Gebroken ribben, meerdere..

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Beterschap man! Heb je nog wel een beetje tijdverdrijf?
Sneeuwmonster
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

:o heftig zeg! Sterkte met het herstel! Ik heb helaas geen enkel tip. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe het ongeluk heeft plaatsgevonden. Kan je een tipje van de sluier lichten?
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 12 september 2021, 13:01 Sterkte.
6 weken niet lachen of hoesten...
Precies ja, dat waren de ergste momenten😢
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Je lichaam herstelt vanzelf, je fiets niet….
Geen gezeik, mountainbike!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Olieboer schreef: ma 13 september 2021, 10:17 Je lichaam herstelt vanzelf, je fiets niet….
Ja, dat dacht ik vroeger ook. Maar ik merk dat ik van verschillende blessures blijvend last blijf houden(gelukkig niet veel,maar het waren ook geen zware trauma's).Maar ik kan me voorstellen dat bij een zwaar ongeluk je niet meer helemaal de oude wordt. En dat los je niet op met geld.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Van 5 gebroken ribben heb je sneller geen last meer dan van één gekneusde :)
Wat je kunt doen gewoon blijven doen, blijf goed ademen. En niet stoer proberen te doen door geen pijnstilling te nemen, dan ga je minder diep inademen en heb je ook nog een longontsteking te pakken. Lucht moet ververst worden daar binnenin.

Beterschap.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Marke schreef: ma 13 september 2021, 12:50 Van 5 gebroken ribben heb je sneller geen last meer dan van één gekneusde :)
Ja, dat is mij ook altijd verteld. Geen ervaring met gebroken ribben, wel diverse keren flink gekneusd. Dat deed altijd verrekte lang zeer, soms maanden.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

TenZNL schreef: ma 13 september 2021, 12:58
Marke schreef: ma 13 september 2021, 12:50 Van 5 gebroken ribben heb je sneller geen last meer dan van één gekneusde :)
Ja, dat is mij ook altijd verteld. Geen ervaring met gebroken ribben, wel diverse keren flink gekneusd. Dat deed altijd verrekte lang zeer, soms maanden.
Ja dat heb ik ook vaak gehoord. Echter is het wel zo dat als er meerder ribben breken, er vaak ook veel gekneusd is er omheen. Dus je breekt zelden iets zonder kneuzing. Daarna heb je in beide gevallen 6-12 weken om grofweg pijnvrij te zijn.
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

HJ12 schreef: ma 13 september 2021, 09:21 :o heftig zeg! Sterkte met het herstel! Ik heb helaas geen enkel tip. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe het ongeluk heeft plaatsgevonden. Kan je een tipje van de sluier lichten?
Geen geheimen hoor....

Ik was onderweg met MTB van kantoor in Amsterdam terug naar waar ik woon. Onderweg reed ik over de dijk bij Badhoevedorp/Halfweg/Sugar City. Daar haalde ik twee fietser is op elektrische fietsen, maar midden op de weg reden twee wielrenners. Ik dacht ik sluit bij hen aan, maar tussen deze twee groepjes was ineens een vluchtheuveltje aan de rechterzijkant... Daar stond zo'n paal op die ik niet kon ontwijken. En ik ging er vol op.. weet niet goed hoe ik landde, maar ik kwam met mijn rechter ribbenkast of tegen die blauwe paal of tegen een betonnen paaltje. Dat weet ik niet meer... maar hoofd kwam nergens tegen aan. Dus verder helder. Maar ik hoorde mijn eigen ademhaling, het klonk alsof longen helemaal leeg waren van klap. De mannen van de ambulance (wat een helden zijn dat toch) stelde mij snel gerust dat mijn ruggengraat in orde was...
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

sama schreef: ma 13 september 2021, 09:09 Beterschap man! Heb je nog wel een beetje tijdverdrijf?
Tja, mijn baan... ze moeten het maar even zonder mij stellen.. Maar ik heb een briljante assistent, die zorgt dat ik het minimale hoef te doen en iedereen door kan... Dus genoeg tijd voor Netflix... ;)
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Maiko schreef: ma 13 september 2021, 14:51
HJ12 schreef: ma 13 september 2021, 09:21 :o heftig zeg! Sterkte met het herstel! Ik heb helaas geen enkel tip. Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe het ongeluk heeft plaatsgevonden. Kan je een tipje van de sluier lichten?
Geen geheimen hoor....

Ik was onderweg met MTB van kantoor in Amsterdam terug naar waar ik woon. Onderweg reed ik over de dijk bij Badhoevedorp/Halfweg/Sugar City. Daar haalde ik twee fietser is op elektrische fietsen, maar midden op de weg reden twee wielrenners. Ik dacht ik sluit bij hen aan, maar tussen deze twee groepjes was ineens een vluchtheuveltje aan de rechterzijkant... Daar stond zo'n paal op die ik niet kon ontwijken. En ik ging er vol op.. weet niet goed hoe ik landde, maar ik kwam met mijn rechter ribbenkast of tegen die blauwe paal of tegen een betonnen paaltje. Dat weet ik niet meer... maar hoofd kwam nergens tegen aan. Dus verder helder. Maar ik hoorde mijn eigen ademhaling, het klonk alsof longen helemaal leeg waren van klap. De mannen van de ambulance (wat een helden zijn dat toch) stelde mij snel gerust dat mijn ruggengraat in orde was...
pfff damn ken het gebied daar goed.. zo een soort vluchtheuveltje is mij ook wel eens fataal geworden, maar ik belande toen in de vaart.. Sterkte met je herstel!
V-b-V
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: zo 10 januari 2021, 19:17

Heb je in het ZH van de fysio niet de tip gekregen om een kussen “strak” tegen de borst te houden
en zo nu en dan juist goed uit te hoesten, dit om een longontsteking te voorkomen.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ai, zie het zo gebeuren. Sterkte iig met het herstel. Ik verbaas me iig iedere keer weer over het herstellend vermogen van het lichaam na een blessure. Al zit daar natuurlijk ook wel een grens aan.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Sterkte. Kijk uit voor de comedies op Netflix

Op het rondje Haarlemmermeer; een ultieme racefietsroute.
Was het dit paaltje? https://www.mapillary.com/app/?lat=52.3 ... 5145631068
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Willem Altes schreef: di 14 september 2021, 00:10 Sterkte. Kijk uit voor de comedies op Netflix

Op het rondje Haarlemmermeer; een ultieme racefietsroute.
Was het dit paaltje? https://www.mapillary.com/app/?lat=52.3 ... 5145631068
Nee het was een stukje terug, dichter naar Amsterdam. En hij stond helemaal 'vrij' aan de zijkant van de weg.. dicht op fietspad.. iets TE dicht als je het mij vraagt.

Ik weet echt niet wat ik nog op Netflix moet kijken... ik heb het volgens mij al 'op' gekeken... En de Red Bull fietsfilms kan ik ff niet zien momenteel...
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Plaats reactie