Freerider of Impact Pro

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Ik kan via de site van adidas de Impact Pro met leuke korting kopen of elders de Freerider met een lichte korting, netto is het prijsverschil maar iets van 8 euro.

Ik heb op het moment SPD schoenen, maar wil de overstap maken naar flats (pedals heb ik al, one up composite).

Nu is mijn vraag, zijn de impact pro niet te warm/stevig? Ik fiets voornamelijk in het Noorden van nederland en met een hardtail.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

qua warmte weet ik het niet maar vind de impact pro er altijd uitzien als veiligheidsschoenen. Een gewone Freeride is stevig zat, maar waarschijnlijk net iets soepeler dan die impact. En wat minder lomp.
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Bram87 schreef: di 25 mei 2021, 10:49 qua warmte weet ik het niet maar vind de impact pro er altijd uitzien als veiligheidsschoenen. Een gewone Freeride is stevig zat, maar waarschijnlijk net iets soepeler dan die impact. En wat minder lomp.
Sleuth DLX Mid is ook een optie. Die kan ik ook met behoorlijke korting bestellen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Je 3 opties zijn toch echt wel 3 totaal verschillende en de Sleuth vs Impact zo ongeveer elkaars tegenovergestelde qua stijfheid en protectie.

De Freerider is zo'n beetje de allemansvriend van 5-ten, gewoon die en de Sleuth bestellen zodat je zelf het verschil kunt voelen. De Impact lekker laten voor wat hij is daar heb je in Nederland niets aan.

De Freerider Pro kun je ook nog proberen, die is wat stijver dan de normale Freerider en wellicht wat meer richting je spd schoenen qua gevoel. Ik vond het iig een erg fijn schoentje.
MeneerPeer
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 15 juni 2019, 22:16

Ben voor de reguliere Freerider gegaan, budget lag rond de 100 euro en helaas krijg ik de freerider pro niet met korting op de adidas site.

Heb de freerider gevonden voor 91 euro en komt volgende week binnen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Goede keus denk ik.
Ik heb ooit de Impact gehad. Fijne schoen qua pasvorm en grip, maar voor wat ik er mee rijd ("gewoon trails") een beetje te zwaar en in de zomermaanden ook wat warm.
Dus op een gegeven moment verkocht en er een Freerider VXi voor in de plaats gekocht (de VXi is inmiddels uit het assortiment). Tenzij je echt downhill rijdt en een maximaal stevige schoen nodig hebt is de Impact een beetje overkill.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie