Gebroken ribben, meerdere..

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

StevenK schreef: vr 3 juni 2022, 14:31
MVMVML schreef: vr 3 juni 2022, 14:09
Van leven ga je schijnbaar dood :bier:
Het schijnt wel de meest voorkomende complicatie te zijn.
Yep. 100% kans op.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

StevenK schreef: vr 3 juni 2022, 14:31
MVMVML schreef: vr 3 juni 2022, 14:09
Van leven ga je schijnbaar dood :bier:
Het schijnt wel de meest voorkomende complicatie te zijn.
Uit onderzoek blijkt dat verveling op de eerste plek staat!
Vrijwel alle ondervraagden waren vaker verveelt geweest dan dat ze waren overleden :bier:
Dus wacht met dammen/sneldammen en schaken maar ff tot je klaar bent voor de geraniums, geruite pantoffels en een plaid op je schoot.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Maiko schreef: vr 27 mei 2022, 22:18 Mensen die zeggen dat gekneusde ribben meer pijn doen hebben duidelijk nog nooit wat gebroken. Maar het wordt beter… na enkele weken is de pijn veel minder en na 7-8 weken kon ik voorzichtig beginnen met fietsen. Met jouw breuken kun je daarna nog heel lang gevoelige ribben houden… maar sterk worden is nu enige prio… heel veel sterkte..!
Ik kon na vijf weken voorzichtig fietsen op de racefiets, de pijn lijkt elke dag een beetje minder, maar hele dagen werken is nog slopend. MTB moet ik nog niet aan denken en m'n conditie is ook helemaal weg, met een hartslag hoger dan het wattage.. Voor m'n val was het eerder dat het wattage het dubbele was van m'n hartslag.
Dus lekker verder opbouwen en hopen dat de opbouw snel genoeg gaat om Amerongen te kunnen rijden op 24 september.
Laatst gewijzigd door StevenK op vr 14 oktober 2022, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Mr_Ike
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: wo 11 augustus 2021, 15:55

MVMVML schreef: vr 3 juni 2022, 14:09
ManWithTheGoldenBike schreef: vr 3 juni 2022, 12:12

Waar je dan weer veel bij zit, wat weer onder het nieuwe roken valt, dus tja... het is dus altijd kiezen uit een of meerdere kwaden...
Van leven ga je schijnbaar dood :bier:
Ik zeg altijd maar zo: Je gaat nergens zo langzaam dood aan als gezond zijn :bier: :winkie:
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

StevenK schreef: wo 13 juli 2022, 09:03
Maiko schreef: vr 27 mei 2022, 22:18 Mensen die zeggen dat gekneusde ribben meer pijn doen hebben duidelijk nog nooit wat gebroken. Maar het wordt beter… na enkele weken is de pijn veel minder en na 7-8 weken kon ik voorzichtig beginnen met fietsen. Met jouw breuken kun je daarna nog heel lang gevoelige ribben houden… maar sterk worden is nu enige prio… heel veel sterkte..!
Ik kon na vijf weken voorzichtig fietsen op de racefiets, de pijn lijkt elke dag een beetje minder, maar hele dagen werken is nog slopend. MTB moet ik nog niet aan denken en m'n conditie is ook helemaal weg, met een hartslag hoger dan het wattage.. Voor m'n val was het eerder dat het wattage het dubbele was van m'n hartslag.
Dus lekker verder opbouwen en hopen dat de opbouw snel genoeg gaat om Amerongen te kunnen rijden op 24 september.
Ondanks aanhoudende rugklachten (mijn rug heeft een veel zwaardere klap gehad blijkt uit foto's dan in eerste instantie gedacht) is het me gelukt de marathon te rijden. Bottomline in mijn geval is in ieder geval dat het herstel lang duurt.
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

StevenK schreef: vr 14 oktober 2022, 12:23
StevenK schreef: wo 13 juli 2022, 09:03
Ik kon na vijf weken voorzichtig fietsen op de racefiets, de pijn lijkt elke dag een beetje minder, maar hele dagen werken is nog slopend. MTB moet ik nog niet aan denken en m'n conditie is ook helemaal weg, met een hartslag hoger dan het wattage.. Voor m'n val was het eerder dat het wattage het dubbele was van m'n hartslag.
Dus lekker verder opbouwen en hopen dat de opbouw snel genoeg gaat om Amerongen te kunnen rijden op 24 september.
Ondanks aanhoudende rugklachten (mijn rug heeft een veel zwaardere klap gehad blijkt uit foto's dan in eerste instantie gedacht) is het me gelukt de marathon te rijden. Bottomline in mijn geval is in ieder geval dat het herstel lang duurt.
Goed zo! In ieder geval mee kunnen doen moet goed voelen! Het is gek dat, ondanks dat dingen technisch hersteld zijn, het echte herstel duurt toch veel langer. Ik heb een jaar later ook pijnlijke plekken en ben nog niet op niveau terug. Ook de bbc marathon kunnen rijden, voor het eerst in lange tijd!
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Maiko schreef: za 15 oktober 2022, 20:59
StevenK schreef: vr 14 oktober 2022, 12:23
Ondanks aanhoudende rugklachten (mijn rug heeft een veel zwaardere klap gehad blijkt uit foto's dan in eerste instantie gedacht) is het me gelukt de marathon te rijden. Bottomline in mijn geval is in ieder geval dat het herstel lang duurt.
Goed zo! In ieder geval mee kunnen doen moet goed voelen! Het is gek dat, ondanks dat dingen technisch hersteld zijn, het echte herstel duurt toch veel langer. Ik heb een jaar later ook pijnlijke plekken en ben nog niet op niveau terug. Ook de bbc marathon kunnen rijden, voor het eerst in lange tijd!
Exact, precies, dat was ook mijn ervaring. Technisch zou het kloppen, maar je lichaam heeft toch een trauma doorgemaakt.
Daardoor heeft het veel meer tijd nodig dan logisch lijkt. Dat van die rug herken ik ook; nog steeds zitten er wat stijve stukken in mijn rug (bindweefsel), hetgeen eerder veel erger was ondanks de nodige fysiotherapie, maar pas echt begon te minderen door te gaan mountainbiken.
mountainbiken: It's ok to be crap
Plaats reactie