Bike fitting

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ik heb veel onder rug pijn en overweeg zo'n meting, lees veel goeds over www.body2bike.com" maar belgie vindt ik echter wat te ver
Weet iemand een zaak die net zo goed is maar dan meer un de buurt van Nijmegen
Had zelf www.pedaalkracht.com gevonden die is lekker dichbij maar weet niet of deze net zo goed is als bv http://www.body2bike.com"
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Belgie gaat voorlopig toch niet lukken...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Ik denk dat je vooraf niet te hoge verwachtingen moet hebben van zo'n bikefit. Het is niet bepaald een wetenschap.
Daarnaast zijn ze vaak racefiets georiënteerd en hebben geen benul van de huidige geo's van mtb's... Maar gelukkig zijn er ook goede uitzonderingen.
Een ander punt is ook nog dat wat voor een één goed fietst, voor een ander niet xo hoeft te zijn...en zeker bij rugklachten is dit moeilijk.
Als je dan zo iets doet zou ik het bij een topsport centrum oid doen... Deden ze dat in Papendal niet(sportmedisch centrum?)

Just my 2c.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Rogier13
All rounder
All rounder
Berichten: 138
Lid geworden op: do 9 mei 2019, 19:45

Bike-medical in Geleen. Fysiotherapeut die verder kijkt dan alleen maar de ideale fiets afstelling. Ietsje verder dan Nijmegen, maar wel perfect te combineren met een rondje biken in Zuid-Limburg. :lol:
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Plaats reactie