Herstellen van een gebroken sleutelbeen

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, mooi daar, m'n zus woont daar. :-q
Het lullige is dat ik er nog niet gefietst heb, familiebezoek, lullig om dan een hele dag te verdwijnen in de bergen.

En beterschap, komt vast goed.
En dan moet je beslissen of je het plaatje houdt, of toch maar laat verwijderen.
Wel handiger met rugzak en controle op het vliegveld :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sjoelen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 augustus 2021, 21:16

ThaSingleTrackMastah schreef: do 22 september 2022, 11:10 Ja, mooi daar, m'n zus woont daar. :-q
Het lullige is dat ik er nog niet gefietst heb, familiebezoek, lullig om dan een hele dag te verdwijnen in de bergen.

En beterschap, komt vast goed.
En dan moet je beslissen of je het plaatje houdt, of toch maar laat verwijderen.
Wel handiger met rugzak en controle op het vliegveld :wink:
Ah je zou het toch eens moeten doen hoor, wat een prachtige omgeving inderdaad en hele gave singletracks!

Ja inderdaad, even zien hoeveel last ik van het plaatje hou, mocht ik er last van houden met het dragen van een rugzak laat ik hem er wel uit halen, zo niet dan laat ik hem lekker zitten! :D
Cube Reaction C:62 Pro 2021 8)
Strava: https://www.strava.com/athletes/66240806
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Sjoelen schreef: do 22 september 2022, 09:26 Het was wel de mooiste trail die ik ooit gereden heb, dus mocht eens in de buurt zijn van het meer van lugano -> https://www.komoot.nl/smarttour/7926987?ref=itd
Succes met je herstel! Mocht je daar nog een keer in de buurt zijn, overweeg dan zeker om bij Rivera om hoog te gaan met de lift en dan vanaf de Monte Tamaro een +/-15km lange singletrack naar beneden te fietsen. Route 365 geloof ik, die lange rode op het kaartje...... Echt een super mooie afdaling!
Afbeelding
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Sjoelen schreef: do 22 september 2022, 16:33
ThaSingleTrackMastah schreef: do 22 september 2022, 11:10 Ja, mooi daar, m'n zus woont daar. :-q
Het lullige is dat ik er nog niet gefietst heb, familiebezoek, lullig om dan een hele dag te verdwijnen in de bergen.

En beterschap, komt vast goed.
En dan moet je beslissen of je het plaatje houdt, of toch maar laat verwijderen.
Wel handiger met rugzak en controle op het vliegveld :wink:
Ah je zou het toch eens moeten doen hoor, wat een prachtige omgeving inderdaad en hele gave singletracks!

Ja inderdaad, even zien hoeveel last ik van het plaatje hou, mocht ik er last van houden met het dragen van een rugzak laat ik hem er wel uit halen, zo niet dan laat ik hem lekker zitten! :D
De chirurg die mij opereerde vroeg me of ik nog zou blijven mountainbiken. Toen ik daar ja op zei, wilde hij het plaatje er toch wel graag weer uithalen na 9 maanden.
Als je een risicosport beoefent, is de kans aanwezig dat je hem nog een keer zult breken. Als daar dan een heel sterk plaatje zit, moet er ergens anders iets kapot gaan was zijn redenatie.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Sjoelen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 augustus 2021, 21:16

Good to know, zal vast niet de laatste val zijn geweest dus wellicht verstandig hem er toch uit te laten halen over een maandje of 9.

Iemand ervaring met herstel na het verwijderen van het plaatje?
Cube Reaction C:62 Pro 2021 8)
Strava: https://www.strava.com/athletes/66240806
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

hoi ja dat heb ik en niet zo veel last van gehad.
ik geloof dat je doos pijnstillers mee kreeg die ik eigenlijk niet gebruikt heb.
na een week of 2 zat ik weer op de fiets.

maar beterschap nog
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Hier (ook) nog steeds met een plaatje en 7 schroeven op mijn sleutelbeen sinds 2012. Geen zin -maar wel in dubio gestaan- om weer onder het mes te gaan om het eruit te laten halen. Een zware rugtas is inderdaad niet altijd even fijn en ik ben er ook alweer een paar keer op gevallen, waarvan ėėn keer behoorlijk hard en even langs het ziekenhuis ben gegaan voor een foto om te checken of alles nog goed zat. Tja, wat is wijsheid…
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Sjoelen schreef: vr 23 september 2022, 17:28 Good to know, zal vast niet de laatste val zijn geweest dus wellicht verstandig hem er toch uit te laten halen over een maandje of 9.

Iemand ervaring met herstel na het verwijderen van het plaatje?
Qua pijn was dat bij mij nihil. Je mag alleen weer zes weken eigenlijk niet sporten, omdat anders het bot nog niet goed weer dicht gegroeid is.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Sjoelen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 augustus 2021, 21:16

Thanks voor de reacties, ik ga er nog een aantal maandjes over denken! :lol:
Cube Reaction C:62 Pro 2021 8)
Strava: https://www.strava.com/athletes/66240806
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Sjoelen schreef: vr 23 september 2022, 17:28 Good to know, zal vast niet de laatste val zijn geweest dus wellicht verstandig hem er toch uit te laten halen over een maandje of 9.

Iemand ervaring met herstel na het verwijderen van het plaatje?
Rechts ooit laten verwijderen en links zit hij er nog in. Ben daaraan gehecht, zit niet in de weg. Dus bij crematie kan die bij de verzameling :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Sjoelen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 augustus 2021, 21:16

Even een update, ik ben een week geleden geopereerd en het herstel gaat nu echt top! De eerste 2 dagen waren nog behoorlijk pijnlijk, maar sindsdien gaat het herstel met stappen vooruit. Na 4 dagen zat ik al weer op de spinningfiets in de sportschool te zweten. Uiteraard nog niet teveel kracht gezet op mijn arm, maar ging top! Ik hoop over een weekje een gravelritje te kunnen maken op de MTB en 22 oktober mee te kunnen doen aan een toertochtje hier in de omgeving!
Cube Reaction C:62 Pro 2021 8)
Strava: https://www.strava.com/athletes/66240806
Sjoelen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 7 augustus 2021, 21:16

Het is nu 11 dagen na de operatie, herstel gaat echt super. Ik kan prima fietsen op de stadsfiets en gister even een rondje door de straat gemaakt met de MTB om te kijken hoe die houding aanvoelt. Totaal geen pijn, bizar hoe snel het herstel verloopt. Ik ben van plan over een weekje mijn gravel ritje te gaan maken, eens zien hoe dat aanvoelt.

Aanstaande donderdag controle foto's maken in het ziekenhuis, hopelijk goed nieuws daar. Enige waar ik bang voor ben is dat ik te horen krijg dat het niet geheeld is omdat ik te weinig rust genomen heb, maar dat lijkt me vrijwel onmogelijk omdat ik geen pijn meer heb.

Zijn er hier meer die na een operatie verstelt stonden van het snelle herstel? :D
Cube Reaction C:62 Pro 2021 8)
Strava: https://www.strava.com/athletes/66240806
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sommige mensen hebben dat, kijk naar Annemiek van Vleuten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik weet niet of dat direct vergelijkbaar is...

Maar sleutelbeen met operatie en plaat -> Camille Balanche
08/08 -> operatie (13 - 5)
24/08 -> stukje offroad fietsen

.... in een interview zegt ze als ik het me goed herinner dat de desbetreffende chirurg MX klanten had die na een week al weer op een motor zaten.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Aurelius is onze huisdokter, ik ben maar een leek, maar het lijkt dat sommige mensen sneller herstellen dan anderen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie