Herstellen van een gebroken sleutelbeen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft kleine wielen
Contacteer:

do 21 november 2019, 17:17

Dat je de plaat ziet en voelt is vrij normaal ;)

Afbeelding

Bij mij kon ik zelfs de schroefkoppen voelen zitten.

De pijn is ook normaal, zeker de eerste twee weken. Er is ook nogal wat versleuteld aan je schouder, want er moeten best wat spieren opzij geschoven worden om alles weer op zijn plek te krijgen.
Op zoek naar een clinic omgeving Zuid Holland?
meermountainbike.nl
MEER Mountainbike. Clinics, tochten, begeleiding en MEER!
MEER Mountainbike op YouTube

Blogje
SYS: Commencal V4 + Commencal LTHT
Mimi
Mountainbiker
Mountainbiker

do 21 november 2019, 18:26

Super bedankt voor je reactie, dat stelt al gerust :-q ben niet zo’n piepert, maar merk dus dat ik van dit geintje onzeker word.

Ik wacht het rustig af!

Voor iedereen die hier nu ook van aan het herstellen is; succes!
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: heeft kleine wielen
Contacteer:

vr 22 november 2019, 09:05

Mijn fysio zei ook heel treffend dat de wond/plek pas echt genezen is als het litteken wit is geworden. Ten tijde van de foto bij mij nog niet dus ;)
Op zoek naar een clinic omgeving Zuid Holland?
meermountainbike.nl
MEER Mountainbike. Clinics, tochten, begeleiding en MEER!
MEER Mountainbike op YouTube

Blogje
SYS: Commencal V4 + Commencal LTHT
triple nickel
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Cube Reaction 2008

ma 2 maart 2020, 19:18

Ook ik moet me hier aansluiten...

15 februari in een kombocht onderuit gegaan, en linker sleutelbeen gebroken.

25 februari op controle bij de arts en deze was wel erg optimistisch, mitella hoef je niet te dragen en na 4 weken een fysio in de hand nemen. na 6 weken weer rustig aan opbouwen met fietsen. lopen mag, fietsen op een hometrainer mag... hardlopen, als het pijn doet ga je te ver...

Volgende afspraak: is er niet.... komt vanzelf goed. :o

vindt dit wel erg summier...
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ma 2 maart 2020, 23:00

triple nickel schreef:
ma 2 maart 2020, 19:18
Ook ik moet me hier aansluiten...

15 februari in een kombocht onderuit gegaan, en linker sleutelbeen gebroken.

25 februari op controle bij de arts en deze was wel erg optimistisch, mitella hoef je niet te dragen en na 4 weken een fysio in de hand nemen. na 6 weken weer rustig aan opbouwen met fietsen. lopen mag, fietsen op een hometrainer mag... hardlopen, als het pijn doet ga je te ver...

Volgende afspraak: is er niet.... komt vanzelf goed. :o

vindt dit wel erg summier...
Heb dezelfde ervaring. In september door een kleine val rechtersleutelbeen gebroken.

Volgende dag toch maar even naar de huisarts omdat er echt een ei op zat. Toch gebroken ipv wishful thinking kneuzing. Na een doorverwijzing door naar het ziekenhuis. Foto maken en inderdaad op 2 plekken gebroken. Mitella mee naar huis en het advies voldoende paracetamol en ibu te pakken om een spiegel op te bouwen.

Week erna weer terug op controle. Zonder foto maar klein onderzoekje de conclusie; dat komt wel goed, niks aan doen.

Na 4 weken weer gaan autorijden ect en dat ging allemaal goed. Inmiddels nog wel een bobbel op t sleutelbeen en af en toe knakt het nog maar geen pijn of beperkte beweging.

Dus kan blijkbaar prima zo genezen.. wel tijdje extra gezond gegeten en extra calcium genomen maar verder geen fysio oid gedaan.
surfroy01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Baaisukkel

di 3 maart 2020, 09:51

Ook hier een ervarings deskundige, keertje met motor op circuit Mettet onderuit getikt, sleutelbeen gebroken. In belgisch ziekenhuis kreeg ik soort van schouderband die je als een rugzak aantrok zodat botten weer netjes aan elkaar (zouden) groeien. Echter vertrok ik de dag erop voor vakantie naar Rome met gezin, dus dat werd niet veel rusten. Achteraf toch beter kunnen laten opereren met een plaat erin want nu voel/zie je echt een bult van 2 botten die niet netjes tegen elkaar aan gegroeid zijn en ook is mijn schouder iets smaller geworden (ik ben dus minder breed aan 1 kant - ach alleen als je het weet-------- bugger nu weten jullie het).
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
Plaats reactie