiets.

Is tegenwoordig de Push Active zie ik net;

https://www.skullcandy.eu/push-active-wireless-earbuds/

Kun je deze ook dragen met je fietsbril op?
Precies dat was voor mij als brildrager de reden om toch voor de Jabra in ears te gaan, dat werkt uitsekend icm bril kan ik uit ervaring zeggen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Wellicht zijn die sony linkbuds ook interessant dan. De ene versie is volledig open, andere niet maar wel heel klein. Dat zou moeten helpen met windruis.
Who needs roads when there's dirt
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

At1 schreef: do 2 juni 2022, 17:06
Silberbeard schreef: do 2 juni 2022, 11:49 Ik gebruik de Push Ultra van Skullcandy. Geen last van windgeruis, blijven goed zitten en zitten niet echt in je oor waardoor je (met het juiste volume) ook nog goed je fiets en het verkeer hoort en of er iemand achter je fiets.

Is tegenwoordig de Push Active zie ik net;

https://www.skullcandy.eu/push-active-wireless-earbuds/

Kun je deze ook dragen met je fietsbril op?
Is voor mij geen probleem. Draag altijd een fietsbril, ook i.c.m. de doppen.
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

Op de fiets heb ik zelf meestal geen muziek, maar de Shokz Openrun heeft hier ook hele goede ervaringen om muziek en omgevingsgeluid te combineren. Je hoort alles en je muziek klinkt nog steeds top. Bellen e.d. werkt ook top tijdens het lopen. Tijdens fietsen geen ervaring mee.
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
Plaats reactie