Rechter grote teen raakt schoen (jubelteen), oplossingen?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ik heb sinds kort last van rechter grote teen die wat omhoog gaat staat (jubelteen). Is aan 1 voet.
Hierdoor drukt deze tegen bovenkant schoen (niet voorkant). En dat irriteert, krijg gevoelloze teen bij kou.

Rij shimano xc701 schoenen. Kunstleer. Schoenmaker zegt dat ie niet kan oprekken.

Schoenen bieden niet veel ruimte boven de tenen. Ik draag steunzolen die heel dun zijn onder de tenen.

Forum leden met zelfde issue en oplossing?

Gat bovenop maken of grotere schoenen kopen?

Welke schoenen heb wat meer ruimte boven de tenen?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Weet niet hoe ver je wilt gaan, maar toen ik 14 jaar was ben ik operatief geholpen aan 3 jubeltenen. 2 grootste links en grootste rechts.
Het gewricht is er uit gehaald met zo’n knabbeltang (beide operaties mee gekeken) en daarna per teen 2 dunne metalen pennetjes om de boel te fixeren zodat het bot weer aan elkaar kon groeien. Na 2 maanden de pennetjes er ui.
Gevolg toen was wel dat ik qua schoenmaat gelijk groter ging, dus leuke kostenpost voor ouders die een kind in de groei hebben en ineens alle schoenen kunnen vervangen.
Overigens tegenwoordig bij andere (kleinere) teen merk ik voor met MTB’en dat teen tegen bovenkant komt en vooral plak ik er een pleister op zodat het vel heel blijft. Op de race niet nodig omdat voet dan toch amper beweegt.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mr. Goodkat
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 28 augustus 2019, 09:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Je zou eens bij lake kunnen kijken, die hebben volgens mij standaard wat meer ruimte bij de tenen
Trek Fuel EX8 2019
Trek Checkpoint SL5 2020

-Ride long and prosper 🖖-
Maiko
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Spark RC900

Northwave heeft ook extra wide schoenen met meer ruimte.
Crashmax

1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
ducatif1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 12:42
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced Pro-2 29 model 2021
Contacteer:

Goedkoopste oplossing: Stukje uit de zool knippen aan de voorkant of alleen bij je teen.
Wil je de originele zool niet kapot knippen, koop dan een andere zooltjes en knippen maar.
Plaats reactie