Scheenbescherming: sokken?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Gewoon voetbalsokken met voetbal scheenbeschermers, hebben mij al een paar behoedt voor "schaafpartijen "
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Precies dat heb ik ook.. Voetbal scheenbeschermers plus sokken ben je voor 25 euro klaar. Die Ion sokken heb ik gehad en daar heb je echt niks aan. Waren na een dag Mook helemaal gaar.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met sokken en scheenbeschermers loop je wel meer kans dat ze verschuiven op het moment dat je ze nodig hebt. Het is wel wat anders of een beschermer ontworpen is om een trap op te vangen of om te blijven zitten bij een schuiver.

Geef iets meer uit en je hebt een paar goede beschermers. Op de totale kosten van de hobby maakt dat het verschil ook niet meer en wij blijven gevrijwaard van foto's zoals op de vorige pagina :wink:

Tip: niet iedereen zit daarop te wachten. Beter een linkje plaatsen en een waarschuwinkje erbij voor wat je te zien krijgt bij doorklikken.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Heb helaas op het scheenbeen van de mini-me onlangs een vergelijkbaar beeld aan mogen treffen (4 cm lange wijkende snee tot bijna het bot). Gelukkig zorgden de voorraad hechtpleisters (standaard inventaris als je met een brokkenpiloot op stap gaat), een drukverbandje en een mama die huisarts is voor een bijzonder snel herstel, maar het belang van bescherming is helder. (Het suffe is dat hij in het bikepark of op zijn BMX altijd scheenbescherming draagt, maar niet tijdens een rondje op de camping natuurlijk).

Ik ben van het sokkenidee afgestapt. Heb van IXS een mooi setje hard-shell bescherming gezien (cleaver). Ik denk dat ik die ga aanschaffen voor de buitenland-tripjes
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: za 24 april 2021, 18:55 Links WielMaat en rechts Mud Mate

Afbeelding

1 van deze 2 draagt nu wel een scheenbeschermer in het bikepark en het is Mud niet. :winkie:
Misschien een wat late reactie, wat problemen gehad met de inlog, maar in het Bikepark heb ik bijna altijd scheenbeschermers aan. Alleen die keer dat mijn zoon ze vergeten was, heb ik idd die van mij uitgeleend aan hem... Tja dat jij er dan ook net aanwezig bent.... :wink:
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

kermit schreef: ma 4 oktober 2021, 11:46 Met sokken en scheenbeschermers loop je wel meer kans dat ze verschuiven op het moment dat je ze nodig hebt. Het is wel wat anders of een beschermer ontworpen is om een trap op te vangen of om te blijven zitten bij een schuiver.

Geef iets meer uit en je hebt een paar goede beschermers. Op de totale kosten van de hobby maakt dat het verschil ook niet meer en wij blijven gevrijwaard van foto's zoals op de vorige pagina :wink:

Tip: niet iedereen zit daarop te wachten. Beter een linkje plaatsen en een waarschuwinkje erbij voor wat je te zien krijgt bij doorklikken.
Valt wel mee hoor,de voetbal scheen beschermers blijven goed zitten , ik fixeer ze meestal wel met een stuk tape , nu ook de scheenbeschermers die voor hockey worden gebruikt , elastiek onder je voet , bescherming enkel en daar aan vast de scheen beschermer , werkt goed , af en toe wel ff nieuwe sokken kopen :)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ik gebruik deze https://www.bike-mailorder.nl/platzangst-shin-pro-socke

Sokken van Platzangst - what's in the name :wink: Hebben me zeker al één keer geholpen getuige het gat in 1 sok. Laatst dacht ik ze niet nodig te hebben en natuurlijk is de gedachte alleen al genoeg om het tegendeel te bewijzen.......

Op lokale routes gebruik ik ze niet, maar de meer enduro achtige ritjes gaan ze standaard aan.

Mijn zoontje draagt deze https://www.voetbalshop.nl/nike-shin-sc ... t-wit.html Sokken met vaste - wel wat kleinere - beschermers er in. Hij gebruikt ze soms ook voor de voetbaltraining.
Gebruikersavatar
Taarmen
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 2 mei 2020, 16:15
Mijn mountainbike: Cannondale Trail 3

balboa schreef: ma 4 oktober 2021, 23:11 Ik gebruik deze https://www.bike-mailorder.nl/platzangst-shin-pro-socke

Sokken van Platzangst - what's in the name :wink: Hebben me zeker al één keer geholpen getuige het gat in 1 sok. Laatst dacht ik ze niet nodig te hebben en natuurlijk is de gedachte alleen al genoeg om het tegendeel te bewijzen.......

Op lokale routes gebruik ik ze niet, maar de meer enduro achtige ritjes gaan ze standaard aan.

Mijn zoontje draagt deze https://www.voetbalshop.nl/nike-shin-sc ... t-wit.html Sokken met vaste - wel wat kleinere - beschermers er in. Hij gebruikt ze soms ook voor de voetbaltraining.
Na de foto's gezien te hebben, toch maar een setje sokken bestellen. Maar met mijn 42,5 zit ik overal precies tussen. Hoe cashen de Platzangst?
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Heb het even opgezocht. Heb destijds maat 43-46 gekocht. Nu gebruiken ze blijkbaar een andere maatvoering, m l xl etc. Ik vind ze niet klein vallen, heb normaal maat 44,5.
Plaats reactie